هری کین، گران‌ترین فوتبالیست دنیا می‌شود؟/ بارسا رقیب جدید لیورپول برای جذب ستاره سویا/ تمایل اینتر برای خرید مدافع بارسا

با بسته خبری اخبار فوتبال جهان با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار فوتبال اروپا بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال جهان، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

واکنش رئال مادرید به شروع تمرینات سوسیداد

بیش از یک ماه است که به دلیل شیوع کرونا در اسپانیا فوتبال این کشور به حالات تعلیق در آمده و همه در حالت قرنطینه عمومی قرار دارند. هنوز تاریخ مشخصی یرای شروع مجدد فعالیت های ورزشی اعلام نشده اما در چنین شرایطی باشگاه سوسیداد خبر از بازگشت بازیکنانش به تمرین داد البته به این شرط که فاصله گذاری بین بازیکنان رعایت شود.

بازگشت سوسیدادی ها به تمرین باعث شده تا باشگاه های دیگر نیز به فکر از سرگیری تمرینات باشند و ممکن است به زودی چند باشگاه دیگر نیز به سوسیداد ملحق شوند ولی طبق ادعای آاس، باشگاه رئال مادرید فعلا تمایلی برای این کار ندارد. در رئال می دانند که به دلیل رقابت نزدیک با بارسا برای قهرمانی و نیز شانس خوب جبران در بازی برگشت برابر سیتی در لیگ قهرمانان، بازگشت به تمرینات می تواند امری منطقی باشد ولی در حال حاضر نه سران باشگاه، نه تیم پزشکی، نه کادر فنی، نه فیزیوتراپها و بدنسازها و مهمتر از همه، بازیکنان، تمایلی برای بازگشت به تمرینات ندارند و تنها در صورتی که خطر ابتلا به کرونا صفر باشد، حاضرند کار را در کمپ والدبباس از سر بگیرند.

برای این مهم، رئال در ابتدا منتظر مجوز دولت و وازارت بهداشت خواهد ماند. استان مادرید پرخطرترین استان از لحاظ کروناست و طبیعی است که خروج از قرنطینه و ازسرگیری تمرینات می تواند خطرناک باشد. پس از اخذ مجوز از دولت، تیم پزشکی این مساله را با زین الدین زیدان به عنوان سرمربی تیم مطرح خواهد کرد و اگر او موافقت کند، تمرینات شروع خواهند شد. بازیکنان رئال بی تاب بازگشت به تمرینات هستند ولی تنها در این صورت کار را از سر خواهند گرفت. به عبارتی در رئال مادرید، شروع مجدد تمرینات پس از چراغ سبز دولت و سپس توافق عمومی بین تمام ارکان باشگاه خواهد بود.

هری کین، گران‌ترین فوتبالیست دنیا می‌شود؟

روزنامه انگلیسی دیلی‌میل اعلام کرد رئیس باشگاه تاتنهام، دنیل لوی مصمم است که در پاسخ به باشگاه‌های خواهان جذب هری کین، کاپیتان و ستاره خط حمله تیمش، قیمت او را ۲۰۰ میلیون پوند اعلام کند. به این ترتیب هری کین در صورتیکه با این قیمت به باشگاهی دیگر منتقل شود رکورد نقل و انتقالات دنیا را شکسته و گران‌قیمت‌ترین فوتبالیست دنیا خواهد شد.

رئیس تاتنهام پیش از این تایید کرده که باشگاهش در تابستان آتی اجازه ترک تاتنهام را به هری کین خواهد داد. تاتنهام این روزها بیش از سایر باشگاه‌های لیگ برتری، تاثیر بحران مالی ناشی از کرونا را حس می‌کند چرا که این باشگاه علاوه بر سایر هزینه‌ها باید اقساط استادیوم تازه‌ساز یک میلیارد پوندی خود را هم بپردازد.

شاید به همین خاطر بود که تاتنهام یکی از اولین باشگاه‌های انگلیسی بود که تصمیم گرفت بخشی از کارکنان خود را به مرخصی اجباری بفرستد، با اینکه می‌دانست چنین اقدامی از نظر روابط عمومی برایش گران تمام خواهد شد.

از منچستریونایتد به عنوان اصلی‌ترین گزینه انتقال هری کین نام برده می‌شود ولی باید دید آیا شیاطین سرخ حاضرند یا می‌توانند قیمت مورد نظر رئیس تاتنهام را برای جذب هری کین پرداخت کنند یا نه؟ البته چند باشگاه بزرگ اروپایی هم تمایل دارند ستاره گلزن تاتنهام را در تیم خود داشته باشند.

فلیکس به درد بارسا می‌خورد نه اتلتیکو!

