پاسخ مدیرعامل پرسپولیس به یک شایعه/ احتمال قهرمانی استقلال از زبان ارسلان مطهری/ تکذیب برگزاری لیگ بدون تماشاگر

با بسته خبری اخبار فوتبال ایران با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار فوتبال کشورمان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال ایران، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

فرصت ۲۱ روزه پرسپولیس برای اعتراض به رای بودیمیر

باشگاه پرسپولیس درباره پرونده ماریو بودیمیر بازیکن سابق کروات این تیم از سوی کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فیفا محکوم به پرداخت ۴۷۵ هزار یورو شده است. از این رو پس از صدور این رای پرسپولیسی‌ها از فیفا خواهان ارائه مشروح رای شدند.

حالا از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد مشروح رای صادره به باشگاه ارسال شده و از حالا پرسپولیسی‌ها ۲۱ روز فرصت دارند تا نسبت به رای صادره به دادگاه عالی ورزش (CAS) اعتراض کند.

مهدی خواجه وند مدیر حقوقی باشگاه پرسپولیس در این باره به ایسنا گفت: کمیته حقوقی باشگاه وظیفه خود مبنی بر اعتراض به رای صادره را پیگیری می‌کند مگر اینکه مدیران باشگاه در این‌باره تصمیم دیگری بگیرند.

یحیی پیگیر تمرینات اختصاصی پرسپولیسی‌ها

یحیی گل محمدی که در نیم فصل دوم با حضور در پرسپولیس توانست به نتایج درخشانی با این تیم دست یابد و تا پیش از تعطیلی لیگ با اختلاف 10 امتیازی شانس اول دستیابی به قهرمانی محسوب می‎شد، اکنون با بدشانسی بزرگی مواجه شده و با شیوع کرونا لیگ به حالت تعلیق درآمده و سرنوشت آن نیز نامشخص است.

با این حال یحیی گل محمدی طبق برنامه‌ای که با کادرفنی تیمش برای بازیکنان در نظر گرفته، پیگیر شرایط تمرینات اختصاصی و آماده سازی بازیکنان است تا با اعلام ستاد پیشگیری کرونا بعد از شروع مجدد تمرینات آنها را با آمادگی حداکثری در اختیار داشته باشد و 9 بازی باقیمانده را پیگیری کند.

تکذیب برگزاری لیگ بدون تماشاگر

در روزهایی که لیگ برتر به دلیل شیوع ویروس کرونا مدت ها است که برگزار نمی شود امروز شایعه شد قرار است 9 هفته پایانی لیگ برتر بدون تماشاگر برگزار شود.

سهیل مهدی با تکذیب این خبر به "ورزش سه" گفت: چنین چیزی درست نیست و هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

او در مورد نحوه برگزاری ادامه لیگ هم می گوید: در این باره ما تصمیم گیرنده نیستیم و ستاد مبارزه با کرونا باید در این باره تصمیم گیری کند. اگر آنها بگویند بدون تماشاگر ما همین کار را می کنیم و اگر بگویند با تماشاگر ما از دستور آنها پیروی می کنیم. آنچه مسلم است هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده است.

طلب استراماچونی چالش جدید استقلال

استقلالی ها در شرایطی خود را آماده پرداخت مطالبات بازیکنان و اعضای کادرفنی سابق خود مثل جپاروف، شفر، بویان و البته پرداخت پول رضایت نامه ایسما به پاختاکور می کنند که از این باشگاه خبر می رسد به زودی یک طلب بزرگ دیگر برای این باشگاه ایجاد خواهد شد.

ماجرا از این قرار است که استراماچونی سه هفته مانده به پایان نیم فصل اول در یک اقدامی عجیب شبانه ایران را ترک کرد و به کشورش برگشت. استراماچونی تا روزی که در ایران بود مدیران باشگاه استقلال قراردادش را پرداخت کردند اما او حالا برای قرارداد سال دوم خود 700 هزار یورو درخواست کرده است که گفته می شود با مدارکی که ارائه کرده به احتمال فراوان استقلال را ملزم به پرداخت این مبلغ می کند.

