۷۰ درصد کلاس‌های دانشگاه به صورت مجازی برگزار می‌شود/ رونمایی از طرح‌های فناورانه جدید

جلسه دیدار نوروزی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی 6 استان‌ گلستان، گیلان، مازندران، اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری و واحد مستقل نجف‌آباد به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه دیدار نوروزی دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان، ابراهیم چیرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، حسین کرمانیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و امیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد صبح امروز به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

سیدعلی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و واحد گرگان، در این جلسه با اشاره به برگزاری کلاس های درس به صورت مجاری برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سطح استان، گفت: بیش از 90 درصد کلاس ها در سطح واحدها تشکیل شده و باقیمانده آن نیز به زودی برگزار خواهد شد. برگزاری کلاس ها با استفاده از شبکه پیامرسان به دانشجویان اطلاع‌رسانی می‌شود و خوشبختانه دانشجویان استقبال خوبی از برگزاری کلاس های مجازی داشته‌اند.

وی در ادامه، به ارائه گزارشی درخصوص نحوه فعالیت هیئت‌های اندیشه‌ورز در تولید دانش مواجهه با کرونا، درآمدهای شهریه‌ای و غیرشهریه‌ای، مسائل آموزشی و پژوهشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان متبوع خود ارائه داد.

ابراهیم چیرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و واحد رشت، با بیان اینکه حدود 70 درصد کلاس‌های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان گیلان به صورت مجازی برگزار شده است، گفت: این کلاس‌ها به صورت روزانه به منظور ارائه خدمات مطلوب به دانشجویان، برگزار می شود.

وی گزارشی درخصوص نحوه جذب دانشجو، درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان، مسائل پژوهشی واحدها، طرح‌های برون دانشگاهی و اقدامات دانشگاه درخصوص مقابله با بیماری کرونا ارائه کرد.

حسین کرمانیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران و واحد ساری، در ادامه این جلسه با بیان اینکه بیش از 70 درصد کلاس های دانشجویان به صورت مجازی در سطح واحدهای استان در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در بخش فضای مجازی و ارائه خدمات به منظور مقابله با کرونا، فعالیتی جدی داشته است. ده ها هزار ماسک بهداشتی و مایع ضدعفونی‌کننده توسط مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی، در استان توزیع شده است. هیئت های اندیشه‌ورز نیز درخصوص تولید دانش مواجهه با کرونا در استان فعال هستند.

در ادامه، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و واحد اصفهان، با ارائه گزارشی از طرح‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان درخصوص مقابله و کمک به درمان کرونا، گفت: دو طرح شاخص ربات و اتاقک ضدعفونی است که توسط شرکت های دانش بنیان این دانشگاه ساخته شده است. طرح های کیت تشخیص کرونا، تولید کلیدهای غیرلمسی و تولید گیاهان دارویی نیز در حال انجام است.

وی افزود: کلاس های آنلاین نیز از اسفندماه در واحدهای سطح استان فعال شده و حدود 82 درصد تشکیل شده است. سراهای نوآوری استان اصفهان نیز در حال فعالیت هستند.

معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد و واحد یزد، با بیان اینکه واحدهای دانشگاه در استان یزد درخصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا اقدامات مثبت و مستمری انجام داده‌اند، گفت: آموزش مجازی برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد از اسفندماه شروع شده و به طور متوسط روزانه 2 هزار کلاس برگزار می شود که بیش از 70 درصد کلاس ها را شامل می‌شود.

ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و واحد شهرکرد، در ادامه این جلسه ویدئو کنفرانس، با بیان اینکه واحدهای دانشگاه در سطح استان در صف نخست مبارزه با ویروس کرونا قرار داشته‌اند، اظهار داشت: یک محصول تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن، با اخذ مجوزهای لازم، در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تولید شده است. همچنین طرح کیت ردیابی ویروس کرونا در حال بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد کلاس ها در دانشگاه آزاد اسلامی استان، به صورت مجازی برگزار شده است. دانشجویان حضور بالایی در این کلاس‌ها دارند.

امیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، با بیان اینکه آموزش مجازی در واحد نجف‌آباد از اسفندماه آغاز شده است، گفت: تعداد 3 هزار و 904 کلاس مجازی تئوری برگزار شده که 85 درصد کلاس ها را شامل می شود. اساتید واحد نجف‌آباد حضوری فعال در کلاس‌های آموزش مجازی دارند و حتی برای آنها دفتر کار مجازی تأسیس شده تا ساعاتی از روز در دسترس دانشجویان باشند. در بحث مقابله با ویروس کرونا نیز 7 طرح در واحدهای فن‌آور مستقر در مراکز رشد در حال پیگیری است تا با اجرایی شدن آنها، به سیستم درمانی کشور کمک شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065910

وب گردی

وب گردی