مدت لغو طرح ترافیک مشخص نیست / درآمد طرح صرف خط‌کشی معابر می‌شد

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه مدت لغو طرح ترافیک به شهرداری ابلاغ نشده است، گفت: درآمد حاصل از طرح ترافیک جهت خط کشی معابر و توسعه مترو استفاده می‌شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌و‌گویی درباره لغو اجرای طرح ترافیک از روز آینده در کشور اظهار داشت: طرح ترافیک از فردا در تهران اجرا نمی‌شود ولی از آنجایی که هنوز مصوبه‌ای از سوی وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا به شهرداری ابلاغ نشده مشخص نیست که تا چه زمانی لغو طرح ترافیک ادامه داشته باشد.

وی افزود: احتمال دارد لغو طرح ترافیک تا پایان فروردین مدنظر قرار گرفته باشد که پس از آن بسته به شرایط کرونا تصمیم جدیدی اتخاذ می‌شود.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به اینکه آیا ممکن است لغو طرح ترافیک تا پاییز و زمستان ادامه داشته باشد، گفت: ما خوشبین هستیم که بیماری کرونا شکست داده شود و مشکل هر چه سریع‌تر برطرف شود ولی باید در نظر داشت که در صورت ادامه دار شدن این بیماری و متوقف نشدن روند شیوع آن، ضرر مالی برای ما اصلاً اهمیت ندارد و معیار سلامت مردم است.

حجت در مورد درآمد حاصل از طرح ترافیک گفت: اگر یک ماه به صورت کامل طرح ترافیک در پایتخت اجرا نشود ۳۵ میلیارد تومان ضرر و خسارت مالی به همراه دارد و پیش از این درآمد حاصل از طرح ترافیک برای موضوعاتی همچون خط کشی معابر و توسعه اختصاص می‌یابد و اگر لغو طرح ترافیک ادامه داشته باشد کمک دولت در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد : البته دولت سالهاست که یارانه بلیت مترو را هم پرداخت نکرده و خیلی به کمک‌های دولت امیدوار نیستیم.

منبع: فارس

کد خبر: 1065820

وب گردی

وب گردی