نشریات علمی نقش محوری برای ارتباط بین صنعت و دانشگاه دارند

مدیرکل امور کتابخانه ها، مجلات، انتشارات علمی و علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: عبور از بحران کرونا و غلبه بر موانع رونق تولید و اشتغال، بدون رهبری علمی مجلات دانشگاهی محقق نخواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی جهان مدیرکل امور کتابخانه ها، مجلات، انتشارات علمی و علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه بررسی حکمرانی در جهان پساکرونا توسط رئیس دانشگاه و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی رونق تولید و اشتغال، گفت: کرونا اشتغال جامعه و رکود تولید را هدف گرفته و اکنون ضرورت جهت‌دار شدن فعالیت های پژوهشی کشور در مسیر رفع مشکلات بیش از پیش آشکار می شود؛ به طوری که عبور از بحران کرونا و غلبه بر موانع رونق تولید و اشتغال، بدون رهبری علمی مجلات دانشگاهی محقق نخواهد شد.

جهان ادامه داد: گستردگی ویروس کرونا، تعادل عرضه و تقاضا را بهم ریخته به طوری که نیازهای جدید در عرصه تولید و خدمات به سرعت در حال شکل‌گیری هستند. تعطیلی بسیاری از مشاغل و بطور همزمان نیاز به تجهیزات حفاظتی و درمانی و خدمات نوین تامین مواد غذایی و سایر اقلام در شرایط محدودیت جابجایی افراد و جریان مواد و کالاها، از جمله چالش های کرونا برای اقتصاد ایران و جهان است.

مدیرکل امور کتابخانه ها، مجلات، انتشارات علمی و علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری و آغاز سال جهش تولید، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تاکید داشته‌اند که قوی شدن کشور فراتر از عرصه دفاعی و نظامی، شامل ابعاد اقتصادی، علمی، فرهنگی، سیاسی و تبلیغاتی هم می شود. امروز مسئولیت همگان به خصوص قشر محقق دوچندان است. کار ده برابری مورد نظر رهبری در عرصه دانشگاه، تولید علم و گسترش آن است.

وی افزود: اقدامات هوشمندانه می‌تواند ضمن جبران فرصت‌های از دست رفته اقتصادی، خسارت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در کسب و کارها را جبران کند. در این راستا نشریات علمی نقش محوری برای ارتباط بین صنعت و دانشگاه و معرفی پژوهش‌های کاربردی و فعالیت‌های دانش‌بنیان دارند.

جهان خاطرنشان کرد: از واحدهای استانی دانشگاه آزاد خواسته شده تا در این سال هر نشریه علمی همسو با نشریات معتبر بین المللی، ویژه‌نامه‌هایی را در چارچوب محور موضوعی مجله به مقالات و پژوهش هایی با تمرکز بر پاسخ‌دهی به نیازهای جامعه اختصاص دهند. لذا نشریات می توانند در راستای زمینه تخصصی خود، بحران کرونا، جهش تولید و ارتباط آنها را از ابعاد مختلف زیست‌شناسی، روان‌شناسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آینده‌پژوهی و ... در میان نخبگان علمی به بحث گذاشته و یافته های پژوهشی را منتشر کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065747

وب گردی

وب گردی