نحوه باز کردن قفل Face ID اپل باوجود داشتن ماسک

برخی از گوشی‌های تلفن شرکت اپل دارای ویژگی هستند که با تشخیص چهره صاحبانشان قفل صفحه را باز می کنند؛ حال با وجود شیوع کرونا و داشتن ماسک این افراد باید چه کار کنند؟

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده به افراد توصیه کرده است در شیوع بیماری همه گیر کووید-19 ماسک صورت بزنند، اما این مسئله باعث شده تا صاحبان آیفون متکی به ویژگی Face ID برای باز کردن قفل دستگاه‌های خود به مشکل برخورند.

صاحبان آیفون در این شرایط دو راه پیش رو دارند: یا ماسک خود را بردارند یا Face ID را غیرفعال کنند و مزایای امنیتی این فناوری را از دست دهند.

محققان «Tencent Security Xuanwu Lab» در پاسخ به این مشکل، راهی برای صاحبان آیفون پیشنهاد کردند؛ زیرا ظاهراً این سیستم فقط به چشم، بینی و تا حدودی دهان شخص نیاز دارد تا کار کند.

نحوه استفاده از Face ID در حین داشتن ماسک صورت

این روند ساده و شامل راهکار دیگری برای تنظیم Face ID است. این روش سیستم را مجدداً تنظیم نمی کند، بلکه از گزینه جایگزین آن استفاده می کند.

برای شروع، به تنظیمات آیفون بروید و وارد منوی Face ID & Passcode شوید، سپس گزینه «Set Up an Alternate Appearance» را انتخاب کنید. این کار دو اسکن صورت، مشابه تنظیم اولیه سیستم تشخیص چهره را آغاز می کند، در این زمان فرد باید صورت خود را با نیمی از ماسک بپوشاند.

در این مرحله شاید با پیغام اینکه چیزی روی صورت باعث انسداد شده مواجه شوید؛ اما این دو اسکن پس از چند بار تلاش کامل می شوند. پس از اتمام کار در حالت ایده آل ممکن است حتی در هنگام زدن کامل ماسک صورت، قفل آیفون باز شود.

ممکن است چندین تلاش برای بازنشانی Face ID و اسکن کردن صورت بدون و با ماسک لازم شود. راه‌حل فائق آمدن بر شناسایی چهره این روزها و با شیوع بیماری کووید-19 از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا احتمال دارد فرد در محیط بیرون باشد و پیام مهمی از کسی دریافت کند. این روش به وی این امکان را می دهد تا قفل صفحه را به گونه ای باز کند که سلامتی اش به خطر نیفتد‌.

Face ID یکی از جدید‌ترین تکنولوژی های اسکن چهره است که ارائه‌دهنده شیوه جدید در بازکردن قفل آیفون، ایجاد ایموجی (Emoji) متحرک و غیره است.

شرکت اپل در آیفون x از آخرین تکنولوژی های خود از جمله قابلیت تشخیص چهره، شارژ بی سیم، نمایشگر لبه به لبه و ... رونمایی کرد. فناوری تشخیص چهره Face Id، جایگزنی برای فناوری اثر انگشت (Touch ID) است که در دکمه صفحه اصلی آیفون قرار داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065970

وب گردی

وب گردی