شورش و حریق در  زندانِ سیبری

شورش زندانیان یک زندان در منطقه سیبریایی "ایرکوتْسْک" روسیه با آتش‌سوزی همراه شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مقامات خدمات فدرال زندان‌های روسیه اعلام کردند: یک نگهبان زندان در جریان این حادثه مورد حمله قرار گرفت و از آن زمان در بیمارستان بستری است.

هنوز مشخص نشده علت وقوع این آتش‌سوزی چه بوده اما وضعیت این زندان در حال حاضر تحت کنترل در آمده است. اگرچه هنوز سه ساختمان در این زندان در حال سوختن است و کارکنان در تلاش‌اند تا آتش‌سوزی را مهار کنند.

یک ویدیو که روز گذشته (جمعه) توسط کمیته تحقیقات روسیه به اشتراک گذاشته شد نشان می‌دهد که شعله‌های آتش چندین ساختمان کوچک‌تر در زندان را فرا گرفته‌اند. در ویدویی دیگر، صدها زندانی، محاصره شده توسط نگهبانان در بیرون ساختمان اصلی زندان جمع شده بودند.

این شورش شامگاه پنج‌شنبه پس از آن اتفاق افتاد که یک زندانی که به دلیل نقض قوانین زندان در انفرادی قرار گرفته بود از اجازه دادن به نگهبانان برای جستجوی سلولش امتناع ورزید.

در پی این اتفاق، زندانیان سلول‌های اطراف آن شروع به شکستن لنزهای دوربین‌های امنیتی و استفاده از محافظ شیشه‌ای برای بریدن ساعدهای خود کردند.

به گفته مقامات، این زندانیان سپس از سلول‌های خود خارج شده و با حمله به سمت نگهبانان یک شورش را برپا کردند.

در حال حاضر محرک اصلی این شورش که حدود ۱۶ یا ۱۷ نفر هستند، در یک ساختمان محبوس شده‌اند.

بنا بر گزارش رویترز، کمیته تحقیقات "ایرکوتْسْک" اعلام کرده بازرسان برای تعیین علت و چگونگی وقوع این شورش یک پرونده جنایی باز کرده و در حال بازجویی از زندانیان و کارمندان در این ارتباط هستند.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1065765

وب گردی

وب گردی