درخواست اتحادیه‌های دانشجویی از روحانی برای تمدید تعطیلی دانشگاه‌ها تا پایان اردیبهشت

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور، دفتر تحکیم وحدت و جامعه اسلامی دانشجویان طی نامه‌ای از روحانی خواستند تا تعطیلات دانشگاه‌های کشور را تا آخر اردیبهشت ماه تمدید کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور، دفتر تحکیم وحدت و جامعه اسلامی دانشجویان طی نامه‌ای با توجه به شرایط فعلی و شیوع کرونا در کشور از روحانی خواستند تا تعطیلات دانشگاه‌های سراسر کشور را تا آخر اردیبهشت ماه تمدید کرده و با تعطیلی‌های کوتاه مدت و تمدید آن‌ها بار روانی حاصله را که در این ایام بر افکار عمومی، خانواده ها و جامعه دانشجویی وارد شده را کاهش دهد.

متن این نامه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

« ... اَنَّهُ مَن قَتَلَ نَفساً بِغَیرِ نَفسٍ اَو فَسادٍ فی الاَرضِ فَکَاَنَّما قَتَلَ النّاسَ جَمیعاً وَ مَن اَحیاها فَکَاَنَّما اَحیَا النّاسَ جَمیعاً وَ ... »

... همانا هرکس نفسی را بدون حق قصاص و یا بی آنکه فساد و فتنه روی زمین کند به قتل برساند مثل آن باشد که همه مردم را کشته و هرکه نفسی را حیات بخشد ( از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده است...

سوره مائده آیه 32

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت جناب آقای روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران
با توجه به آن‌که در چند ماه گذشته تنها نکته ای که در مورد بیماری کووید – 19 به قطعیت رسیده آن است که این بیماری سرشار از عدم قطعیت ها است و هیچ مدرکی وجود ندارد که این بیماری تا چه زمانی طول خواهد کشید و یا چه کسانی در معرض ابتلا به این بیماری هستند و یک بیماری خاموش و ناشناخته است که این نکات در تصمیمات و اخبار ستاد ملی مبارزه با کرونا و اقدامات وزارت بهداشت کاملاً مشخص و قابل رویت بوده و تعطیلی های پی در پی و تمدید آن ها در بازه‌های کوتاه مدت گواه این مدعاست.

بدون شک باید تا قطع کامل زنجیره انتقال این بیماری، مراکز آموزشی کشور تعطیل باشند. در حال حاضر به دلیل نبود شناسایی دقیق و درست این بیماری که یک موضوع بین المللی و جهانی است و از آنجایی که دوره نهفتگی این ویروس تا یک ماه نیز گزارش شده است از شما به عنوان رئیس دولت تدبیر و امید و بالاترین مقام اجرایی کشور انتظار می‌رود تعطیلات دانشگاه‌های سراسر کشور را تا آخر اردیبهشت ماه تمدید کنید و با تعطیلی های کوتاه مدت و تمدید آن ها بار روانی حاصله را که در این ایام بر افکار عمومی، خانواده ها و جامعه دانشجویی وارد شده را کاهش دهید و سلامتی جامعه دانشجویی و قشر نخبگانی کشور را در خطر نیندازید؛ زیرا که با بازگشایی دانشگاه‌های سراسر کشور و حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها، شاهد تجمع در محیط سر بسته و کوچک خوابگاهی خواهیم بود که در مغایر با رعایت فاصله گذاری اجتماعی است و عدم امکان پذیری این مهم، رابطه مستقیم با شیوع این بیماری دارد و هم چنین باعث افزایش ترددهای درون شهری و برون شهری خواهد شد و دیگر آن‌که تعطیلی دانشگاه های سراسر کشور ضربه ای را به اقتصاد کشور نخواهد زد و بازگشایی این مراکز توجیه اقتصادی برای دولت ندارد و بی شک آخرین جایی که در کنترل اپیدمی باید باز شود مدارس و دانشگاه‌ها است.

از این رو توقع می رود تصمیماتی اتخاذ کنید تا حیات این بخش از جامعه به خطر نیفتد؛ زیرا در این صورت اگر جان حتی یک نفر در دانشگاه های سراسر کشور به خطر بیفتد به طور قطع تبعات بعدی این تصمیم و اتفاقات بعد از آن موجب صدمه و آسیب به دولت و نظام جمهوری اسلامی است و در بُعد دیگر از شما توقع می رود که به عنوان بالاترین مقام تصمیم گیری در حوزه امنیت ملی جنبه های مختلف این تصمیمات را مد نظر داشته باشید که اگر در زمان بازگشایی مراکز آموزشی حادثه‌ای رخ دهد به طور قطع تبعات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت و بدیهی است که مسئولیت عواقب جبران ناپذیر این گونه تصمیمات عجولانه و ناآگاهانه بر عهده‌ی شماست و ملت ایران مسببان این اتفاقات را نخواهد بخشید.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1065812

وب گردی

وب گردی