بیش از ۱۲۰ مرکز نوآوری «جهش تولید» را شتاب می دهند

مراکز نوآوری با حمایت از استارتاپ‌ها و ایده‌های نوآوری رسیدن آنها به محصول را سرعت می‌دهند. در حال حاضر بیش از 120 مرکز نوآور در زیست بوم فناوری و نوآوری کشور فعال هستند تا شاهد شکوفایی و رونق بیشتر فعالیت‌های این حوزه در سال «جهش تولید» باشیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پرورش ایده های نو. تولید ثروت. مسیری برای رهایی از اقتصاد نفتی و پیشرفت؛ چند سالی است در این مسیر نو قرار داریم. مسیر شکلگیری زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور. شاید جاده کارآفرینی در روزهای نخست مسیری سنگلاخ و پر پیچ و خم بود اما امروز به نقطه ای رسیدیم که جوانان خلاق و نوآور با اراده در این جاده هموار شده قرار دارند.

بازیگران گوناگونی در این زیست بوم نقش آفرینی می کنند که مراکز نوآوری یکی از آنها هستند. جوانان نوآور، خلاق و پرانرژی در این مراکز حضوری پررنگ دارند. آنها دغدغه مند با ایده های خود در این مراکز فعالیت می کنند و کشور را در مسیر شکوفایی و رونق تولید قرار داده اند.

این مراکز مانند بازوهای کمکی جوانان ایده پرداز و استارتاپ ها را حمایت می کنند. در این مراکز روی ایده ها سرمایه گذاری می شود و بستر برای کارآفرینی فراهم است.

اکنون نزدیک به ۱۲۰ مرکز نوآوری در کشور فعال هستند. مراکزی که با فعالیت خود باعث رشد استارتاپ ها و رونق کسب و کار آنها می شوند. شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری با سرعت در حال انجام است و این اقدام با حمایت از کسب و کارهای نوپا، استارتاپ ها و راه اندازی مراکز نوآوری شتاب می گیرد. توسعه این ایده های نو نقش مهمی در زندگی مردم دارند و کیفیت زندگی را ارتقا می دهد.
نمونه آن را در روزهای اخیر شاهد هستیم. روزهایی که شیوع کرونا اضطراب و نگرانی را در زندگی مردم وارد کرده است. اما دستاوردهای زیست بوم فناوری و نوآوری امید را در دل ها زنده می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065727

وب گردی

وب گردی