پرسپولیسی‌ها در آستانه تمدید قرارداد/ دلایل بودوروف برای فسخ قرارداد با استقلال/ شانس زیاد این مدیر برای مدیرعاملی پرسپولیس

با بسته خبری اخبار فوتبال ایران با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار فوتبال کشورمان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال ایران، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

شانس این مدیر برای مدیرعاملی پرسپولیس زیاد است

باشگاه پرسپولیس به زودی مدیرعامل خود را خواهد شناخت و چنانچه اتفاق خاصی رخ ندهد یکی از اعضای هیئت مدیره این باشگاه جانشین محمدحسن انصاری‌فرد خواهد شد.

در بین اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در حال حاضر شانس مهرداد هاشمی بیشتر از گزینه های دیگر است. او که سابقه مدیرعاملی باشگاه سایپا و قهرمانی با این تیم در رقابت‌های لیگ برتر را در کارنامه فوتبالی خود دارد چند وقتی است که امورات باشگاه پرسپولیس را در دست گرفته و به نوعی آماده است تا حکم مدیریت این باشگاه را دریافت کند.

دیگر اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس هم موافق مدیرعاملی هاشمی هستند اما نظر نهایی در این مورد را وزیر ورزش باید بدهد.

مشورت تلفنی سعادتمند با خلیل‌زاده

در روزهایی که عبدالرضا موسوی از سمت خود در هیت مدیره استقلال استعفا کرده است و خلیل‌زاده هم دوران نقاهت بعد از بیماری کرونا را پشت سر می‌گذارد احمد سعادتمند که به تازگی به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال انتخاب شده به تنهایی امور باشگاه را جلو می‌برد.

سعادتمند در اولین گام توانسته فردی را برای قبول اسپانسری باشگاه استقلال راضی کند و به همین منظور امروز او در تماس تلفنی با اسماعیل خلیل‌زاده برای عقد قرارداد با این اسپانسر مشورت کرد.

در این بین گفته می‌شود در صورتی که صلاحیت این فرد تایید شود باشگاه استقلال قراردادی با وی امضا خواهد کرد.

گلر تراکتور: رسیدن به صدر جدول، دور از دسترس نیست

رشید مظاهری در خصوص وضعیت تمریناتش در این روزها، اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و برای این‌که اعضای خانواده‌ام را در معرض خطر قرار ندهم، امسال در تعطیلات عید نوروز به گچساران سفر نکردم و در تبریز حضور دارم و بر اساس برنامه‌ی دقیق، تمریناتم را به همراه همسرم انجام می‌دهم و گاهاً دو جلسه در طول روز تمرین می‌کنم و فشار کافی روی بدنم می‌آورم.

وی یادآور شد: زمان صعود تراکتور به لیگ برتر، این تیم اختلاف ۱۳ امتیازی با صدر جدول را جبران کرد. مطمئن باشید که رسیدن به صدر جدول، دور از دسترس نیست؛ ولی در دنیا هیچ چیز به اندازه سلامت ورزشکاران و تماشاگران حائز اهمیت نبوده و کسانی که برای پیگیری مسابقات در این شرایط و یا اعطای جام قهرمانی به یک تیم خاص پافشاری می‌کنند؛ خودخواه هستند و اصلاً صلاحیت حرف‌زدن هم ندارند.

واکنش عرب به ادعای پیام صادقیان

پیام صادقیان که بعد از جدایی از پرسپولیس طی فصول اخیر در تلاش برای اثبات توانایی‌هایش و بازگشت به جمع سرخپوشان بود، در فصل گذشته و بعد از ناکامی در این راه در نهایت از فوتبال خداحافظی کرد.

این هافبک تکنیکی در بخشی از گفتگوی خود مدعی شده بود در فصل گذشته شانس بازگشت به پرسپولیس را به دست آورده بود و قصد داشته از سپیدرود به جمع این تیم اضافه شود اما ایرج عرب به عنوان مدیرعامل وقت با این موضوع مخالفت کرده و مانع از آن شده است.

ایرج عرب که بعد از استعفا از مدیرعاملی و همچنین هیات مدیره این باشگاه در واکنش به این ادعای پیام صادقیان می‌گوید: در آن زمان اصلا بحث حضور و جذب ایشان نبود و نمی‌دانم بر پایه چه توافقی این مساله را اعلام کرده‌اند. پرسپولیس در آن مقطع سرمربی نداشت و اگر خاطرتان باشد برای لیست بازیکنان نیز دچار مشکل بودیم که بعد از آمدن کالدرون ایشان اقدام به کنار گذاشتن دو ستاره تیم هم کردند. به این دلیل و البته اینکه هیچ بحثی درباره جذب صادقیان نبوده نمی‌دانم صحبت‌های او به چه دلیل بوده است.

بودوروف: استقلال نتوانست من را به تیم ملی برگرداند

نیکولای بودوروف، مدافع بلغارستانی تیم فوتبال استقلال گفت: با توجه به شرایط پیش آمده و از همه مهم‌تر بیماری کروناویروس بعید می‌دانم دیگر به ایران برگردم.

او ادامه داد: نمی‌گویم از انتخاب استقلال ایران برای ادامه فوتبال پشیمان هستم، نه نیستم، چون فوتبال ایران چیزی کمتر از لیگ‌های درجه دوم اروپا ندارد. لیگی پویا با بازی‌های بزرگ و پرطرفدار که شاید نمونه این جمعیت را در اروپا هم کمتر ببینید، اما متأسفانه بازی برای استقلال آن هم با رسیدن به فرم مطلوب بدنی و جسمانی که پیش از سفر به ایران گئورگی درمندژیف از من خواسته نتوانست زمینه بازگشتم به تیم ملی را فراهم کند و این نقطه تأسف‌آور ماجرا بود.