در این بین گفته می شود احمد سعادتمند مدیرعامل جدید استقلال تصمیم دارد تا با استراماچونی جلسه ای برگزار کند تا بتواند با او برای پرداخت مطالباتش توافق کند.

آخرین موانع خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال

علیرضا صالح درباره خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال در شبکه شش توضیح داد: برند هر دو تیم باید در طبقات 45 گانه در «سازمان مالکیت معنوی» ثبت و ارزش‌گذاری شود؛ 45 طبقه پرسپولیس ثبت و توسط کارشناس ارزیابی شده اما برای استقلال 5 طبقه ثبت شده و هنوز قیمت گذاری نشده است. لوگوی این دو تیم باید انحصاری باشد و اینطور نشود که برند و لوگوی این دو تیم در صنایع غذایی به اسم کس دیگری باشد و فردا که واگذار کردیم یک گروه دیگری بخواهند از این استفاده کنند.

صالح رییس سازمان خصوصی سازمان درباره شکل انتقال گفت: ما دنبال این نیستیم که از طریق پاکت های مزایده ای را واگذار کنیم و می‌خواهیم از طریق بازار سرمایه پذیرش کنیم. اولین شرط برای پذیرش یک سهامی عام در بورس، یک بیزینس پلن سه گانه است. یعنی حتما خود باشگاه زمانی که حتی دولتی است، باید یک برنامه سه ساله را بیاید به بورس ارائه کند.

رییس سازمان خصوصی سازی درباره حساب این دو باشگاه نیز اظهار داشت: ابهامات بسیار زیادی در حساب‌های بین دو باشگاه پرسپولیس و استقلال با فدراسیون فوتبال و صندوق پیشکسوتان وجود دارد. هر دو باشگاه برای واگذاری باید سهامی عام باشند؛ پرسپولیس سهامی عام هست اما استقلال خاص است.

او عنوان کرد: ورزشگاه مرغوبکار به استقلال و درفشی‌فر به پرسپولیس منتقل شده و به دنبال این هستیم تا سند ساختمان دو باشگاه‌ را هم از مالکیت فدراسیون خارج کرده و به نام خود تیم‌ها بزنیم.

رسول پناه: استعفایم از پرسپولیس شایعه است

رسول پناه، سرپرست باشگاه پرسپولیس که بعد از استعفای محمدحسن انصاریفرد به این سمت رسیده، طی روزهای اخیر در کانون برخی اخبار و حواشی قرار گرفته است.

رسول پناه درباره شایعه استعفای خود از سمت سرپرستی و هیات مدیره این باشگاه گفت: بحث استعفای من شایعه است.

سرپرست پرسپولیس درباره موضوع مربوط به دریافت پول از موسوی که این روزها خبرساز شده نیز گفت: من قبلا به این موضوع پاسخ داده‌ام. این سوالات حاشیه است و جوابی نمی دهم و آن مساله هم شایعه بود.

رسول پناه در واکنش به موضوع کناره‌‌گیری و انتخاب مدیرعامل جدید نیز گفت: هنوز هیات مدیره تشکیل جلسه نداده و این جلسه مربوط به امروز درباره مسائل مالی بوده است.

مطهری: استقلال هنوز مدعی قهرمانی است

ارسلان مطهری در گفتگو با ورزش سه در خصوص ادامه برگزاری بازی های لیگ گفت: من صحبت‌های آن چند سرمربی را که در مورد کرونا و اتمام بازی‌های لیگ حرف زده بودند را خواندم. برای این آقایان که تیم‌های شان در کورس قهرمانی نه بلکه در کورس سقوط هستند تمام شدن لیگ از طعم هر عسلی شیرین تر است. مگر می‌شود به این راحتی لیگ را تعطیل کنند و تکلیف به این راحتی روشن شود. لیگ تعطیل شده درست، کرونا کار را با مشکل مواجه کرده درست اما چطور می‌توانند تکلیف تیم‌های در کورس قهرمانی، کورس سقوط و کورس صعود به لیگ برتر در لیگ یک را به این راحتی‌ها با تمام کردن آن روشن کنند. به نظرم در صحبت هایی که از مسئولان فدراسیون خواندم چنین عزمی وجود ندارد و قطعا به دنیال یک شرایط مناسب برای برگزاری بازی‌ها هستند و چاره‌ای جز این نداریم.
او ادامه داد: بله استقلال هنوز این شانس را دارد. درست است که بدشانس بودیم اما وقتی این احتمال وجود دارد که بتوانیم به قهرمانی برسیم چرا باید این شانس را از ما بگیرند. این شانس را به جز استقلال چند تیم دیگر هم دارند و قطعا آنها هم مثل ما در استقلال به هیچ وجه تن به تعطیلی لیگ و روشن شدن تکلیف قهرمان آن نمی‌دهند.

