جریمه تأخیر در پرداخت اقساط وام‌های دانشجویی محاسبه نمی‌شود/ دریافت هزینه خوابگاه متناسب با حضور دانشجویان

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی نگران نباشند و بدانند اگر هم جریمه‌ای در سیستم ثبت می‌شود، در پایان از مبلغ نهایی کسر خواهد شد.

بهروز رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تسهیلات صندوق رفاه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اظهار کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی مانند دیگر حوزه‌ها متأثر از شیوع ویروس کرونا بوده‌اند. اتفاق بزرگی در جامعه افتاده و نباید فقط به چشم بیماری، به کرونا نگاه کرد؛ بلکه تأثیرات بسیار زیاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی متوجه ما شده است. نیاز به اقدامات جهادی برای مواجهه با کروناست و خدا را شکر تاکنون چنین اقداماتی را شاهد بوده‌ایم

وی ادامه داد: نگاه صندوق رفاه در راستای تحقق دولت الکترونیک و بهره‌گیری از توسعه ظرفیت نرم‌افزاری است. اقدامات مفیدی انجام شده و تلاش‌های زیادی برای دسترسی آسان و بی‌نیازی از مراجعه حضوری دانشجویان صورت گرفته است.

رحیمی درباره ثبت جریمه برای تأخیر در پرداخت اقساط وام‌های دانشجویی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی با وجود اعلام تعویق اقساط ماه‌های اسفند 98 و فروردین 99 برای حمایت از دانشجویان، خاطرنشان کرد: سه نکته را مصوب و برای صندوق رفاه وزارت بهداشت، تعهد ایجاد کردیم. ابتدا اعلام کردیم اقساط وام‌های دانشجویی ماه‌های اسفند 98 و فروردین 99 بدون پرداخت جریمه به انتهای اقساط منتقل می‌شود و هیچ‌گونه جریمه‌ای به اقساط این دو ماه تعلق نخواهد گرفت.

جریمه‌ای لحاظ نخواهد شد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: ممکن است سامانه برای دانشجو، جریمه لحاظ کند؛ ولی ما برای این دو ماه، هیچ‌گونه جریمه‌ای در نظر نمی‌گیریم. نرم‌افزارهای سامانه بر مبنایی برنامه‌ریزی شده‌اند که در صورت تأخیر در پرداخت، جریمه را محاسبه کنند و در حال حاضر امکان برنامه‌ریزی مجدد نرم‌افزار نیست؛ اما دانشجویان نگران نباشند و بدانند اگر هم جریمه‌ای در سیستم ثبت می‌شود، در پایان از مبلغ نهایی کسر خواهد شد.

وی افزود: دومین فعالیت ما، فراهم کردن امکان تماس یا ارسال پیام الکترونیکی دانشجویان با صندوق رفاه وزارت بهداشت است. برای تسویه‌حساب دانشجویان و دانش‌آموختگان علوم پزشکی نیز نیازی به مراجعه هیچ‌ فردی نیست و بدون نیاز به مراجعه فرد، تمام امور مربوط به او انجام می‌شود. اگر فرد، بدهی داشته باشد، می‌تواند به‌صورت آنلاین پرداخت کند و در نهایت مدارک را از طریق سامانه ارسال می‌کنیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: در یک ماه اخیر موفق شده‌ایم بدون مراجعه حتی یک فرد، تمام امور مربوط به صندوق را پیش ببریم. اقدام سوم نیز ما به خوابگاه‌های دانشجویان برمی‌گردد. هزینه دریافتی از دانشجویان برای اسکان در خوابگاه‌ها متناسب با مدت زمان حضور آنها خواهد بود؛ یعنی هیچ هزینه‌ای برای ماه‌های اسفند، فروردین و احیاناً اردیبهشت از دانشجو دریافت نمی‌کنیم.

رحیمی در پایان گفت: البته این موضوع، جامعیت ندارد؛ چون برخی دانشجویان در خوابگاه‌ها حضور دارند و شرایط آنها متفاوت است؛ اما اکثر دانشجویان که در این مدت در خوابگاه‌ها سکونت نداشته‌اند، با تأیید دانشگاه‌ها هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065861

وب گردی

وب گردی