اجرای ۲۰ پروژه محلی در مرکزتهران

به گفته شهردار منطقه 11 تهران برنامه آینده مدیریت شهری در بخش مرکزی شهر تهران اجرای پروژه های محلی با رویکرد تعاملی بر اساس نیاز سنجی محلی و مطالبه مردم خواهد بود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، نصرالله آبادیان با اشاره اجرای ۲۰ پروژه محلی در نیمه نخست سال‌جاری گفت: جغرافیای منطقه 11 ذی نفعان و ذی مدخلان خاص خود را دارد که می‌توان با کار مشارکتی مناسب نسبت به پیاده سازی پروژه های محلی اقدام کرد که حاصل آن رضایتمندی محله شود.

وی با اشاره به این که نوع پروژه‌ها باید با نظر ذی نفعان محلی و بر اساس مطالبه مردم اجرایی شود، افزود: در این خصوص نیازهای مردم احصاء و مطالعات و طرح های توجیهی مناسب و امکان سنجی خواهد شد.

شهردار منطقه 11 تهران همچنین پروژه پهنه فرهنگ و هنر رودکی را که به عنوان بزرگترین پروژه فرهنگی شهر تهران با مشارکت سازمان زیبا سازی شهر تهران در این منطقه اجرایی شده است؛ حائز اهمیت دانست و این شیوه را اقدامی ارزشمند برای احیاء و نیز اجرای پروژه های فاخر بیان کرد که می توان پروژه های مختلفی را با مشارکت سازمان ها و شرکت ها به ثمر رساند.

آبادیان با اشاره به این که پروژه پیاده راه شهریار در پهنه رودکی به پایان رسیده و به زودی گلکاری و ایجاد فضای سبز آن نیز تکمیل می شود؛ خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت پهنه رودکی برنامه های ویژه راهبردی باغنای فرهنگی در این پهنه در دست تهیه است، همچنین تدوین تقویم سالیانه برای اجرای برنامه ها با محتوای فرهنگی و هنری در حال انجام است که این برنامه ها به عنوان الگوی کار فرهنگی شاخص در شهر تهران ارائه خواهد شد.

وی با توجه به وجود بافت تاریخی طهران قدیم، استفاده از ظرفیت سازمان نوسازی شهر تهران را برای تعریف پروژه در محله هایی که بافت تاریخی و بافت فرسوده در یک لایه هستند؛ ارزنده دانست و ادامه داد: در نظر داریم با توجه به تردد بالا در سطح منطقه پروژه پیاده راه سازی در نقطه دیگری از سطح منطقه نیز تعریف شود که به لحاظ ارتقای ایمنی اهمیت بسیار دارد.

شهردار منطقه 11 تهران پیرایش میدان وحدت اسلامی در بافت قدیمی منطقه بر اساس هویت تاریخی آن، پیرایش پیرامون میدان رازی و ساماندهی این خیابان مهم منطقه را از دیگر پروژه های این بخش از پایتخت عنوان کرد.

به گفته شهردار منطقه 11 پروژه های در دست اجرای این منطقه که بالغ بر 20 مورد هستند ؛ در نیمه اول سال به بهره برداری خواهند رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066024

وب گردی

وب گردی