کمک 64 میلیارد تومانی مردم به هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر از کمک 64 میلیارد تومانی نقدی و غیر نقدی مردم به این جمعیت خبر داد و گفت: 100 هزار بسته معیشتی بین خانواده‌هایی که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند و شغل خود را از دست داده‌اند، توزیع می‌کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کریم همتی،رئیس جعیت هلال احمر در مراسم معارفه خود که امروز برگزار شد، گفت: مسئله خیلی مهمی که باید به آن توجه کرد، اعتماد مردم به این نهاد مردمی است.کار در هلال احمر جایگاه خاصی دارد و این تکلیف به بنده محول شده است.

وی افزود: در سال هایی که پیش از این در جمعیت هلال احمر مشغول به خدمت بودم، حوادث و سوانحی وجود داشت که تجربیات متعددی را به همراه داشت، اما در همه این حوادث تنها چیزی که به انسان امید می‌دهد همدلی و خدمت به همنوعانی است که درگیر مشکلات هستند.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر، باید همه تلاش خود را به کار بگیریم تا اعتماد مردم به جمعیت هلال احمر را جلب کنیم و براساس اصول بنیادی حاکم بر هلال احمر که در دین مبین اسلام هم به آن اشاره شده، خدمت کنیم.

پاکدستی، پاکدامنی و صداقت شرط مهم کار در هلال احمر

همتی پاکدستی، پاکدامنی و صداقت را شرط مهم کار در هلال احمر دانست و تاکید کرد: نکته‌ای که من به عنوان مسئول باید انجام دهم این است که پاکدست، پاکدامن و صادق باشم و هر آنچه که در قالب مشارکت های مردمی جمع آوری می‌شود را توزیع کنیم و گزارش توزیع آن به صورت شفاف به سمع و نظر مردم برسد. در این زمینه امانتی است که به ما سپرده شده و برای انجام آن همه تلاش خود را به کار می‌گیریم.

وی درباره تنفیذ حکم ریاست جمهوری که در آن برای نخستین بار مقابله با یک بحران قید شده است، افزود: بلافاصله پس از اطلاع از حکم سرپرستی، جلسه‌ای 5 ساعته تشکیل شد و کار را برای کمک به مدیریت بحران کرونا آغاز کردیم.

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: به شخصه جمعیت هلال احمر را دوست دارم و آن را دقیق می‌شناسم. مدت زمان مدیریت در این نهاد مردمی مهم نیست و مهم خدمت به مردم با کمک همکاران است. برای کار موفق در هلال احمر برنامه های خوبی را برای اجرا در نظر داریم که در این زمینه نیازمند کمک همه مدیران هستیم.

غربالگری سرنشینان بیش از 6.7 میلیون خودرو در ایام نوروز

همتی با اشاره به فعالیت‌های هلال احمر در بحران کرونا در کنار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: نیروهای هلال احمر برای کنترل ورودی و خروجی شهرها از جان مایه گذاشتند و در بیش از 850 اکیپ حضور داشتند و بیش از 3 هزار و 400 نفر روز در خروجی شهرهای بزرگ و ورودی و خروجی سایر شهرها به هموطنان خدمت کردند؛ در این زمینه بیش از 21 میلیون نفر غربالگری شدند.

وی ادامه داد: سرنشینان بیش از 6.7 میلیون خودرو از لحاظ علائم کرونا بررسی و 14 هزار نفر که مشکوک به این بیماری بودند برای ادامه روند درمان به تیم های درمانی ارجاع داده شدند و در کنار این موضوع آموزش های همگانی هم ارائه شد.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره رایزنی‌ها با روسای صلیب سرخ و هلال احمر سایر کشورها و رئیس منطقه منا، افزود: بحران کرونا صدای کشورهای قدرتمند و صنعتی را هم در آورده است و طی چند روز گذشته با 10 نفر از روسای صلیب سرخ و هلال احمر سایر کشورها، رئیس منطقه منا، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت وگو کردیم تا به ما کمک کنند و در این زمینه کمک‌های خوبی هم به هلال احمر شده است.