وی همچنین گفت: نمی‌دانم مشکل چه بود که درمندژیف این تصمیم را برای من گرفت در حالی که تنها رؤیای من حضور در تیم ملی برای مقدماتی یورو ۲۰۲۰ به عنوان کاپیتان بلغارستان است. در تماسی که با هم داشتیم وعده داد اگر به صورت مرتب بازی کنی و در فرم مطلوب باشی دعوت می‌شوی، اما در بازگشت از ایران آن هم وقتی خودم را به خاطر بازی‌های متوالی برای استقلال در لیگ داخلی و آسیایی در اوج می‌دیدم حسابی ناامید شدم. نکته تأسف‌آور این بود که درمندژیف صراحتاً گفت من سه بازی تو را تماشا کردم و خیلی خوب بازی کردی، اما به اندازه کافی من را برای دعوت ترغیب نکردی!

واکنش باشگاه پرسپولیس به پیشنهادهای خارجی شجاع

شجاع خلیل‌زاده مدافع پرسپولیس که نقش زیادی در صدرنشینی تیمش در فصل جاری مسابقات داشته صحبت از پیشنهادات باشگاه‌های چینی و قطری به وی کرده تا در پایان فصل با پرسپولیس قطع همکاری کرده و لژیونر شود. او که در ابتدای فصل نیز از سه باشگاه قطری و چینی پیشنهاد داشت تصمیم قطعی خود را به انتهای نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر موکول کرده است.

با این حال باشگاه پرسپولیس هیچ نامه جدیدی را از باشگاه‌های خواهان خلیل‌زاده و سایر بازیکنان فعلی این تیم دریافت نکرده است تا آنها را مورد بررسی قرار دهد. اکثر بازیکنان فعلی این تیم قرارداد رسمی با پرسپولیس داشته و برای ترک این باشگاه باید رضایت سرخ ها را جلب کنند.

کارگروه مذاکره با پرسپولیسی‌ها برای تمدید

در شرایطی که لیگ به واسطه مشکلات ویروس کرونا به حالت تعطیلی در آمده است، بهترین فرصت برای بخش اداری باشگاه پرسپولیس شکل گرفته تا موضوعات را مورد بررسی و اقدام قرار دهند.

در این بین در یکی از تصمیمات اتخاذ شده از سوی یحیی گل محمدی و اعضای هیات مدیره، بحث مربوط به تمدید قرارداد بازیکنان در دستور کار قرار گرفته است. بر این اساس قرار است از چند روز آینده بحث مربوط به تمدید قرارداد بازیکنان برای فصل آینده پیگیری شود. در بخش بعدی نیز قرار است بعد از توافقات صورت گرفته با بازیکنان تمدیدی، با توجه به نیاز تیم برای نقل و انتقالات نیز برنامه‌ای ترتیب داده شود تا بازیکنان مورد نیاز در برخی پست‌ها بررسی و مذاکره شوند.

پرسپولیس با یحیی در جستجوی رکورد تاریخی

سرخپوشان پایتخت صاحب رکوردی ویژه در فوتبال ایران هستند. آن ها برای اولین بار توانستند شمار قهرمانی های خود در لیگ ایران را به عدد 10 برسانند و حالا امیدوارند به اولین تیمی تبدیل شوند که به 20 جام در سه دهه اخیر دست پیدا می‌کند. باتوجه به صدرنشینی در لیگ برتر و همچنین صعود به نیمه نهایی جام حذفی، در صورت ادامه رقابت ها کسب حداقل یک جام برای آن ها قابل دسترس به نظر می‌رسد.

پرسپولیس در سال 1369 آخرین قهرمانی خود در جام باشگاه های تهران به دست آورد. آن ها دهه 70 را با قهرمانی در «جام در جام آسیا» شروع کردند و بعد دوره قهرمانی های متوالی در لیگ برتر فرا رسید. پرسپولیس تا پایان این دهه 4 بار لیگ را فتح کرد و دو بار هم جام حذفی را به دست آورد. در این سال ها نقش علی پروین در کسب این عناوین انکار ناشدنی است. همچنین قرمزها با استانکو نیز درخشش قابل توجهی داشتند.

در ابتدای دهه 80 یک قهرمانی جام حذفی دیگر نیز رقم خورد. سپس نوبت به قهرمانی دراماتیک در نخستین دوره لیگ برتر رسید اما سپس تا فصل 87-86 که افشین قطبی به ایران آمد تا سرخ های تهرانی یک قهرمانی عجیب و غریب دیگر را هم تجربه کنند. پس از قهرمانی در لیگ هفتم پرسپولیس نیم دهه ناکامی را تجربه کرد تا این که با علی دایی دو بار متوالی جام حذفی را بالای سر برد.

اما دوره اصلی قهرمانی های متوالی پرسپولیس در دهه 90 بود. جایی که آن ها لیگ های شانزدهم، هفدهم و هجدهم را فتح کردند و یک جام حذفی دیگر نیز به کارنامه خود افزودند و به سبب برگزاری سوپرجام، ویترین افتخارات خود را پررنگ تر کردند و تعداد جام های خود در سه دهه اخیر (1369-1399) را به عدد 19 رساندند.

حالا اگر پرسپولیس موفق به قهرمانی در لیگ نوزدهم یا جام حذفی این فصل شود، به میانگین هر سه سال 2 قهرمانی می‌رسد که رکورد بسیار خوبی برای سرخپوشان محسوب می‌شود.

کد خبر: 1065935

وب گردی

وب گردی