توقف آموزش، سکته علمی برای کشور به بار می‌آورد/ دانشگاه آزاد موفق در برگزاری کلاس‌های مجازی

دبیرکل اتحادیه‌ تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در وضعیت کنونی توقف آموزش به طور کلی یک‌ سکته علمی برای کشور به بار می‌آورد و فعالیت‌های علمی در هیچ جامعه‌ای شایسته متوقف شدن نیست.

آرش افسری‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مشکلات ناشی از وجود ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: در وضعیت بحرانی اخیر کشور به دلیل شیوع این بیماری، جامعه دانشگاهی نیز گریبان‌گیر مشکلات ناشی از پیامدهای کرونا شده است. ارائه آموزش به دانشجویان در قالب کلاس‌های درس و حضوری برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه‌های کشور امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها راه حل موجود برای جلوگیری از توقف قطار علمی کشور، ارائه خدمات آموزشی به صورت آنلاین توسط استادان به دانشجویان بوده و به همین دلیل تمهیدات و زیرساخت‌های بستر آموزش آنلاین از اهمیت بالایی برخوردار است.

دبیرکل اتحادیه‌ تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی کشور با بیان اینکه آموزش آنلاین دانشگاهی در اغلب استان‌ها و تهران پاسخ مناسبی داده و دانشجویان رضایت دارند، گفت: متاسفانه دولت با گذشت چند ماه از برگزاری کلاس‌های آنلاین دانشگاهی هنوز کیفیت اینترنت را بهبود نداده و استادان و دانشجویان مجبور به پرداخت هزینه‌ اینترنت هستند.

افسری‌نژاد با تاکید بر اینکه در وضعیت کنونی توقف آموزش به طور کلی یک‌ سکته علمی برای کشور به بار می‌آورد، گفت: فعالیت‌های علمی در هیچ جوامعی شایسته نیست که متوقف شود، همچنین ناگفته نماند هنوز هیچ مرجع رسمی از زمان پایان این بیماری کرونا در کشور یا حتی جهان به طور قطع خبر نداده است. به همین دلیل نباید تقویم آموزشی و تحصیلی دانشجویان به مشکل و تاخیر برخورد کند که این توقف آموزشی بدون تردید زیان‌های جبران‌ناپذیری در عرصه علمی کشور به بار می‌آورد.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در حال حاضر مسئولان باید برای ارتقای کیفی سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها تلاش کنند؛ همچنین در جهت رفع موانع موجود با هدف ارائه مطالب مفیدتر گام بردارند.

وی اضافه کرد: دانشجویانی که به دلایلی امکان استفاده از آموزش‌های مجازی به صورت پخش زنده را ندارند، مجاز باشند به صورت جزوه‌های موجود در پرتال دانشگاهی خود استفاده کنند و اگر این گزینه نیز برای دانشجو مقدور نبود، بتوانند به حذف برخی دروس و یا ترم داده اقدام کنند که ظاهرا در بخشنامه های جدید اشاره شده است.

افسری‌نژاد خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز برگزای کلاس‌های درس مجازی تمام توان خود را برای اداره هر چه بهتر این کلاس‌ها به کار گرفته و دانشجویان با حضور در این کلاس درس استادان دچار عقب افتادگی نشده‌اند؛ همچنین دانشجویان این دانشگاه هم‌زمان با پیشبرد درس‌های خود، فعالیت‌های جهادی نیز در راستای مبارزه با کرونا انجام می‌دهند.

دبیرکل اتحادیه‌ تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: دفاتر عضو این اتحادیه در استان‌های کشور در فعالیت‌های جهادی نظیر توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده و گندزدایی معابر عمومی فعالیت دارند. روسای واحدهای مختلف دانشگاه آزاد نیز اقدام ضد کرونایی همکاری لازمی را با تشکل‌های دانشجویی با هدف هم افزایی و جلوگیری از موازی کاری دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066027

وب گردی

وب گردی