کاهش 6 دلاری قیمت طلا در بازارهای جهانی

پس از اینکه قیمت طلا به علت رکود اقتصادی جهانی ناشی از ویروس کرونا، به بالاترین رقم یک ماه گذشته رسید، در معاملات امروز سرمایه گذاران شروع به فروش و برداشت سود کردند که این اقدام قیمت این فلز گران بها را کاهش داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز و به نقل از رویترز، پس از اینکه قیمت طلا به علت رکود اقتصادی جهانی ناشی از ویروس کرونا، به بالاترین رقم یک ماه گذشته رسید، در معاملات امروز سرمایه گذاران شروع به فروش و برداشت سود کردند که این اقدام قیمت این فلز گران بها را کاهش داد.

اما در عین حال، اقدامات محرکی بانک مرکزی آمریکا مانع از کاهش بیشتر قیمت طلا شد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 5.94 دلار کاهش 1690.71 دلار فروخته شد. بهای این فلز گران بها در روز جمعه به بالاترین قیمت از 9 مارس رسیده بود.

کایل رودا، تحلیلگر بازار گفت: «ما کمی شاهد برگشت افزایش قیمت هایی که جمعه شب به علت اقدامات فدرال رزرو ایجاد شده بود، هستیم. اندکی برداشت سود در بازار شکل گرفته است.»

وی افزود: طلا با سطح مقاومتی حدود 1690 دلار در هر اونسمواجه است.«اما صراحتا، طلا همچنان بسیار تقویت شده است.»

بانک مرکزی آمریکا به منظور در جریان نگاه داشتن اقتصاد این کشور در زمان شیوع کرونا، پنج شنبه یک بسته محرکی جامع 2.3 میلیارد دلاری اعلام کرد.

شیوع کرونا در آمریکا، 16.8 میلیون آمریکایی را مجبور کرده است تا فرم های دریافت مزیت های بیکاری را در هفته منتهی به 21 مارس پر کنند.

استفان اینس، تحلیلگر بازار طلا گفت: «بسته محرکی فدرال رزرو به مانند آهن ربا برای طلاست. نه تنها هزینه های نگهداری طلا را کاهش می دهد بلکه تا حدی ارزش دلار را کاهش می دهد.»

ذخایر صندوق گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان که نشان دهنده تمایل برای طلا است، در روز پنج شنبه 0.6 درصد افزایش یافت و به 994.19 تن رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066051

وب گردی

وب گردی