چرا مکزیک در برابر پایین آوردن عرضه مقاومت می‌کند؟

مقاومت مکزیک در برابر پایین آوردن عرضه نفت به بازار عرضه نفت جهانی حالا به پاشنه آشیل توافق کاهش عرضه اخیر گروه اوپک پلاس تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، از مجموع 23 کشور تولید کننده نفت در توافق کاهش عرضه نفت اخیر که هفته گذشته شکل گرفت، فقط مکزیک زیر بار سهم خود از پایین آوردن تولید نرفت.

به گزارش اسپوتنیک، در قالب این توافق، قرار بود طی دو ماه آینده روزانه 10 میلیون بشکه از عرضه نفت به بازار جهانی، کاهش یابد.

مقاومت مکزیک این توافق را در خطر قرار داد و حتی دخالت آمریکا هم نتوانسته مشکل را حل کند.

برخی کارشناسان بر این باورند، دلیل آنکه آندرس مانوئل لوپز آبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک،‌در برابر هرگونه کاهش عرضه بیش از صد هزار بشکه روزانه نفت این کشور، مقاومت می‌کند، نحوه قیمت‌گذاری نفت این کشور است.

جرمی مک‌کره‌آ، کارشناس ارشد مؤسسه ریموندجیمز کانادا، می‌گوید: اوضاع مکزیک به گونه‌ای است که اگر قیمت نفت به 5 دلار در هر بشکه سقوط کند، این کشور درآمد بیشتری را نسبت به زمانی که عرضه خود را کاهش دهد، خواهد داشت.

کشورهای اوپک پلاس، از مکزیک خواسته‌اند تا، عرضه نفت خود به بازار جهانی را 400 هزار بشکه در روز کاهش دهند.

مک کره‌آ معتقد است: اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، گفته به جای مکزیک، 250 هزار بشکه، از عرضه نفت به بازار را کم خواهد کرد و رئیس‌جمهور مکزیک این اقدام را رویکردی از روی دست و دلبازی عنوان کرد، نباید خیلی خوشبینانه مورد توجه قرار گیرد، چرا که ممکن است آمریکا، تولید این مقدار را کم نکند بلکه این 250 هزار بشکه را به انبارهای خود هدایت کند. البته چنین چیزی درباره دیگر تولید کنندگان نفت ممکن است صدق کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065938

وب گردی

وب گردی