محققان یک قدم  به درمان کرونا نزدیک‌تر شدند

یافته های جدید مطالعه دانشگاه کرنل ممکن است محققان را یک قدم به درمان کووید-19 نزدیکتر کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مطالعه جدید دانشگاه کرنل اکتشافی در مورد SARS-CoV-2 انجام داده که ممکن است به محققان در ایجاد درمانی مناسب کمک کند.یافته جدیدی درباره شیوع گسترش SARS-CoV-2 همچنین ممکن است به محققان در درک چگونگی مهار تکثیر ویروس کمک کند.

پنج محقق از دانشگاه کرنل نیویورک، تصمیم گرفتند تا در مورد ساختار و مکانیسم های مرتبط با دو ویروس کرونای سارس و مرس که در گذشته مشکلاتی را ایجاد کرده بودند، اطلاعات بیشتری کسب کنند.

در تحقیقات اولیه و همچنین تحقیقات فعلی، محققان عملکرد پروتئین سنبله را زیر نظر گرفتند. این پروتئینی است که ویروسها برای انتقال اطلاعات ژنتیکی خود به سلولها از آن استفاده کرده و باعث ایجاد عفونت می شوند. اکنون محققان یافته های خود را در مجله «Antiviral Research» منتشر کردند.

دانشمندان در تحقیقات خود، به طور خاص به پپتیدهای فیوژن، اسیدهای آمینه با زنجیره کوتاه موجود در پروتئین سنبله ویروس کرونا دقت کردند. ویروس ها برای آلوده کردن یک سلول روند چند مرحله ای به نام فیوژن غشایی را طی می کنند که در نهایت به آنها امکان می دهد اطلاعات ژنتیکی خود را به سلول مورد نظر تزریق کنند. ویروس با گرفتن نشانه های شیمیایی از محیط خود این کار را انجام می دهد. سرانجام، ویروس از طریق پروتئین سنبله به گیرنده سلول هدف متصل می شود.

در این مرحله، پپتید فیوژن که جزئی از پروتئین سنبله است با غشای سلولی ادغام می شود. این شکافی است که به ویروس اجازه می دهد مواد ژنتیکی خود را به داخل سلول منتقل کند. این امر باعث می شود که ویروس بتواند تکثیر شود.

محققان دریافتند که یون های کلسیم به پپتید فیوژن کمک می کنند تا کار خود را انجام دهد و به کرناویروس ها به ویژه مرس و سارس اجازه می دهد سلول ها را آلوده کنند.مقایسه بین پپتیدهای فیوژن از کرونا ویروس مختلف نشان داد که توالی بیولوژیکی پپتیدهای فیوژن موجود در سارس و SARS-CoV-2 به اندازه 93درصد یکسان هستند. این بدان معنی است که مکانیسم مؤثر بر پپتیدهای فیوژن آنها نیز بسیار مشابه است.

«Susan Daniel» استاد دانشگاه کرنل اعلام کرد آنچه در مورد سارس و مرس و این ویروس جدید SARS-CoV-2 جالب است این بخش خاص از پروتئین پپتید فیوژن است که تقریباً در هر سه ویروس مشابه است.

محققان اکنون امیدوارند که یافته های فعلی آنها به دانشمندان کمک کند تا بیشتر در مورد چگونگی آلودگی انسان توسط SARS-CoV-2 بدانند و درک کنند که چرا دستگاه تنفسی انسان چنین محیط مناسبی را برای تکثیر این ویروس فراهم می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065913

وب گردی

وب گردی