ثبت برند پرسپولیس کامل شده اما استقلال تکمیل نشده/شهریور سهام 2 باشگاه عرضه می‌شود

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: ثبت 45 گانه طبقات برند پرسپولیس انجام شده اما در مورد برند استقلال فقط 5 طبقه از این 45 طبقه ارزیابی شده است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد اینکه خصوصی‌سازی 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال چقدر جدی است، اظهار داشت: این روند خصوصی‌سازی بسیار جدی است از نیمه دوم سال 1398 جلسات متعددی برای شفاف‌سازی و تعیین حساب و کتاب این 2 باشگاه با وزارت ورزش و جوانان و دیگر حساب‌های فی‌مابین برگزار کرده‌ایم. اقدامات‌ زیادی در راستای این خصوصی‌سازی انجام شده است.

وی افزود: از وزیر محترم ورزش و جوانان تشکر می‌کنم که سه معاون خود را به صورت دائم در هفته در اختیار گذاشته بود تا با آنها جلسه برگزار کنیم. یکی از کارهایی که برای خصوصی‌سازی این 2 شرکت انجام داده‌ایم این است که دارایی‌هایی به نام خودشان ثبت شود زیرا پیش از این دارایی‌هایی به نام این 2 باشگاه ثبت شده بود. اکنون ورزشگاه مرغوب‌کار برای استقلال و ورزشگاه درفشی‌فر برای پرسپولیس به نام آنها ثبت خواهد شد. در حال حاضر مشغول قرارداد تحویل و تحول و انتقال سند این 2 ورزشگاه از اداره کل ورزش و جوانان استان تهران به نام شرکت‌های پرسپولیس و استقلال هستیم.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: گام دوم برای ثبت برند این 2 باشگاه این است که باید 45 گانه طبقات 2 تیم ثبت شود. در این راستا با اداره کل مالکیت معنوی و برند 2 تیم ثبت و قیمت‌گذاری خواهد شد. اکنون برای پرسپولیس 45 گانه طبقات برند انجام شده و ارزیابی هم توسط کارشناسان رسمی دادگستری صورت گرفته است.

صالح در مورد اینکه آیا برند این 2 باشگاه قیمت‌گذاری شده است یا نه، عنوان کرد: قیمت‌گذاری برند 2 باشگاه در بورس اوراق بهادار انجام خواهد شد و ارزش دارایی‌های ثابت آنها و اینکه چند ساختمان دارند و قیمت روز ورزشگاه‌های آنها چقدر است تعیین می‌شود و بعد از اینکه ثبت برند این 2 باشگاه انجام شود دیگر برند این 2 باشگاه به صورت اختصاصی در اختیار این 2 شرکت است و کسی نمی‌تواند با لوگوی آنها پوشاکی تولید کند یا بحث‌هایی مثل گردشگری و ... را به نام این 2 شرکت انجام بدهد.

وی تصریح کرد: ثبت 45گانه طبقات برند دقیقاً به همان روشی است که برای تیم‌های خارجی صورت می‌گیرد و فقط در یکی دو مورد که اشکال شرعی وجود دارد این برند ثبت نمی‌شود وگرنه دقیقاً مثل تیم‌های خارج از کشور ثبت برند انجام خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد اینکه چه زمانی سهام این 2 باشگاه وارد بورس خواهد شد، گفت: ابتدا باید برند 2 تیم قیمت‌گذاری شود و شرکت‌‌هایی که مثل پرسپولیس و استقلال هستند و میزان دارایی‌های‌شان از بدهی‌های‌شان کمتر است مشمول اصل 141 می‌شود یعنی اینکه بدهی‌ها قابل پرداخت از طریق دارایی‌ها نیستند. سال مالی پرسپولیس هم 31 خرداد 1399 است و سال مالی استقلال 31 تیرماه 99؛ در این مدت باید کارهایی که گفتند انجام شود البته باشگاه استقلال از 45گانه طبقات ثبت برند فقط 5 طبقه را ثبت کرده و 40 طبقه هنوز ثبت و ارزیابی نشده است. در هر صورت با هماهنگی‌هایی که با مدیران 2 باشگاه انجام می‌شود بعد از آنکه ترازنامه 2 باشگاه ایجاد شود مجمع پرسپولیس در تاریخ 31 خرداد و مجمع استقلال در 31 تیرماه برگزار می‌شود پس از آن اساسنامه مورد پذیرش بازار بورس تهیه خواهد شد و شهریورماه سهام 2 باشگاه در بورس عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065950

وب گردی

وب گردی