ژوائو فلیکس که جایزه پسر طلایی سال 2019 را به دست آورد، تابستان گذشته با انتقالی 126 میلیون یورویی از بنفیکا به اتلتیکو مادرید پیوست. اما او نتوانست در اولین فصل حضورش در اتلتیکو، انتظارات را برآورده کند و تنها موفق به زدن 6 گل شد و سه پاس گل هم برای هم تیمی هایش فراهم کرد. اما ژوائو ماریو معتقد است سبک دفاعی تیم دیگو سیمئونه چندان مناسب هموطنش نیست و اعتقاد دارد فلسفه بازی بارسا بیشتر به سبک بازی فلیکس می خورد.

او که در حال حاضر برای باشگاه لوکوموتیو مسکو بازی می کند، به نشریه رکورد گفت:" اتلتیکو یکی از آن تیم هایی است که خیلی خوب کار می کند و مانند این تیم است که یک تیم ایتالیایی، در لیگ اسپانیا حضوردارد. البته رفتن از بنفیکا که در 80 درصد زمان بازی، با حملات سازمان یافته بازی می کند، به اتلتیکو و با فشاری که به دلیل قیمت بالای او وجود دارد، انطباق پیدا کردن کار راحتی نیست. برای مثال، در صورت رفتن به بارسا البته که فشارها بیشتر بود اما سبک بازی بیشتر مناسب او بود."

فدریکو کیه‌زا همچنان در رادار یوونتوس

مدیران باشگاه یوونتوس تمرکز خود را بر روی تقویت خط میانی این تیم در تابستان پیش‌رو گذاشته‌اند و از همین از حالا گزینه‌هایی را هم مدنظر گرفته‌اند. در همین راستا بازگرداندن پل پوگبا به تورین از اولویت‌های مدیران یوونتوس است، اما به نظر می‌رسد هافبک فرانسوی شیاطین سرخ در پایان فصل راهی رئال مادرید شود، از این‌رو آنها بازیکنانی نظیر سرگئی میلینکوویچ ساویچ از لاتزیو، ساندرو تونلی از برشا و گائتانو کاستروویلی از فیورنتینا را هم برای تقویت پست هافبک زیر نظر دارد.

سایت ایتالیایی «کالچو مرکاتو» حالا خبر می‌دهد مسئولان باشگاه یوونتوس قصد دارند در پست بال هم تیم‌شان را تقویت کنند، به همین خاطر با باز شدن پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی، بار دیگر شانس خود را برای به خدمت گرفتن فدریکو کیه‌زا از فیبورنتینا امتحان خواهند کرد. کیه‌زا 22 ساله با وجود مشکلاتی که فیورنتینا این فصل داشته، عملکرد خوبی را از خود در جمع بنفش‌پوشان فلورانس به نمایش گذاشته است و همین باعث شده تا باشگاه‌های نامدار اروپایی نسبت به جذب او علاقه نشان دهند. یوونتوس تابستان گذشته هم نسبت به جذب بال ایتالیایی فیورنتینا نزدیک بود، اما در آخرین لحظات مذاکرات طرفین به بن‌بست خورد و این انتقال عملی نشد. قهرمان ایتالیا قصد دارد پیشنهادی جدید به فیورنتینا برای خرید کیه‌زا ارائه دهد، بازیکنی که قرارداد فعلی‌اش با فلورانسی‌ها در پایان ماه ژوئن 2022 به پایان خواهد رسید.

ستاره ارمنستانی به آرسنال برمی گردد؟

هنریک میخیتاریان بعد از گذراندن روزهای فوق العاده در دورتموند نهایتاً سال ۲۰۱۶ از جمع زنبورها جدا شد و با امیدهای فراوان راهی منچستر یونایتد شد. وینگر ارمنستانی اما روزهای کابوس واری را در اولدترافورد سپری کرد؛ موضوعی که باعث شد در سال ۲۰۱۸ راهی آرسنال شود. میخیتاریان شروع امیدوارکننده‌ای در جمع توپچی ها داشت اما روزهای خوب او در آرسنال خیلی دوام نداشت تا این بازیکن نهایتاً در تابستان سری آ و باشگاه رم را به عنوان چالش جدید خود انتخاب کند و با یک قرارداد قرضی راهی این تیم شود.

میخیتاریان اما در باشگاه ایتالیایی تا به اینجا عملکرد نسبتا قابل قبولی داشته و در ۱۳ بازی سری آ آمار ۶ گل و ۳ پاس گل را به ثبت رسانده است؛ موضوعی که باعث شد باشگاه رم علاقه مند به جذب دائمی این بازیکن ۳۱ ساله باشد. حالا و در همین رابطه کالچو مرکاتو گزارش داده باشگاه آرسنال برای میخیتاریان مبلغ ۲۲ میلیون یورو از رم طلب کرده است؛ مبلغی که البته با توجه به ادعای همین منبع با مخالفت باشگاه ایتالیایی روبرو شده تا احتمالاً ستاره ارمنستانی در پایان فصل به لندن برگردد.

