شکست برجام، شکست ایدئولوژی لیبرال دموکراسی است

رئیس اندیشکده یقین گفت: شکست برجام، شکست ایدئولوژی لیبرال دموکراسی و همچنین شکست حقوق بین الملل و سازمان بین الملل است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، انجمن اسلامی دانشجویان (عضو دفتر تحکیم وحدت) دانشگاه امیرکبیر به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای گفتگوی زنده تصویری با استاد حسن عباسی برگزار کرد.
این ویژه برنامه که هر ساله در روز ملی فناوری هسته‌ای برگزار می‌شود؛ امسال تحت عنوان «ویروسی به نام مذاکره» به بررسی اقدامات هماهنگ دولت برای شروع مذاکرات مجدد به بهانه کرونا پرداخته شد.

حسن عباسی در این گفتگوی زنده تصویری بیان کرد: شکست برجام، شکست ایدئولوژی لیبرال دموکراسی و همچنین شکست حقوق بین الملل و سازمان بین الملل است. عملا شکست دولت فعلی، شکستی است که عبرت های زیادی در آن است؛ اما میبینیم که این مورد محدود به هسته‌ای هم نشد و برجام های ۲و۳ بعد آن مطرح شد.

این تحلیلگر حوزه سیاسی عنوان کرد: در حال حاضر سال ۲۰۲۰ است که تقریبا ۹۷ روز از آن گذشته، سالی که برای جهان سال سرنوشت ساز اعلام شده است و نکته دوم پنج برجامی است که توسط ایالت متحده برای ایران ترسیم شده بود. چنانکه وزیر انرژی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شش ماه اول سال ۲۰۲۰میلادی سر نوشت ساز است و تکلیف رژیم ایران در آن مشخص خواهد شد. سوال اینجاست که این فرد چه اطلاعاتی دارد که ایران دچار فروپاشی می‌شود؟

وی در تحلیل آینده جهان بعد از شیوع ویروس کرونا بیان کرد: طبق گفته کارشناسان جهان، تاریخ به دو قسمت قبل ویروس کرونا و بعد از ویروس کرونا تقسیم خواهد شد. سال ۲۰۲۰ که سال سرنوشت نامیده شده بود با ترور سردار سلیمانی آغاز و با شیوع کرونا به اوج خودش رسیده است. با شیوع این ویروس تمدن غربی ناکارآمدی و شکست خودش را برای همه به نمایش گذاشته است، از طرف دیگر این سال برای انقلاب اسلامی که مدعی آینده بشر است نیز سال مهمی است.

عباسی ادامه داد: رقابت امروز بین لیبرال دموکراسی ایالت متحده و اسلامِ انقلابی مدنظر اسلام و جمهوری اسلامی ایران بوده و این تقابل که سال ۲۰۲۰ را به سال سرنوشت تبدیل کرده است. در ادامه نیز تحولاتی را شاهد خواهیم بود. دولت دچار تنگه‌ زمانی است و ۳۵۰-۳۶۰ روز وقت دارد و باید آبروی لیبرال دموکراسی را که قرار بود با مذاکره با امریکا مشکل آب خوردن مردم را هم حل کرده، در زمان باقی مانده کسب کند و مسئله بقای لیبرال، اصلاح طلب و غربگرا به این مسئله بستگی دارد. همچین این زمان برای دولت ترامپ نیز حساس است. ترامپ روی مذاکره با کره شمالی، ایران و طالبان حساب کرده بود.

رئیس اندیشکده یقین بیان کرد: برجام اول، برجام هسته‌ای بود که هفته بعد از ترور سردار سلیمانی توسط کشورهای اروپایی پرونده هسته‌ای ایران به سازمان بین الملل فرستاده شد و تحت عنوان تخلف ایران از برجام اجرای طرح ماشه مطرح شد. و در ادامه جانسون اعلام کرد ایران باید به برجام ترامپ تن دهد! برجام دوم، برجام منطقه ای بود که ایران باید از کشورهای منطقه خارج شود. در برجام ۲ آمریکایی‌ها اولین ضربه را با ترور سردار سلیمانی زدند و در ادامه طرح معامله قرن را مطرح کردند و انتطار داشتند اصلاح طلبان ایران به پای میز مذاکره بیایند که در نهایت محور مقاومت این معامله را جدی نگرفت و این برجام نیز شکست خورد.

وی اضافه کرد: برجام۳، برجام موشکی بود. که حتی بحث آن در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی هم توسط رئیس جمهور مطرح می]‌شد. اما بعد از شهادت حاج قاسم و واکنش نشان دادن ایران به آن که باعث حیرت کشورهای جهان شد. مرم موشک‌ها را مظهر اقتدار می‌دانستند و این برجام هم شکست خورد. برجام چهار در مسائل فرهنگی بود ‌و سلبریتی‌های دولتی برای آن پای کار آمدند. در قضایای گرانی بنزین سلبریتی‌ها همراهی جدی کردند و به حکومت تهمت دروغ گویی زدند، مشکی پوش شدند.

جشن هسته‌ای از سال ۹۲ به بعد تمام شد

پس از پایان سخنرانی حسن عباسی، ارتباط زنده تصویری با پدر شهید هسته‌ای، مصطفی احمدی روشن برقرار شد و وی درباره شهید و اقدامات ایشان و همکارانشان در خصوص فناوری هسته‌ای صحبت کردند.

به گفته احمدی؛ جشن هسته‌ای ما در سال ۹۲ به بعد تمام شد؛ این جشن تبدیل به عزا شد. عزای بزرگی در طول صنعت هسته‌ای به وجود آمد و عقب نشینی های ما در مقابل استکبار جهانی توسط دولت وقت یعنی دولت اعتدال و امید متآسفانه شروع شد. صنعت هسته‌ای ما به جایی رسید که از حدود ۱۹ هزار دستگاه سانتریفیوژ دو سوم این ماشین ها از مدار خارج شد. دستگاه هایی که مصطفی شما و مصطفی این ملت با خون دل قطعه قطعه از خارج کشور تامین کرده و شروع به کار کرده بودند.

پدر شهید احمدی روشن خاطر نشان کرد: بهترین نیروهای صنعت هسته‌ای که حق استادی به گردن مصطفی و امثال مصطفی داشتند، به عنوان مثالخوانساری که از نیروهای متعهد و متخصص صنعت هسته‌ای بودند از کار برکنار شده و ستاره دار کردند و کاری کردند که حتی نمی توانست جای دیگر مشغول به کار شود و مجبور شد در اداره سازمان آب و فاضلاب استخدام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065758

وب گردی

وب گردی