فعالیت جهادی بانوان بسیجی واحد تهران مرکزی در حوزه مبارزه با کرونا

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: روزانه به طور میانگین، حدود 2هزار ماسک و شیلد پزشکی توسط بانوان بسیجی تولید می‌شود که این روند نیز همچنان ادامه دارد.

مجتبی قدسی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های بسیج دانشجویی واحد تهران مرکزی در حوزه مبارزه با کرونا گفت: قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا از همان روزهای آغازین شیوع کرونا در سطح استان تهران از سوی بسیج دانشجویی واحد تهران مرکزی تشکیل شد تا به صورت منسجم تر در حوزه مبارزه با کرونا فعالیت داشته باشیم.

وی افزود: در گام اول فراخوانی را برای گروه‌های جهادی و هیئات مذهبی فرستادیم تا با همکاری آن‌ها، ضدعفونی بخشی از شهر تهران از میدان سپاه تا میدان انقلاب را در دستور کار قرار دهیم. فرآیند ضدعفونی این مناطق همچنان ادامه دارد.

قدسی ادامه داد: بسیج دانشجویی واحد تهران مرکزی در مراحل بعدی، ساخت تجهیزات بهداشتی را در دستورکار قرار داد؛ در همین راستا فراخوانی را برای بانوان دانشجویی‌که توانایی خیاطی دارند گذاشتیم؛ ما پارچه‌ ماسک‌ها را تهیه می‌کردیم و از طریق دانشجویانی که دارای موتور سیکلت بودند، به خانه دانشجویان خیاط ارسال می‌کردیم. روزانه به طور میانگین، حدود 2هزار ماسک توسط دانشجویان بسیجی تولید می‌شود که این روند نیز همچنان ادامه دارد.

وی با بیان این که بخشی از پایگاه بسیج واحد تهران مرکزی برای نگهداری ماسک‌ها،تبدیل به اتاق ایزوله شده است، گفت: این اتاق به وسیله دستگاه ضدعفونی کننده «اوزون» به صورت 24 ساعت ضدعفونی می‌شود. همچنین بخشی از ماسک‌های تولید شده به بیمارستان‌های اخگر، بقیه الله و مسیح دانشوری و بخش دیگر به مناطق محروم تهران ارسال خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی واحد تهران مرکزی تصریح کرد: تهیه شیلد پزشکی، از دیگر اقدامات بسیج دانشجویی بود که در مراحل اولیه توسط بانوان انجام می‌شد؛ هر 2 روز در میان، حدود2هزار شیلد پزشکی تولید و برای کادر درمانی بیمارستان‌های ویژه کرونا ارسال می‌شود.

قدسی بیان کرد: دانشجویان بسیجی در مرحله بعدی فعالیت‌های خود، آزمایشگاه واحد تهران مرکزی را برای تولید محلول‌ ضدعفونی کننده دست و سطوح در اختیار گرفته‌اند؛ البته مسئولان واحد تهران مرکزی در این زمینه کمک‌های زیادی به ما کردند و امکانات لازم آزمایشگاهی را در اختیار بسیج دانشجویی قرار دادند به طوری که روزانه حدود هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده تولید و برای مناطق محروم شهر تهران ارسال می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های آینده بسیج دانشجویی واحد تهران مرکز خاطرنشان کرد: باتوجه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم کمک به قشر ضعیف جامعه در ماه مبارک رمضان، درحال برنامه ریزی برای این ماه هستیم تا حرکتی خوب و هدفمند را برای کمک به نیازمندان داشته باشیم. جمع‌آوری بسته‌های ارزاق برای خانواده‌هایی که کار و کاسبی آن ها بر اثر کرونا کساد شده و همچنین خانواده‌های کم برخوردار، از جمله اقداماتی است که ‌می‌توانیم در این زمینه انجام دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065876

وب گردی

وب گردی