طرح ترافیک تهران برداشته شد/مردم رعایت نکنند، وارد فاز سخت خواهیم شد

وزیر بهداشت با بیان اینکه طرح ترافیک از تهران برداشته شد، گفت: اگر مردم با خیال راحت و دور از مراعات بهداشتی مربوط به کرونا زندگی کنند، به فاز سخت و سنگین دیگری مبتلا می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سعید نمکی وزیر بهداشت در شبکه خبر با بیان اینکه مرحله اول طرح بسیج ملی غربالگری کرونا با غربال بیش از 70 میلیون نفر به سرانجام رسید، گفت: این مرحله را برای بیماریابی و شناسایی افراد علامت‌دار انجام دادیم.

وی ادامه داد: در مرحله دوم این طرح اجرا و نظارت بر طرح فاصله‌گذاری هوشمند و نیز پیدا کردن افراد بدون علامتی که ارتباطاتی داشته‌اند و ما مواردی را در فاز اول پیدا کرده‌ایم، انجام می‌شود؛ ضمن اینکه اندازه‌گیری آنتی‌بادی در افرادی که ایمن شده‌اند انجام می‌شودو به آنها گرید می‌دهیم تا بتوانند وارد جامعه شوند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: تست PCR برای افرادی است که هنوز مبتلا نشده‌اند انجام می‌شودو سومین موضوعی که در مرحله دوم طرح پیگیری می‌شود، پیگیری افراد مثبت مبتلایی بوده است که در مرحله اول آنها را شناسایی کرده‌ایم تا بهبودی کامل آنها را فراهم کنیم.

نمکی با بیان اینکه مرحله اول طرح هوشمند فاصله‌گذاری اجتماعی با بازگشایی کسب‌وکارهای کم‌خطرتر آغاز می‌شود، گفت: بیش از 70 نفر در تدوین پروتکل‌های مربوط به مشاغل فعالیت داشته‌اند و از همه صنوف می‌خواهیم در سامانه اعلام شده ثبت‌نام کنند.

وی افزود: امروز در خدمت رئیس جمهور و تعدادی از وزرا بودیم و اصرار رئیس جمهور این است که اولین اولویت ما سلامت مردم است. این بازگشایی به معنای اجبار نیست و اگر استانداران و شورای اصناف تشخیص دهند که بازگشایی‌ها موجب مشکلاتی برای مردم می‌شود می‌توانند با رضایت یکدیگر تصمیم‌گیری کنند؛ ضمن اینکه این اجازه است نه اجبار و اگر در جایی استاندار و شورای اصناف نیازمند سؤالی از ما بودند، رسیدگی می‌کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اجرا طرح ترافیک را در آخرین نشست در وزارت کشور از تهران برداشتیم، بیان داشت: دلیل آن این است که وسایل نقلیه شخصی در جایی که وسایل حمل‌ونقل عمومی کفاف نمی‌دهند یکی از مطمئن‌ترین شیوه‌ها است و مردم باید ترغیب به استفاده از وسایل شخصی شوند.

نمکی خاطرنشان کرد:‌ طرح ترافیک را نه امروز و نه فردا نداریم و چیزی به نام طرح نداریم و وسایل شخصی می‌توانند تردد کنند و اگر ترافیکی دیدیم در آن تجدیدنظر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما هنوز مشکلات زیادی با بیماری کرونا داریم، متذکر شد: اگر مردم با خیال راحت و دور از مراعات بهداشتی مربوط به کرونا زندگی کنند، به فاز سخت و سنگین دیگری مبتلا می‌شوند.

وزیر بهداشت تأکید کرد: مردم که در موضوع ماندن در خانه و نیز رعایت اصول بهداشتی همان راهی را بروند که تاکنون رفته‌اند تا به مرحله مهار و کنترل بیماری برسیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065804

وب گردی

وب گردی