ساخت دستگاه زدایش عمودی سیلیکون ایرانی

دستگاه زدایش عمودی سیلیکون که از اقلام تحریمی است توسط شرکت های دانش بنیان تولید شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دستگاه زدایش عمودی سیلیکون از جمله تجهیزات های‌تکی بود که در لیست تحریم قرار گرفت و فروش آن به ایران ممنوع شد. این ممنوعیت فرصتی طلایی در اختیار یک شرکت دانش‌بنیان قرار داد تا دانش ساخت آن را بومی‌سازی کند.

علی اخوان فراهانی مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان گفت: دستگاه زدایش عمودی سیلیکون از جمله تجهیزات دارای فناوری های‌تک است که در ساخت شتاب‌سنج‌ها و ادوات میکرومتری صنایع الکترونیک کاربرد دارد. از جمله صنایع خودرو سازی از این دستگاه در ساخت شتاب‌سنج‌های به کار رفته بر روی ایر بگ خودرو استفاده می‌کنند.

اخوان فراهانی با اشاره به موارد کاربرد متعدد این دستگاه افزود: ژیروسکوپ‌های جهت یاب ماهواره بر از جمله دیگر مصارف کاربرد این دستگاه است. خوشبختانه نمونه داخلی ساخته شده یک هشتم نمونه مشابه خارجی قیمت دارد. نمونه خارجی بیش از ۴۰۰ هزار دلار قیمت دارد.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این دستگاه از جمله مواردی بود که در همان ابتدای تحریم‌ها، فروش آن به ایران ممنوع شد. همین مسئله انگیزه‌ای شد تا با استفاده از نیروهای جوان و متخصص داخلی نسبت به ساخت و توسعه آن در داخل، اقدام کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065919

وب گردی

وب گردی