صنعاء خواستار صدور قطعنامه شورای امنیت برای پایان جنگ علیه یمن شد

رئیس هیأت مذاکره کننده دولت صنعاء در یمن گفت، اگر دشمنان در برقرای آتش بس جدی هستند، باید آن را به تصویب شورای امنیت برسانند و محاصره را بردارند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «محمد عبدالسلام» سخنگوی دولت نجات ملی یمن و رئیس هیأت مذاکره کننده صنعاء در صفحه توئیتر خود خواستار تصویب آتش‌بس در شورای امنیت سازمان ملل و صدور قطعنامه در این خصوص شد.

او نوشت: «اگر توجه جدی به صلح وجود دارد، باید شورای امنیت قطعنامه روشنی در خصوص توقف جنگ بیهوده و رفع محاصره ظالمانه صادر کند و بیانیه‌های بیهوده ائتلاف کفایت نمی‌کند».

عبدالسلام در ادامه تأکید کرد که افزایش تنش هوایی و زمینی از سوی «ائتلاف خصم» همراه با ادامه محاصره و از سوی دیگر اعلام آتش‌بش چیزی جز فریب جهانیان و قلب واقعیت نیست.

ائتلاف سعودی-آمریکایی چهارشنبه شب هفته گذشته (۲۰ فروردین) از آتش‌بس دو هفته‌ای به صورت یکجانبه خبر داد و این آتش‌بس از پنجشنبه (۲۱ فروردین) وارد فاز اجرایی شد.

اما علاوه بر اینکه از همان ابتدا حملات هوایی و توپخانه‌ای ادامه یافت، محاصره همه جانبه یمن نیز علی‌رغم خطر شیوع ویروس کرونا ادامه دارد.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (یکشنبه) اعلام کرد که حملات ائتلاف سعودی به «قانیه» در استان «البیضاء» (در مرکز یمن) و «صراوح» در استان «مأرب» (در مرکز یمن) از دیشب تا صبح امروز ادامه پیدا کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065949

وب گردی

وب گردی