تولید دستگاه مولد گاز ازون برای مقابله با شیوع کرونا

مدیرعامل یک شرکت فناور از تولید دو دستگاه مولد گاز ازون توسط این شرکت فناور خبر داد و گفت: پیش از این از گاز ازون برای مقابله با قارچ، باکتری، میکروب، ویروس سارس و ویروس آنفولانزا نیز استفاده شده است. همچنین کشورهای آسیای شرقی این روش را برای مقابله با ویروس کرونا به کار گرفته‌اند.

علی عباسی‌جهان آباد مدیرعامل یک شرکت فناور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، درباره فعالیت این شرکت اظهار کرد: این شرکت یکی از شرکت‌های عضو مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس است که در سال 1388 فعالیت خود را آغاز کرده و در سال 1397به عضویت مرکز رشد و فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس در آمده است. زمینه فعالیت شرکت الکترونیک، مخابرات و فناوری‌های نوین است که محصولاتی از جمله بردهای متعدد الکترونیکی و مخابراتی، تستر Beam Forming (تست آنتن های آرایه فازی، تست و تشخیص پلاریزه آنتن، تست و کالیبراسیون الگوریتم‌های جهت یابی)، بوت باکس و ژنراتور اوزون را طراحی و ساخته است.

وی از تولید دو دستگاه مولد گاز ازون توسط این شرکت فناور خبر داد و گفت: این محصول به صورت آنلاین از هوای طبیعی گاز ازون تولید می‌کند. این طرح حدود سه سال پیش شروع شده است.

عباسی جهان آباد گفت: دستگاه مولد گاز ازون در ضد عفونی کردن میوه و سبزیجات، محیط‌های خانگی، اداری، بیمارستانی، و لباس کاربرد دارد. از این دستگاه می‌توان برای ضدعفونی کردن فضاهای کوچک مانند اتاق، ماشین یا کنار تخت بیمار مبتلا هم استفاده کرد.

مدیرعامل این شرکت فناور افزود: پیش از این از گاز ازون برای مقابله با قارچ، باکتری، میکروب، ویروس سارس و ویروس آنفولانزا نیز استفاده شده است. همچنین کشورهای آسیای شرقی این روش را برای مقابله با ویروس کرونا به کار گرفته‌اند.

عباسی جهان آباد تأکید کرد: این شرکت فناور موفق شده این دستگاه را با یک سوم قیمت محصول مشابه خارجی خود بومی‌سازی کند. این شرکت هم اکنون در حال کار بر روی طراحی مدل بزرگتر این دستگاه است. همچنین این محصول تازه، با توجه با قابلیت بالای اکسید کنندگی گاز ازون می‌تواند در سالن‌ها و بخش‌های بستری برای ضدعفونی کردن البسه، استفاده شود.

مدیرعامل این شرکت فناوری گفت: ظرفیت تولید این دستگاه تا پایان سال جاری با حمایت مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس تا 10 هزار عدد افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه تصریح کرد: این محصولات با دانش فنی و بومی کشور طراحی و ساخته شده است؛ اما در بحث سنسورها هنوز وابسته به خارج هستیم. برنامه برای سال جدید افزایش تولید و توسعه برخی از محصولات است. همچنین تولید باکس شبیه جاکفشی برای ضدعفونی کردن لباس و موبایل و برخی از وسایل دیگر است.

عباسی جهان آباد درباره شعار سال گفت: شرکت‌ها فناور در مراکز رشد می‌توانند تاثیر بسزایی در جهش تولید، داشته باشند منتها نیاز به حمایت دولت دارند؛ زیرا این شرکت ها از نظر بنیه مالی ضعیف هستند و اگر حمایت‌ها به صورت اصولی باشد به طور یقین این شرکت‌ها توانمند شد و به تحقق جهش تولید نیز کمک می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065742

وب گردی

وب گردی