دانشگاه هم می‌تواند دانشجو را برای مقابله با بحران تربیت کند

دبیر کانون هلال‌احمر دانشگاه علامه طباطبایی گفت: موفقیت دانشجو و حرکت آن در مسیر درست سبب پیشرفت و رسیدن دانشگاه به مهم‌ترین هدف و وظیفه خود یعنی تربیت دانشجو می‌شود.

فاطمه ملک پایین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اهداف و برنامه‌های کانون هلال احمر دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: آماده کردن دانشجویان برای فعالیت‌های گوناگون، برگزاری دوره‌های کمک‌های اولیه و آتش‌نشانی که سبب می‌شود دانشجویان به عنوان شهروند در مواقع ضروری کمک کنند، به طور کلی تلاش می‌شود تا در صورت نیاز و ایجاد مسئله‌ای دانشجویان آماده شوند.

وی افزود: همچنین اهداف دیگری که توسط این کانون مورد توجه و پیگیری قرار دارد فعالیت‌های بشر دوستانه است؛ به همین دلیل بازدید از خانه سالمندان، فعالیت‌هایی در داخل دانشگاه مانند ایجاد ایستگاه‌های پایش سلامت، آگاهی بخشی از طریق فضای مجازی، برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت بحران در شرایط شیوع بیماری کرونا از جمله فعالیت‌هایی است که توسط این کانون انجام شده‌است.

ملک پایین با تأکید براینکه فعالیت کانون‌ها بر سرمایه‌های اجتماعی دانشگاه تأثیرگذار است، گفت: اگر کانون‌ها فعالیت و وظایف خود را به صورت جدی انجام دهند، می‌توانند بر سرمایه‌های اجتماعی دانشگاه بسیار موثر باشند؛ همانطور که در کانون هلال‌احمر تلاش بر تربیت امدادگر است تا در موقعیت‌های گوناگون اجتماعی فعالیت کنند. بنابراین اگر کانون‌ها بتوانند اهداف مورد نظر خود را محقق کنند، می‌توانند تأثیرگذار باشند.

دبیر کانون هلال‌احمر دانشگاه علامه طباطبایی درباره تأثیرات مثبت فعالیت در کانون‌های فرهنگی تشریح کرد: فعالیت در کانون‌های فرهنگی سبب شادابی و آشنایی بیشتر دانشجویان با سایر افراد می‌شود؛ همچنین با شرکت در دوره‌های برگزار شده توسط کانون‌ها مهارت‌های گوناگونی را کسب می‌کنند؛ در واقع دانشجویان از طریق آشنایی با سایر افراد مهارت‌های مختلف را بدست می‌آورند.

وی ادامه داد: با موفقیت دانشجو و حرکت در مسیر درست، قطعاً دانشگاه هم پیشرفت می کند؛ در واقع اگر دانشجو فعالیت کند، مهارتی را فرا بگیرد و به هدف خود برسد، دانشگاه به وظیفه و هدف خود یعنی تربیت دانشجو رسیده است.

ملک پایین در مورد روند اطلاع رسانی فعالیت کانون‌ها از طریق فضای مجازی اظهار کرد: حضور افراد برای انجام فعالیت‌ها بسیار بهتر است و نتایج مناسبی دریافت می‌شود اما زمانی که محدودیت وجود دارد باید از امکانات مانند فضای مجازی بهترین استفاده را انجام داد.

دبیر کانون هلال احمر دانشگاه علامه طباطبایی گفت:خوشبختانه در زمینه فعالیت کانون‌ها در دانشگاه علامه طباطبایی محدودیت یا مشکل خاصی وجود ندارد و همکاری‌های لازم هم انجام می‌شود اما گاهی اوقات ممکن است برنامه‌های اجرایی با یک‌دیگر تداخل داشته باشند. همچنین حمایت‌های مالی دانشگاه در حد برگزاری کارگاه‌ها و برنامه‌ها مناسب و خوب است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065815

وب گردی

وب گردی