همتی افزود: اکثر کشورها بر این باورند که علیرغم تنگناها، کشور ایران به خوبی توانسته این بحران را مدیریت کند؛ حتی کشور سوئد زحمات ایران را قابل تحسین دانست.

سیل در مناطق جنوبی کشور همزمان با کرونا

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به سیل پیش آمده همزمان با شیوع کرونا در کشور، گفت: همزمان با بحران کرونا سیل در مناطق جنوبی کشور پیش آمد و بیش از 2 هزار نفر از همکاران هلال احمر در مناطق سیل زده حضور پیدا کردند و خودم، دبیرکل و رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای بررسی وضعیت هموطنان به مناطق سیل زده سفر کردیم، رئیس جمهوری هم به صورت ویدئو کنفرانس در جریان روند امدادرسانی به هموطنان در مناطق سیل زده قرار گرفت.

وی افزود: این نشان می‌دهد که بضاعت جمعیت هلال احمر با سرمایه عظیم انسانی بسیار زیاد است و ما باید با همدلی و همفکری این سرمایه را تقویت کنیم. از شورای عالی و نماینده مقام معظم رهبری و سایر دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم که در این زمینه به ما کمک کنند.

همتی درباره فعالیت‌های خود پیش از تکیه بر مسند ریاست جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: در سیاسی‌ترین قسمت وزارت بهداشت خدمت می‌کردم اما حتی در آن جا هم کار سیاسی انجام نمی‌دادیم و دنبال انجام امورات بودیم.

هلال احمر ایران، بزرگترین مجموعه امدادی در منطقه

رئیس جمعیت هلال احمر این جمعیت را بزرگترین مجموعه امدادی منطقه دانست و گفت: جمعیت هلال احمر از توان لجستیکی و پرسنل قوی برخوردار است و برای به روز رسانی این توان لجستیکی از جهانگیری و نوبخت می‌خواهیم تا کمک کنند و اعتبارات لازم را در اختیار هلال احمر بگذارند.

وی گفت: بخشی از سرمایه هلال احمر در حوادثی که پشت سر هم در ایران اتفاق افتاده هزینه شده و مستهلک شده است و لازم است تا جایگزین شوند و نیاز به حمایت دولت در این زمینه است.

افزایش تعداد بسته های معیشتی در صورت جمع آوری کمک‌های مردمی

همتی با اشاره به امکان افزایش تعداد بسته‌های معیشتی در صورت جمع آوری مشارکت‌های مردمی، گفت: جمعیت هلال احمر آمادگی دارد از میان 2 میلیون نفری که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند و شغل خود را از دست داده‌اند، بسته‌های معیشتی برای 100 هزار خانوار را از محل منابع داخلی و کمک‌های مردمی جمع آوری شده تامین کند و در این زمینه لازم است تا دولت گروه هدف و منطقه‌ای که قرار است بسته‌های معیشتی توزیع شود را اعلام کند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: توزیع بسته‌های معیشتی برای 100 هزار خانوار را تعهد کردیم اما اگر مردم نوعدوست ما مشارکت کنند ما آمادگی داریم تا این تعداد را تا 200 هزار بسته افزایش دهیم و از فردا آماده توزیع بسته‌های معیشتی هستیم.

64 میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی

وی درباره جمع آوری کمک‌های مردمی توسط هلال احمر، عنوان کرد: مردم ما بیش از 40 میلیارد تومان کمک‌های غیرنقدی و بیش از 24 میلیاردتومان کمک‌های نقدی به جمعیت هلال احمر، داشتند و رسانه‌ها به صورت ویژه زحمات هلال احمر را پوشش می‌دهند و امیدواریم در روزهای پیش رو کمک‌های بیشتری را جمع آوری کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066035

وب گردی

وب گردی