بهترین پنالتی زن تاریخ استقلال کدام بازیکن است؟

مدافع پیشین استقلال که نامش در فهرست بهترین گلزنان تاریخ این باشگاه هم قرار دارد، بیشترین تعداد پنالتی را برای تیمش در مسابقات مختلف به گل تبدیل کرده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، محمد نوازی یکی از پیشکسوتان استقلال است که نام او با بازی‌های خوب در دو پست دفاع و چپ و راست برای این تیم در یادها مانده است. مدافعی که در دو مقطع پیراهن آبی را بر تن کرد و در مجموع ۷ سال برای این تیم بازی کرد. نوازی در سالهای حضورش در استقلال با دو شماره ۲۲ و ۷ به میدان رفت و در مجموع ۱۹۱ بار در بازی‌های مختلف پیراهن استقلال را بر تن کرد.

یکی از ویژگی‌های بارز این مدافع که ضربه زدن با هر دو پا را شگرد داشت، نواختن ضربات پنالتی بود. نوازی آنقدر در زدن پنالتی مهارت داشت که او را تبدیل به بهترین پنالتی زن تاریخ باشگاه استقلال و یکی از بهترین پنالتی زنان همه تاریخ فوتبال ایران کرده باشد.

این پیشکسوت آبی پوشان در مجموع ۱۹۱ باری که برای استقلال به میدان رفت ۲۳ بار پشت ضربات پنالتی قرار گرفت که ۲۲ بار آنها را تبدیل به گل کرد و تنها یک پنالتی او گل نشد که این آماری بسیار قابل تامل است. وی در مجموع برای استقلال ۲۹ گل زده که این آمار او را در جایگاه ۲۲ بهترین گلزنان همه تاریخ باشگاه استقلال قرار می‌دهد و او ۲۲ گل از ۲۹ گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است.

در تاریخ باشگاه استقلال بازیکنان دیگری هم هستند که متخصص زدن ضربات پنالتی بودند اما هیچیک از آنها به اندازه نوازی پنالتی گل نکرده است. امید ابراهیمی یکی دیگر از بازیکنان مطرح در تاریخ باشگاه استقلال است که به لحاظ فنی می‌توان او را در زمره بهترین‌های تاریخ این باشگاه دانست.

ابراهیمی تنها ۴ فصل در لیگ برتر برای استقلال بازی کرد و در این مدت ۱۳۴ بار با پیراهن استقلال به میدان رفت. ابراهیمی در همه سالهای حضورش در استقلال گل‌های زیادی زد و دو فصل گلزن ترین هافبک لیگ برتر و دو بار هم بهترین گلزن تیم استقلال در یک فصل شد. وی در این مدت ۳۰ بار برای استقلال موفق به گلزنی شد تا با این آمار در رده ۱۹ بهترین گلزنان تاریخ این باشگاه قرار گیرد. ابراهیمی ۱۴ گل از این ۳۰ گل را از روی نقطه پنالتی زد تا او بعد از نوازی دومین پنالتی زن برتر تاریخ باشگاه استقلال باشد.

صادق ورمزیار کاپیتان سابق آبی پوشان و عضوی این تیم در سال ۱۳۶۹ که به قهرمانی آسیا رسید، مدافع چپ پایی که سالهای زیادی در این تیم حضور داشت و با ۲۷۱ بازی هفتمین بازیکنی است که بیشترین تعداد بازی را برای استقلال داشته است. همین بازیکن در طول دوران بازی گری اش برای استقلال جمعاً ۱۶ بار گلزنی کرده که ۱۲ بار آن از روی نقطه پنالتی بوده است. ورمزیار با این آمار سومین پنالتی زن برتر باشگاه استقلال است.

صمد مرفاوی پنجمین گلزن برتر تاریخ باشگاه استقلال هم با گل کردن ۱۰ پنالتی و جواد نکونام با گل کردن ۹ پنالتی در رده‌های بعدی بهترین پنالتی زنان تاریخ این باشگاه قرار می‌گیرند.

کد خبر: 1065852

وب گردی

وب گردی