آخرین وضعیت محمد پروین بعد از ابتلا به کرونا

محمد پروین، پسر علی پروین، اسطوره باشگاه پرسپولیس که چندی پیش به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان ساسان تهران بستری شده بود، بعد از کسب بهبودی امروز از بیماستان مرخص و به منزل منتقل شد.

علی پروین، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام با اعلام این خبر گفته: سلام به همه هواداران. خدا را شکر محمد امروز مرخص شد. ممنون از همه عزیزانی که پیگیر وضعیت محمد بودند. از همه شما می خواهم اگر کار ضروری ندارید در خانه بمانید تا این ویروس را شکست دهیم.

9هفته می‌تواند خیلی چیزها را عوض کند

حسن آذرنیا سرپرست باشگاه ماشین سازی به فارس گفت: من موافق تعطیلی لیگ هستم. نمی‌دانیم بازی‌ها چه زمانی شروع می‌شود و اگر با همین روال پیش برویم، در فصل آینده به مشکل می‌خوریم. ولی به هرحال تابع تصمیم سازمان لیگ هستیم. وقتی بازی‌ها تمام نشده، چه قهرمانی باید مشخص شود؟ قهرمانی زمانی است که بازی‌ها را شروع کنید و به پایان برسانید. درست است که پرسپولیس با 10امتیاز اختلاف در صدر است اما تقریبا یک سوم بازی‌ها مانده و این 9هفته می‌تواند خیلی چیزها را عوض کند. 3امتیاز این اختلاف هم برای بازی مقابل سپاهان است که آن‌ها هم به کمیته استیناف اعتراض کرده‌اند.

وی در مورد اینکه لیگ کشورهایی مانند انگلستان و اسپانیا در این ایام به تیم‌های فوتبال کمک مالی می‌کنند و آیا باشگاه‌های ایرانی هم می‌توانند چنین انتظاری از سازمان لیگ داشته باشند، گفت: امکان این کارها در ایران خیلی کم است. در آن کشورها از راه فوتبال درآمدزایی می‌کنند اما ما غیر از تبلیغات محیطی و شاید حق پخش درآمدی نداریم، بنابراین فکر نمی‌کنم کاری که آن‌ها انجام می‌دهند در اینجا شدنی باشد.

همدانی: از مجیدی دلخوری نه ولی انتقاد دارم

سرپرست سابق استقلال در پاسخ به این سوال که آیا از مجیدی بابت کنار گذاشتن او ناراحت است یا نه گفت: ناراحت نیستم چون فوتبال است و این مسائل پیش می آید، من که نمی توانم خط فکری اورا عوض کنم. من فقط یک انتقاد از فرهاد دارم و آن هم این است که او به جای اینکه روی مسائل مدیریتی باشگاه تمرکز کند، می تواند تمرکز خود را روی کارهای فنی بگذارد چون در این صورت بازدهی اش بیشتر است. به عنوان کسی که عاشق استقلال هستم فکر می کنم خوب نیست فرهاد مجیدی به عنوان یک سرمایه استقلال در مورد هیئت مدیره و سرپرست و .... صحبت کند. او سرمایه استقلال است و ما همه از او حمایت می کنیم.

ستار همدانی همچنین گفت: مدیریت باشگاه استقلال در این فصل شرایط خوبی نداشته است و استقلال در حال حاضر درگیری های زیادی دارد. البته برداشت من این است که آقای سعادتمند رفته رفته در امور باشگاه مسلط می شود و امیدوار هستم بتواند مشکلات استقلال را حل کند و تیم به آرامش برسد.

کد خبر: 1065801

وب گردی

وب گردی