لمپارد بعد از ۱۵ سال جواب فرگوسن را داد!

با ورود مورینیو به انگلیس در سال ۲۰۰۴، چلسی تبدیل به قدرت اول فوتبال جزیره شده و موفق شد دو سال پیاپی عنوان قهرمانی را از آن خود کند. در آن مقطع برخی از جمله سرالکس فرگوسن سبک بازی این تیم را خسته کننده توصیف می کردند، فرانک لمپارد که از ستاره های تاثیرگذار آن مقطع چلسی بود، مدعی شد آمار موید حقیقت دیگری بوده است. فرانک لمپارد گفت: «زدن برچسب خسته کننده به بازی چلسی از سوی سرالکس فرگوسن آغاز شد. شاید این سبک برای برخی حوصله سر بر بود، اما برای خود ما اینگونه نبود. فرگوسن ادعا می کرد ما خیلی روی به بازی مستقیم می آوریم، اما آمار در سال ۲۰۰۵ نشان می داد ما بیشترین تعداد گل، بیشترین ضربه در چارچوب، بیشترین تعداد پاس و البته بیشترین تعداد امتیاز را در کارنامه ثبت کرده بودیم. بعضی از بازیکنان لیورپول سبک بازی ما را با تیم قدیمی ویمبلدون مقایسه کرده و اینگونه طعنه می زدند. اما من معتقد بودم لیورپول تیمی است که بازیکنی مانند پیتر کرواچ را جذب می کند و وقتی شما چنین کاری می کنید، یعنی سبک بازی شما معطوف به نقطه قوت این بازیکن است.»

بارسا رقیب جدید لیورپول برای جذب ستاره سویا

دیگو کارلوس یکی از بهترین خریدهای فصل سویا محسوب می شود. مونچی مدیر ورزشی سویا او را با 15 میلیون یورو از نانت به خدمت گرفت و این بازیکن تنها دو بازی تیمش را یکی به دلیل محرومیت و دیگری به دلیل در پیش بودن بازی حساس در لیگ اروپا و استراحت دادن مربی از دست داده است. هفته گذشته رسانه های انگلیسی خبر از تمایل یورگن کلوپ سرمربی لیورپول برای جذب دیگو کارلوس داد و در حالی که شایعاتی مبنی بر علاقه رئال هم به گوش می رسد، دیاریو اسپورت نشریه نزدیک به باشگاه بارسلونا ادعا کرد که بارسا نیز جذب دیگو کارلوس را هدف قرار داده است. رقم فسخ او 70 میلیون یورو است ولی در وبسایت ترانسفرمارکت، ارزش او 35 میلیون یورو تخمین زده شده است. بارسا پس از ناکامی در جذب دی لیخت و جدایی تودیبو در زمستان، نیاز به جذب یک مدافع میانی جدید را حس می کند و با توجه به بازی های خوب کارلوس در سویا و ارتباط فوق العاده دو باشگاه، این انتقال محتمل به نظر می رسد. برخی منابع نیز خبر از تمایل بارسا و سویا برای معاوضه راکیتیچ و کارلوس داده اند.

تمایل اینتر برای خرید مدافع بارسا

جونیور فیرپو مدافع چپ بارسلونا اعتراف کرده فصل اول برایش در نوکمپ سخت بوده. در همین حال برخی رسانه‌ها خبر از جدایی او از بارسا داده‌اند.

سایت «گل» مدعی شد، باشگاه اینترمیلان در صورتی که فیرپو برای فروش در دسترس باشد، تمایل دارد او را به خدمت بگیرد. بارسلونا فیرپوی ۲۳ ساله را سال گذشته در ازای ۱۸ میلیون یورو از رئال‌بتیس به خدمت گرفت.

لائوتارو در اینتر نمی‌ماند

بسیاری از رسانه‌ها خبر از نزدیک شدن لائوتارو مارتینس به بارسلونا می‌دهند و نایب‌رئیس آرژانتینی اینترمیلان هم ازباقی ماندن او مطمئن نیست.ش

باشگاه بارسلونا نام مارتینس ۲۲ ساله را در صدر لیست خریدش قرار داده و می‌خواهد هرطور شده این مهاجم آرژانتینی را به خدمت بگیرد. خاویر زانتی به طور مبهم درباره آینده مارتینس صحبت کرده و می‌گوید فعلاً با توجه به شرایط موجود و تعطیلی مسابقات، زمان مناسبی برای فکر و صحبت کردن در این باره نیست.

کد خبر: 1065939

وب گردی

وب گردی