افزایش ظرفیت تولید ونتیلاتور به 400 دستگاه تا دو ماه آینده

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: این شرکت با شروع بحران کرونا در کشور از اسفند سال 98، ظرفیت تولید مانیتور خود را به 800 دستگاه در ماه افزایش داده و ظرفیت تولید ونتیلاتور را نیز تا دو ماه آینده به 400 دستگاه در ماه افزایش خواهد داد.

عبدالرضا یعقوب زاده طاری مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، درباره فعالیت این شرکت اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان طراح و تولیدکننده تجهیزات پزشکی از جمله مانیتورینگ علائم حیاتی بیمار، ونتیلاتور، الکتروکاردیوگراف، الکتروشوک خودکار (AED) و ساکشن جراحی است.

وی تصریح کرد: محصولات تولیدی این شرکت دانش‌بنیان بیشتر در مراکز درمانی و بخش‌های مختلف بیمارستانی از جمله اتاق عمل، اورژانس، CCU ، ICU و .... و نیز آمبولانس‌ها کاربرد دارد.

یعقوب‌زاده طاری تآکید کرد: تا به امروز بیش از 70درصد نیاز بازار توسط این شرکت تامین شده است تا جایی که محصولات تولیدی این شرکت دانش‌بنیان به بیش از 50 کشور در سراسر جهان از جمله ایتالیا، آلمان، بلاروس، سوئد، ترکیه ، اندونزی ، عراق و ... صادرات شده است.

وی با بیان اینکه این شرکت دانش‌بنیان در حوزه مبارزه با ویروس کرونا نیز فعالیت می‌کند، اظهار کرد: دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی تولید این شرکت جهت مانیتور کردن و پایش علائمی از جمله درصد اکسیژن خون، دما، فشارخون، درصد CO2 تنفسی و ..... به کار می رود. همچنین دستگاه ونتیلاتور این شرکت دانش‌بنیان جهت اعمال تنفس مصنوعی به بیمارانی که قادر به تنفس نیستند نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شرکت با شروع بحران کرونا در کشور از اسفند سال 98، ظرفیت تولید مانیتور خود را به 800 دستگاه در ماه افزایش داده و ظرفیت تولید ونتیلاتور را نیز تا دو ماه آینده به 400 دستگاه در ماه افزایش خواهد داد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: دستگاه ونتیلاتور آی سی یو با کارایی حفظ حیات بیماران بستری در آی سی یو‌ها و به ویژه بیماران کرونایی در کشور، بومی سازی، تولید و در اختیار مراکز درمانی قرار گرفت. این دستگاهِ کاربردی که جزو اقلام تحریمی محسوب می‌شود که در این شرکت دانش بنیان بعد از 5 سال کار تحقیقاتی، بومی سازی شده است.

یعقوب‌زاده طاری تصریح کرد: تولید دستگاه‌های مانیتورینگ و ونتیلاتور مورد نیاز مراکز درمانی جهت مبارزه با ویروس کرونا در ایران و در صورت تامین نیاز بازار در سطح جهان و صادرات به سایر کشورها ادامه خواهد شد.

وی یادآور شد: این شرکت با داشتن بازار‌های صادراتی برای این محصول اکنون تمام تولیدات خود را به بازار داخل اختصاص داده و تولیدات روزانه خود را به مراکز درمانی ارسال می‌کند.

یعقوب‌زاده طاری گفت: برخورداری از مزیت قیمتی نسبت به نمونه‌های خارجی، ارائه خدمات پس از فروش و قابلیت پشتیبانی در صورت قطع برق از جمله نکات برتر این دستگاه در مقایسه با نمونه‌های آلمانی، چینی و امریکایی است.

وی افزود: در حال حاضر شرکت با بیش از 300 نفر پرسنل در بخش‌های مختلف از جمله تحقیقات، تولید، خدمات پس از فروش، تضمین کیفیت، بازرگانی و تدارکات و ... مشغول به فعالیت است که از این تعداد، حدود 70 نفر در واحد تحقیقات و تضمین کیفیت مشغول به کار هستند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره شعار سال تحت عنوان جهش تولید گفت: شرکت‌های تولیدکننده باید تمام توان خود را برای افزایش تولید خود به کار بگیرند و از طرف دیگر نیز سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی بایستی بیش از پیش از تولیدات داخل حمایت کنند؛ زیرا که بدون حمایت دولت و بخش دولتی شرکت‌های خصوصی با توجه به شرایط کنونی امکان همکاری برای تحقق بخشیدن به این شعار را نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: جهش تولید بدون جهش در تقاضای بازار امکانپذیر نیست. هم اکنون بدلیل جهش در تقاضای محصولات تولیدی این شرکت (مانیتورینگ علائم حیاتی و ونتیلاتور) بدلیل بحران کرونا، عملا جهش در تولید در مدت کوتاهی اتفاق افتاده است و ظرفیت تولید ما بیش از 3 برابر جهش داشته است و شعار سال تحقق یافت. البته پتانسیل زیر ساخت سرمایه و نیروی انسانی متخصص نیز لازم است که خوشبختانه همه این لوازم در ایران وجود دارد. بنابراین سیاست دولت باید به سمت بازارسازی در داخل کشور باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065780

وب گردی

وب گردی