۳ راهبرد اساسی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۹/ کرونا توانایی ایران را به دنیا ثابت کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر راهبردها و اولویت دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر را تشریح کرد.

به گرارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از بوشهر، اسماعیل عبدالهی دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر عصر دیروز در اولین روز کاری دانشگاه در سال 99 و اولین جلسه هیأت رئیسه این واحد دانشگاهی که با رعایت موازین بهداشتی انجام شد، ضمن تبریک ایام نوروز و اعیاد شعبانیه و قدردانی از همراهی و مساعی همکاران در سال گذشته با بیان اینکه به یاری خداوند متعال، حمایت سازمان و تلاش های تمامی ارکان دانشگاهی استان، وضعیت واحدها و مراکز دانشگاهی استان در سال گذشته از جهت برنامه ها مطلوب و دارای پیشرفت قابل ملاحظه ای بوده است، گفت: امسال نیز طبق وظیفه، امور در دو محور تقویت و شکوفایی برنامه های گذشته و تعیین تکلیف و به سرانجام رسیدن برنامه های ناتمام مد نظر است.

عبدالهی با بیان اینکه مطابق رویه هرساله و متناسب با زیرساخت های دانشگاه، وظایف دانشگاهی و اجتماعی، انتظارات جامعه، شرایط پیش آمده به واسطه شیوع کرونا، امسال نیز سه راهبرد اساسی برای برنامه ها و امور در نظر گرفته شده است، تشریح کرد: اولین راهبرد، فعال سازی و شکوفایی زیرساخت های علمی و فناورانه استان همسو با شعار سال ( جهش تولید ) و در چارچوب امکانات موجود و آتی است.

این مسئول با اشاره به نام گذاری سال 99 به نام سال «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) تصریح کرد: متناسب با این نام گذاری و نیز همسو با منشور فاخر بیانیه گام دوم انقلاب و برنامه کلی کشور، دانشگاه ها وظایفی بر عهده دارند که باید به صورت هدفمند تا نهایت توان خود برای حصول نتایج آن تلاش و اقدام کنیم.

وی با تأکید بر اینکه هرگز نباید با این مباحث به صورت شعاری و کلیشه ای برخورد کرد، افزود: حتی اگر مقوله ای خارج از توان ماست می توان نیت خود در آن مسیر قرار داد و قطعاً خداوند قادر و متعال به ما در این راه کمک خواهد کرد و در کارها برکت ایجاد می کند.

دبیر هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر راهبرد دیگر این استان را متناسب با پیام رهبری معظم انقلاب و تأکید ریاست محترم دانشگاه، ارتقاء سطح تعاملات فرهنگی ایمان محور و مردمی برشمرد و اذعان کرد: اگر با دید مثبت به وضعیت موجود نگاه کنیم در خواهیم یافت که با توجه به شرایط کنونی امور از روال تکراری خود فاصله گرفته و می توان با تفکر نو، اندیشه های جدید و طراحی های نوآورانه و خصوصاً بهره گیری از زیرساخت و ابعاد مثبت و سازنده فضای مجازی، برنامه ها و بهره برداری های مفیدی را باعث شد.

وی با بیان اینکه مردم و حضور مردمی باید در برنامه های فرهنگی دانشگاه دیده شود، توضیح داد: چتر فرهنگی دانشگاه باید در خارج از دانشگاه و در سطحی ماندگار و برای دراز مدت به گونه ای گسترانیده شود که حتی آیندگان نیز آن را یک بذر نیکو دانسته و از ثمرات و برکات آن استفاده کنند.

عبدالهی با بیان اینکه به تأیید همگان دانشگاه آزاد اسلامی یک ظرفیت بسیار مناسب و در سطح ممتاز برای نظام آموزش عالی کشور است، ادامه داد: اکنون دانشگاه در شرایط خاص قرار گرفته است و قطعاً با برنامه ریزی های هدفمند می توان از بستر شبکه های مجازی در جهت تقویت ایمان مردم و مردمی سازی امور حرکت کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر سومین راهبرد سال 99 این دانشگاه را پیگیری و تعیین تکلیف مطالبات مالی دانست و عنوان کرد: باید با اتخاذ سیاست‌های تعاملی و راهگشا میان دانشگاه و افراد حقیقی و حقوقی طرف دانشگاه، مطالبات دانشگاه پیگیری و تعیین تکلیف شود.

مقابله با کرونا، وظیفه همگانی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این جلسه با قدردانی از تلاش های تمامی هموطنان به ویژه کادر درمانی، خدماتی، نیروهای مسلح و همکاران دانشگاه آزاد اسلامی در مقابله با کرونا و تولید و توزیع مایحتاج مورد نیاز مردم و بیمارستان ها گفت: بر طبق آموزه های قرآن کریم، همواره حوادث دارای 2 رو هستند. یکی روی ظاهری که به سهولت دیده می شوند و دیگری باطن آن است که برای درک صحیح باید یا از تجربیات گذشته بهره گرفت و یا با مراجعه به متون و نصوص فاخر و هدایتگر همچون قرآن کریم و احادیث به عمق آن پی برد.

وی با بیان اینکه کرونا یک ابتلا است و همه در جهت حفظ سلامتی خود و اطرافیان نسبت به شیوع آن وظیفه داریم، عنوان کرد: هدایت در کتب دینی ما بر اصل شناخت حقیقت و بهره گیری از ظرفیت آن در امور مختلف دنیوی همچون اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی و نیز امور اخروی استوار است و امید است در سایه آگاهی از حقایق این هدایت اتفاق افتد.

عبدالهی با اشاره به اینکه کارها بر محوریت ایمان و تکیه و توجه بر دستورات الهی به منظم ترین شکل خود انجام خواهد شد، تصریح کرد: کرونا نشان داد که کشوری که بر پایه دین، الهیات، معارف الهی و مردم سالاری مدیریت می شود حتی با وجود سخت ترین تحریم ها باز در قیاس با کشورهای مدرن و مادی می توانند به بهترین و کاراترین شکل خود را از مشکلات رهایی بخشند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا در این شرایط که برای ریشه کنی کرونا عقل ها گرفتار، دست ها ناتوان و بشریت سرگردان است با تمسک به درگاه ایزد منان، توسل به ائمه معصومین (ع) و نزدیک تر شدن دل ها به یکدیگر، معجزه الهی هرچه زودتر به وقوع بپیوندد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1065880

وب گردی

وب گردی