تمدید مهلت ثبت‌نام وام دانشجویی‌ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تا ۵ اردیبهشت با پیگیری شورای صنفی

دبیر‌شورای صنفی دانشکده ایمنی و بهداشت دانشگاه شهید بهشتی گفت: درخواست امکان مجدد‌ثبت‌نام وام تحصیلی دانشجویان توسط شورای صنفی پیگیری و بر اساس اعلام رئیس اداره رفاه دانشگاه، مهلت ثبت‌نام تا ۵ اردیبهشت ماه تمدید شد.

محمدحسن درویشی در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز‌ با اشاره به اقدامات شورای صنفی بهداشت و ایمنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در زمینه آموزش مجازی‌ گفت: درخواست راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی دانشگاه در نامه‌ای خطاب به دکتر صدوقی معاون آموزشی دانشگاه در ۱۴ اسفند ۹۸ ارسال و‌ در ادامه سامانه یکپارچه آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی( نوید) راه‌اندازی شد.

وی‌ ادامه داد: شورای‌صنفی‌ دانشکده ایمنی‌ و‌ بهداشت، فلش‌کارت‌های آموزشی روزانه در راستای‌ پویش همراه مبارزه با کرونا آماده و منتشر کرده است.

نایب دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بخشش جریمه‌های دیرکرد کتابخانه دانشکده از معاونت دانشجویی فرهنگی توسط شورای صنفی پیگیری شد. همچنین وضعیت و تعیین تکلیف کارآموزی در صنعت کارآموزان دانشکده ایمنی و بهداشت علوم پزشکی شهید بهشتی از رئیس دانشکده، معاون آموزشی دانشکده، مدیر آموزش دانشکده و گروه ایمنی و بهداشت پیگیری شد؛ با این حال هنوز برنامه مدون و دقیقی برای کارآموزی دانشجویان ابلاغ نشده است.

وی با اشاره به پیگیری‌ در زمینه راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی بیان کرد: وضعیت پیشروی و اطلاع مداوم از فعالیت دانشکده در خصوص راه‌اندازی آموزش مجازی پیگیری و ۸ پیام‌های جداگانه از هفتم تا نوزدهم اسفند ماه به واحد آموزش ارسال شد.

دبیر شورای صنفی دانشکده بهداشت و ایمنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به دروس کارگاهی و عملی این دانشکده در ایام شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: وضعیت ارائه دروس کارگاهی و عملی از مدیر آموزش دانشکده در تاریخ ۲۰ اسفند ماه و از طریق کانال شورای‌صنفی به اطلاع دانشجویان رسید. همچنین نحوه ارائه مجازی دروس معارف در تماس تلفنی با دکتر اسماعیلی رئیس گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی‌شهید بهشتی پیگیری و نتیجه آن به دانشجویان اعلام شد.

وی‌ افزود: برخی دانشجویان در زمینه استفاده از سامانه آموزش مجازی نوید با مشکل فنی مواجه بودند، مشکلات این دانشجویان جمع‌آوری و به ادمین سایت از سمت دانشگاه ارجاع داده شد.

درویشی اضافه کرد: درخواست تمدید اعتبار حساب دانشجویان دانشکده بهداشت و ایمنی در سامانه سما از جمله دیگر اقدامات شورای صنفی این دانشکده به شمار می‌رود، این اقدام برای رفع مشکل لاگین در سامانه سما در پیام ارسالی ۵ فروردین پیگیری‌ و مدیر آموزش دانشکده این اقدام انجام شد.

وی بیان کرد: در خصوص تخلفات صورت گرفته در فرایند آموزش مجازی توسط هیئت علمی و استادان مدعو ۸ پیام از تاریخ ۸ تا ۲۲ فروردین به مدیر آموزش دانشکده ارسال‌ شد؛ اما علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده مشکل ۲ نفر از استادان مدعو همچنان حل نشده است.

نایب دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اطلاع‌رسانی و انتشار یک ایمیل و یک آیدی تلگرامی متعلق به واحد آموزش دانشکده جهت ارتباط مستقیم دانشجویان با واحد آموزش و ارائه درخواست‌ها و مکاتبات، درخواست معرفی ادمین واحد دانشگاهی برای سامانه نوید و پیگیری درخواست تمدید اعتبار حساب سامانه سما کل دانشگاه از جمله اقدامات دیگر شورای صنفی دانشکده ایمنی و بهداشت علوم پزشکی شهید بهشتی به شمار می‌رود.


وی‌ افزود: پرداخت وام شهریه دانشجویان پردیس و بین‌الملل در تماس تلفنی با خانم ضرغام رئیس اداره رفاه دانشگاه علوم پزشکی شهید‌ بهشتی‌ پیگیری شد، مطابق پاسخ دریافت شده این اقدام در حال انجام و طی مراحل نهایی برای واریز است.

درویشی تصریح کرد: درخواست امکان حذف ترم برای دانشجویانی که وام تحصیلی دریافت نکرده‌اند مطرح و ‌با اعلام اداره رفاه دانشگاه، با این اقدام موافقت شد. همچنین درخواست امکان مجدد‌ ثبت‌نام وام تحصیلی دانشجویان نیز پیگیری و طبق تماس تلفنی خانم ضرغام، مهلت ثبت‌نام وام تا ۵ اردیبهشت ماه تمدید شد.

دبیر شورای صنفی دانشکده بهداشت و ایمنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: آثار تولیدی گروه‌های علمی دانشکده بهداشت و ایمنی مخصوص وضعیت جهانی کرونا از جمله روزنگار‌های گروه اپیدمیولوژی و راهنمای دورکاری گروه ارگونومی برای اولین بار منتشر شد.

وی خاطرنشان کرد: درخواستی به دکتر طباطبایی نژاد مدیر آموزش دانشگاه علوم پزشکی‌شهید‌ بهشتی‌ در‌ زمینه موافقت با جواز حذف ترم در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی‌ ارسال و در تاریخ ۱۸ فروردین این موضوع در دانشگاه شهید بهشتی به عنوان اولین دانشگاه علوم پزشکی کشور به تصویب رسید.

درویشی اضافه کرد: از جمله اقدامات شورای صنفی ایمنی و بهداشت علوم پزشکی‌ شهید بهشتی می‌توان به جمع‌آوری و یکپارچه سازی تمام مشکلات آموزشی منتقل شده از دانشجویان دانشکده جهت ارائه و پیگیری در جلسه شورای صنفی با معاونت آموزشی دانشگاه، اطلاع رسانی‌های پیشگیرانه بهداشتی از آخرین نتایج تحقیقات معتبر علمی در خصوص مواجهه به ویروس کووید ۱۹ در کانال شورای صنفی‌ بهداشت و ایمنی، پیگیری‌ دقیق وضعیت آخرین تصمیمات اخذ شده ستاد مبارزه با کرونا و مراجع ذی صلاح در خصوص نحوه ادامه فعالیت دانشگاه‌ها و تصمیم برای بازگشایی آن‌ها و اطلاع رسانی به دانشجویان اشاره کرد.

وی در پایان گفت: انتشار برخی انتقادات وارده به فعالیت استادان در کانال دانشکده جهت پیگیری وسیع‌تر و اهمیت بالاتر به حل سریع موضوع، راهنمایی کامل در کانال به منظور استفاده از سامانه آموزش مجازی نوید و سامانه دروس معارف نهاد و پاسخگویی دائم و در حد توان اعضای شورا به تمام سوالات مطرح شده توسط دانشجویان در این مدت از جمله دیگر اقدامات شورای صنفی بهداشت و ایمنی دانشگاه شهید بهشتی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065829

وب گردی

وب گردی