تجهیز نقاهتگاه ۲۰۰ تخت‌خوابی در دانشگاه آزاد ورامین

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا گفت: با همکاری و مشارکت نیروهای جهادی ۲۰۰ تخت نقاهتی در دانشگاه آزاد ورامین تجهیز و راه‌اندازی شده است.

حامد زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تجهیز نقاهتگاه بیماران کرونایی در جنوب استان تهران اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ورامین با مشارکت و حضور جدی نیروهای جهادی سپاه منطقه، بسیج دانشجویی و خیرین حوزه سلامت اکنون 200 تخت نقاهتی را برای بستری بیماران کرونایی تجهیز و آماده کرده است.

وی افزود: باتوجه به تصمیم اتخاذ شده، از همان روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در کشور یک ستاد مرکزی مقابله با کرونا در استان تهران تشکیل و کمیته‌هایی ذیل آن ایجاد شد و هریک از واحدهای دانشگاهی براساس ظرفیت‌های خود قسمتی از مسئولیت کمیته‌ها را برعهده گرفتند. کمیته‌های فضای مجازی، غربالگری، نقاهتگاه و ویروس‌شناسی از جمله آنها است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا بیان کرد: این واحد دانشگاهی براساس ظرفیت‌های فیزیکی و نیروی انسانی خود مشارکت ویژه‌ای در کارکرد سامانه 4030 انجام داد. دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیئت علمی دانشکده روانشناسی در پاسخگویی به سوالات سلامت روان حضور فعال داشتند. همچنین دانشجویان و استادان گروه پرستاری نیز با حضور جدی خود در خط مقدم مبارزه با کرونا مشارکت کردند.

زارعی با اشاره به اشباع محصولات ضدعفونی در جنوب استان تهران، تصریح کرد: در روزهای نخست شیوع ویروس تولید مواد ضدعفونی و بهداشتی نیز در دستور کار قرار گرفته بود که باتوجه به اشباع این محصولات در منطقه، گروه‌های جهادی و بسیج دانشجویی دانشگاه مأموریت‌های دیگری در متن کار قرار دادند.

وی ادامه داد: آموزش‌های آنلاین مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی کاری بزرگ و به‌یاد ماندنی در نظام آموزش عالی خواهد بود. درحالی که بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ دولتی کشور آموزش‌ها را به‌صورت آفلاین ادامه می‌دهند، دانشگاه آزاد با بیش از یک میلیون دانشجو همه کلاس‌ها را در بستر آنلاین برگزار می‌کند که این نشان از تلاش شبانه روزی همکاران و ظرفیت‌های کم‌نظیر واحد الکترونیکی و زیرساخت‌های واحدهای دانشگاه ازاد اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا تاکید کرد: با اینکه دانشجویان و استادان در روزهای نخست با مشکلاتی روبه‌رو بودند؛ ولی اکنون با رفع اشکالات شاهد حضور حداکثری دانشجویان و استادان پای کلاس‌های آنلاین دانشگاه هستیم. در ایام ابتدایی عید کلاس‌های جبرانی دروس تشکیل شده و اکنون روند طبیعی کلاس‌ها در بستر برخط ادامه دارد.

زارعی درباره سرنوشت کلاس‌های عملی و آزمایشگاهی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از همان ابتدا نسبت به حق دانشجویان برای گذراندن واحدهای علمی و آزمایشگاهی خود احساس مسئولیت کرده و کاهش کیفیت آموزشی حتی در چنین شرایطی قابل قبول دانشگاه نیست. براین اساس کلاس‌های عملی باید باحضور دانشجویان در محل آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاهی برگزار شود. برای برگزاری این کلاس‌ها تابع تصمیمات اتخاذ شده از سوی سازمان مرکزی دانشگاه و ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065757

وب گردی

وب گردی