دیوان عدالت اداری مصوبه دستمزد کارگران را باطل کند

۱۵۰ دفتر بسیج دانشجویی کشور در نامه‌ای خطاب به رئیس دیوان عدالت اداری خواستند تا مصوبه شورای عالی کار درباره حقوق کارگران را باطل کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی بیش از ۱۵۰ دانشگاه سراسر کشور در نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام محمد کاظم بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری خواستند تا مصوبه شورای عالی کار درباره حقوق کارگران را باطل کند.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: با توجه به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری درباره مطالبه‌گری از مسئولان راجع به حل مشکلات جامعه، توسط دانشجویان و اهمیت پیگیری مسائل کارگران عزیز کشور، مطالب ذیل به منظور غیرقانونی دانستن مصوبه جلسه شورای عالی کار به شماره 192 خدمت حضرتعالی و قضات دیوان عدالت اداری ارائه می‌شود.

دانشجویان در این نامه بیان کردند:‌حداقل دستمزد کارگران در سال 1398 مطابق بخشنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شماره 255156 که راجع به مصوبه جلسه شورای عالی کار در تاریخ 97/12/27 بود، مبلغ 505627 ریال مشخص می‌شود که این دستمزد برای سال 1399 مطابق مصوبه جلسه شورای عالی کار در تاریخ 99/1/20 به مبلغ 611809 ریال معین بوده که به معنای افزایش 12 درصدی حقوق کارگران است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: نامه همتی رئیس بانک مرکزی به رئیس قوه قضائیه، نرخ تورم سال1398 مندرج در جدول پیوست نامه مزبور 41/2 اعلام می‌شود. لذا از آن جا که مطابق بند 1 ماده 41 قانون کار، شورای عالی کار همه ساله موظف است حداقل مزد کارگران را با توجه به درصد تورمی که از طرف بانک مرکزی اعلام شده مشخص کند؛ مصوبه این شورا به شماره 291 مغایر با قانون کار مصوب 1369/8/29 مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

در بخش پایانی این نامه خاطر نشان شده است: بدین منظور مطابق اصل 170 قانون اساسی دانشجویان بسیجی از حضرتعالی به عنوان رئیس دیوان عدالت اداری و سایر قضات شریف مستقر در هیئت عمومی آن دیوان که مطابق اصل 173 قانون اساسی و ماده 1 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدات اداری مصوب 90/9/22 مسئولیت رسیدگی به شکایات، تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مأموران، ادارات و آیین نامه های دولتی خلاف قانون یا شرع یا خارج از حدود اختیارات مقام تصویب کننده را دارا هستید، خواهشمند است مصوبه مزبور را که مغایر با قانون عادی است از تاریخ تصویب ابطال کنید. دادخواست مربوط به این موضوع نیز مطابق ماده 16 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدات اداری، توسط دانشجویان بسیجی به دیوان عدالت اداری ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065882

وب گردی

وب گردی