تجهیز نیروهای حفتر به سامانه دفاع هوایی صهیونیست‌ها توسط امارات

به دنبال سرنگون شدن چند پهپاد ترکیه ای در لیبی در روزهای گذشته، یک رسانه صهیونیستی از تجهیز نیروهای «ژنرال حفتر » به یک سامانه دفاع هوایی ساخت رژیم اسرائیل خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به دنبال سرنگون شدن چند پهپهاد ترکیه‌ای در لیبی در روزهای گذشته، یک رسانه صهیونیستی یکشنبه بعد از ظهر مدعی تجهیز نیروهای نیروهای «ارتش ملی لیبی» تحت فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» به یک سامانه دفاع هوایی ساخت این رژیم شد.

روزنامه «جروزالم پست» در این زمینه نوشت که بنابر گزارش ها، امارات متحده عربی نیروهای خلیفه حفتر در لیبی را با یک سامانه دفاع هوایی اسرائیلی مجهز کرده تا با پهپادهای ترکیه ای نیروهای دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فایز السراج» مقابله کند.

نیروهای ارتش ملی لیبی وابسته به ژنرال خلیفه حفتر در روزهای گذشته از سرنگونی دو فروند پهپاد ترکیه در غرب لیبی خبر دادند. نیروهای وابسته به خلیفه حفتر روز چهارشنبه نیز از سرنگونی سه پهپاد ترکیه‌ خبر داده بودند.

شورای ریاستی لیبی و دولت وفاق ملی و شورای عالی حکومتی هم اکنون تنها نهاد در این کشور هستند که سازمان ملل آن‌ها را به رسمیت می‌شناسد. این سه نهاد در پی توافق ۱۷ دسامبر ۲۰۱۵ در شهر «الصخیرات» لیبی و با حضور نماینده سازمان ملل با هدف پایان درگیری‌ها، شکل گرفتند. «فایز السراج» رئیس شورای ریاستی و نخست‌وزیر دولت وفاق ملی است.

بحران لیبی و درگیری میان دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فایز السراج» با شبه‌نظامیان وابسته به خلیفه حفتر، به محلی برای درگیری‌های نیابتی میان میان مصر، امارات از یک سو و ترکیه و قطر از سوی دیگر تبدیل شده است.

دولت وفاق ملی در غرب لیبی روز یکشنبه نیروهای تحت امر ژنرال خلیفه حفتر را به بمباران انبارهای دارو در منطقه «السوانی» در جنوب پایتخت این کشور متهم کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

کد خبر: 1065948

وب گردی

وب گردی