شیوه نامه فعالیت آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها در شرایط فاصله گذاری هوشمند ابلاغ شد

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ شیوه نامه فعالیت آزمایشگاه ها و کارگاه در شرایط فاصله گذاری هوشمند ناشی از بیماری کرونا خبر داد.

بابک نگاهداری معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان این که با شیوع بیماری کرونا بسیاری از فعالیت های اجتماعی از جمله فعالیت های پژوهشی با محدودیت هایی مواجه شده است، بر ضرورت انجام فعالیت های پژوهشی همزمان با مقابله با این بیماری البته با رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.

او گفت: با توجه به جایگزینی طرح فاصله گذاری هوشمند به جای فاصله گذاری اجتماعی، با رعایت تمام مواد و پروتکل های توصیه شده از سوی مراجع ذیصلاح، انجام فعالیت های پژوهشی می تواند صورت گیرد.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد در ادامه افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در جایگاه یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور همواره در تلاش است با تکیه بر توانمندسازی نیروی انسانی و امکانات و ظرفیت های تجهیزاتی و آزمایشگاهی خود در حل مسائل و مشکلات کشور گام های اساسی بردارد.

نگاهداری با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی تلاش دارد تا در جهت توسعه علمی کشور ایفای نقش کند اظهار کرد: در همین راستا با توجه به شرایط خاص پیش آمده در کشور به واسطه بیماری کرونا و با هدف کمک به انجام فعالیت های پژوهشی ضروری مربوط به رساله های دکتری و کارشناسی ارشد، جلوگیری از رفت و آمدهای غیرضروری و کاهش جابجائی دانشجویان بین محل سکونت و تحصیل در شرایط شیوع بیماری، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی برای تولید محصولات مورد نیاز نظام بهداشت و درمان کشور و پاسخدهی به نیازهای تحقیقاتی صنایع و سازمان ها و ارائه خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی به آنان، شیوه نامه فعالیت آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه آزاد اسلامی در شرایط فاصله گذاری هوشمند ناشی از شیوع کرونا تدوین و پس از تائید ریاست محترم دانشگاه ابلاغ شد.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: از تمام واحدهای دانشگاهی درخواست می شود نسبت به برنامه ریزی دقیق برای استفاده از امکانات آزمایشگاه ها و کارگاه ها مطابق با پروتکل های بهداشتی اقدام و از فضای مجازی نیز به نحو احسن در راستای ایجاد ارتباط بین دانشجو و استاد راهنما استفاده کنند.

نگاهداری اظهار امیدواری کرد تا هرچه سریع تر این بیماری کنترل شده و شرایط کشور و بخش تحقیقات و پژوهش به روال عادی بازگردد و شرایط استفاده دانشجویان دیگر مقاطع کارشناسی از امکانات پژوهشی فراهم شود.

او در پایان تاکید کرد: برگزاری کلاس های عملی آزمایشگاهی منوط به تصمیم ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا است و پس از صدور مجوزهای لازم، واحدهای عملی آزمایشگاهی به صورت فشرده و با رعایت کلیه سرفصل های آموزشی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065898

وب گردی

وب گردی