کدام مراکز بهزیستی به اقشار آسیب پذیر خدمت می‌کنند؟

 مدیر کل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سوال که در کشور چند نوع مرکز بهزیستی به اقشار آسیب پذیر خدمت می‌کنند گفت: ۵ نوع مرکز که تعداد آن‌ها بیش از ۴۵۰ مرکز است، در کشور در حال فعالیت هستند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمود علی‌گو مدیر کل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: مرکز امور آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی، چندین مرکز برای نگهداری از اقشار مختلف جامعه مانند کودکان خیابانی، زنان و دختران در اختیار دارد.

وی افزود: این مراکز شامل خانه‌های امن، خانه‌های سلامت، مراکز بازپروری زنان، مراکز نگهداری از کودکان کار و خیابان، مرکز اورژانس اجتماعی (قرنطینه) هستند. این مراکز شبانه روزی و روزانه فعالیت می‌کنند.

علی گو گفت: به جزء مراکز خانه‌های امن که برای نگهداری از زنان خشونت دیده ایجاد شده است، بقیه مراکز گذرا هستند به این معنا که افراد مدتی در آن خدمت دریافت می کنند و بعد به زندگی خود باز می‌گردند.

مدیر کل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: افراد مجموعه، علاوه بر اسکان در مراکز، آموزش‌هایی در جهت توانمند سازی می‌بینند. همچنین امکان استفاده از مشاوره در این مراکز وجود دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت این مراکز در استان‌ها متفاوت است، ادامه داد: در مجموع ۴۵۰ مرکز آسیب‌های اجتماعی در سراسر کشور داریم. این مراکز به جزء مراکز اورژانس، مداخله در بحران و پایگاه‌های خدمات اجتماعی هستند.

علی گو با اشاره به ون‌های اورژانس اجتماعی گفت: در کل کشور تنها ۳۰۰ ون اورژانس اجتماعی داریم. به عنوان مثال در استان تهران تنها ۱۵ خودرو داریم که بسیار کم است.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1065711

وب گردی

وب گردی