تدوین برنامه‌ ورزش در خانه با تاکید بر استقامت قلبی و عروقی و آمادگی جسمانی

مدیرکل تربیت‌‌‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش از تدوین برنامه برپایه فعالیت‌های ورزشی در خانه با استقامت قلبی و عروقی و آمادگی جسمانی خبر داد.

محمد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به تعطیلی مدارس از هفته اول اسفند ماه مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: 2 ساعت به درس تربیت بدنی در مدارس اختصاص داده شده است و در ایام شیوع کرونا باید برای آن تمهیداتی در نظر گرفته می‌شد.

وی ادامه داد:‌ سیاست‌ها و برنامه‌های ما در کنار ساحت درس تربیت بدنی، فعالیت‌های مکمل و فوق برنامه را شامل می‌‌شود که این فعالیت‌ها در اثر شیوع ویروس کرونا نیز تعطیل شد. به همین منظور برنامه‌ریزی‌هایی در راستای فعالیت در منزل را در دستور کار قرار دادیم،‌ به نوعی منازل به عنوان خانه پویا یا استادیوم‌های خانگی در ایام شیوع کرونا مورد استفاده قرار گرفتند.

تشکیل بسیج 33 هزار نفری معلمان تربیت بدنی در سراسر کشور

مدیرکل تربیت‌‌‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش از تشکیل بسیج 33 هزار نفری معلمان تربیت بدنی در سراسر کشور خبر داد و گفت: از تمامی معلمان تربیت بدنی دوره ابتدایی خواستیم که بازی‌ها و الگوهای متفاوتی را با رعایت حداکثر ایمنی و با حداقل وسایل موجود در خانه طراحی کنند. همچنین از معلمان دوره متوسطه نیز خواستیم فعالیت‌هایی را طراحی کنند تا با کمک آن بتوانیم سطح آمادگی جسمانی دانش‌آموزان را تقویت کنیم.

برترین برنامه‌های ورزشی توسط دبیرخانه استان‌ها انتخاب می‌شوند

وی اضافه کرد: از استان‌ها خواستیم که دبیرخانه‌ای تشکیل دهند، بهترین برنامه‌ها و بازی‌ها به این دبیرخانه ارسال می‌شود و با انتخاب برترین موارد، این برنامه‌ها به استان‌های دیگر از طریق فضای مجازی نشر داده می‌شود تا سایرین نیز بتوانند در خانه و با رعایت مسائل ایمنی و اخلاقی،‌ از برنامه‌های تربیت بدنی استفاده کنند.

باهم برای هم در انتهای الوند

جعفری بیان کرد: با ارتباطی که معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش با سیمای جمهوری اسلامی ایران داشتیم،‌ شبکه دوم سیما به عنوان شبکه معین برای اجرای برنامه «باهم برای هم» انتخاب کرد.

وی افزود: این برنامه در ایام نوروز در صبح عصر پخش می‌شد. بخش اول شامل نرمش صحبگاهی، بخش دوم حضور کارشناسان و بخش آخر این برنامه شامل بازی برای مقطع پیش دبستانی و دبستان بود.

مدیرکل تربیت‌‌‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه در انتهای الوند اظهار کرد: پس از ایام نوروز شاهد پخش برنامه انتهای الوند از شبکه دوم سیما بودیم. این برنامه ساعت 8 صبح پس از پخش سرود ملی جمهوری اسلامی به مدت 10 دقیقه پخش می‌شد که در آن دکتر حامدی کارشناس تربیت بدنی منطقه 3 تهران به همراه تیمشان نرمش صبحگاهی را با نرمش ایروبیک و ورزش‌های هوازی به صورت زنده انجام می‌دادند.

پخش تمرینات استقامتی از شبکه 5 سیما

وی بیان کرد: در شبکه 5 یکی از همکاران که دارای دکترای فیزیولوژی است، تمرینات استقامتی و قدرتی را با استفاده از وسایل موجود در خانه آموزش می‌دهد. در حال حاضر 2 قسمت این برنامه پخش شده است.

آموزش درس تربیت بدنی از شبکه 7 سیما

جعفری با اشاره به آموزش تربیت بدنی از طریق تلویزیون اظهار کرد: در راستای آموزش درس تربیت بدنی 6 جلسه آموزشی را در نظر گرفتیم که در هر جلسه 5 تمرین یا بازی در نظر گرفته شده است. 6 جلسه از این آموزش برای دوره ابتدایی و 6 جلسه برای دوران متوسطه در نظر گرفته شده است. اولین قسمت این برنامه امروز از شبکه آموزش سیما پخش شد. این برنامه بر اساس سرفصل دروس تربیت بدنی (کتاب کار با معلم) در دوره ابتدایی در نظر گرفته شده و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تهیه شده است.

تدوین برنامه برپایه فعالیت‌های ورزشی در خانه با استقامت قلبی و عروقی و آمادگی جسمانی

وی افزود: برنامه دیگری بر پایه فعالیت‌های ورزشی در منزل با تاکید بر قدرت و استقامت عضلانی، انعطاف پذیری، استقامت قلبی و عروقی و عضلات شکم، آمادگی جسمانی و غیره در نظر گرفته شده است. در این برنامه بر استفاده حداقل از وسایل منزل مانند مبل،‌ میز، دیوار، صندلی و غیره توصیه شده است. در حال حاضر مشغول تدوین این برنامه هستیم، ان‌شاءالله برنامه‌ای در شبکه یک پخش خواهد شد تا دانش‌آموزان و والدین بتوانند از آن استفاده کنند.

مدیرکل تربیت‌‌‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: برخی از استان‌ها به صورت خودجوش جشنواره‌هایی تحت عنوان شورای فیلم و عکس برای دانش‌آموزان و معلمان در نظر گرفته‌اند. به عنوان مثال استان گلستان و قزوین جشنواره‌هایی تحت عنوان کلیپ‌های یک تا سه دقیقه‌ای برگزار می‌کنند تا با کمک آن بتوانند اقداماتی که دانش‌‌آموزان در منزل انجام می‌دهند را شناسایی و به نفرات برتر جایزه دهند. در‌صدد آن هستیم که برترین آثار را به صورت ملی جمع آوری کرده و از آن‍ها تقدیر کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065721

وب گردی

وب گردی