نتیجه تست های دوساعته کرونا  صحیح نیست

عضو کمیته کشوری کرونا کفت: انجام تست کرونا و رفتن به مهمانی ساده لوحانه است. انجام تست کرونا در خانه دقت لازم را ندارد و بر اساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده برای شرکت در این مهمانی‌ها تست کرونا در منزل از افراد گرفته می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، تست خصوصی کرونا قبل از میهمانی‌ها خبری که چند روز پیش منتشر شد. مطالبی که عنوان می‌ کرد: برخی از مردم تست کرونا را در خانه خودشان انجام می‌دهند و برای هر تست تا ۸۵۰ هزار تومان هزینه می‌کنند تا بتوانند در جشن و تولد و مهمانی شرکت کنند.

خبری که شاید بسیاری را به این فکر انداخت که بهتر است آن‌ها هم این کار را انجام دهند تا تنوعی در قرنطینه خانگی که دو ماه است در آن گرفتار شده اند ایجاد کند. اما تمام این ماجرا به همین سادگی پرداخت پول شرکت در مهمانی نیست. «انجام این کار حدود ۷۰ درصد خطا دارد» این را دکتر مسعود مردانی عضو کمیته کشوری کرونا و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به خبرنگار میزان می‌گوید.

مردانی گفت: انجام تست کرونا و رفتن به مهمانی ساده لوحانه است. انجام تست کرونا در خانه دقت لازم را ندارد و بر اساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده برای شرکت در این مهمانی‌ها تست کرونا در منزل از افراد گرفته می‌شود.

تست کرونا بر اساس ترشحات دهان ۷۰ درصد خطا دارد

مردانی در ادامه گفت: اگر برای انجام تست کرونا فقط ترشحات دهان گرفته شود فقط حدود ۳۴ درصد می‌تواند ابتلای فرد را مشخص کند و حدود ۷۰ درصد خطا دارد. اگر تست کرونا که از مخاط بینی گرفته می‌شود را انجام دهند این تست ۶۴ درصد ابتلای فرد را نشان می‌دهد. آزمایش خون صفر درصد ابتلای فرد را نشان می‌دهد یعنی کاملا اشتباه.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: بسته به نوع نمونه کرونا خطای آزمایش وجود دارد به همین دلیل افرادی که به مهمانی می‌روند احتمال این وجود دارد که در صورت مبتلا بودن به ویروس کرونا مثلا ۴۰ نفر دیگری که در مهمانی حضور دارند را مبتلا کنند.

این عضو کمیته کشوری کرونا تصریح کرد: شرکت در میهمانی به این شیوه اصلا ارزش ندارد، چون احتمال ابتلای افراد و خطای تست بسیار بالاست.

تست های یکی دوساعته نتیجه کاملا اشتباهی دارد

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه گفت: تست‌هایی که نتیجه آن‌ها در یک و 2 ساعت بعد از انجام مشخص می‌شود هیچ اعتباری ندارد و کاملا اشتباه است.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1066020

وب گردی

وب گردی