تکمیل ۶۷ درصد از ظرفیت اختصاص یافته به کاروان‌های حج تمتع 

شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در جلسه مشترک خود اعلام کردند که ۶۷ درصد از ظرفیت تخصیص یافته به کاروان‌های حج تمتع  ۹۹ پرشده است.  

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در این جلسه که امروز دوشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت تشکیل شد، به دارندگان قبوض ودیعه گذاری تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۸۶ توصیه شد تا هرچه زودتر با مراجعه به سامانه https://reserve.haj.ir ثبت نام خود را انجام دهند.
دراین جلسه اکبر رضایی سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت با ارائه گزارشی در مورد فرآیند ثبت نام حج ۹۹ گفت: برای تکمیل ظرفیت خالی کاروان های حج تمتع آینده در برخی شهرها و شهرستان ها، اولویت‌های جدید روز چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه اعلام خواهد شد.
گفتنی است سازمان حج و زیارت با انتشار اطلاعیه ای از دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع از۱۶ اردیبهشت ماه لغایت ۳۱ خرداد ماه سال ۱۳۸۶ به عنوان اولویت های ذخیره دعوت کرده است تا از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه، برای ثبت نام در یکی از کاروان های دارای ظرفیت خالی به سامانه مذکور مراجعه و نسبت به نام نویسی اقدام کنند.


رضایی افزود: کادر پزشکی و درمانی مرکز پزشکی حج و زیات هلال احمر نیز درحال تکمیل شدن است و معاینات زائران حج ۹۹ از اوایل اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.
حجت الاسلام نواب سرپرست حجاج ایرانی نیز با اشاره به مشکلاتی که شیوع ویروس کرونا در کشور ایجاد کرده است خواستار دقت نظر بیشتر در اجرای برنامه های سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برای حج آینده شد و از آغاز برنامه های آموزشی زائران از اول اردیبهشت ماه خبر داد.
در ادامه این جلسه رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اعضای کمیته های اعزامی به عربستان برای پیگیری فرآیند قراردادهای حج آینده یکشنبه شب به کشور بازگشتند،گفت: این هشت نفر بدلیل مشکل ویروس کرونا و لغو پروازها درعربستان چندین هفته بود که دراین کشوربودند و نمی توانستند به ایران بازگردند.

علی رضا رشیدیان همچنین به اقدامات انجام شده برای تامین ارز مورد نیاز حج ۹۹ اشاره کرد و افزود: هرچند شرایط برگزاری حج کاملا روشن نیست ولی برنامه ریزی ها در حال پیگیری است و امیدواریم که با فروکش کردن بلیه کرونا زمینه مناسب برای برگزاری حج فراهم شود.
وی همچنین به اقدامات انجام شده در حوزه عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: پروتکل هایی درخصوص اعزام زائر به عتبات و سوریه تهیه و به طرف های مقابل ارائه شده است تا ان شاءالله با هماهنگی و تعامل طرفین، رعایت نکات بهداشتی و ایمنی و بهبود شرایط ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا، باردیگر شاهد از سرگیری سفر متقابل زائران ایرانی و این کشورها باشیم.
در پایان این جلسه سرپرست حجاج ایرانی نکات 14 گانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار کارگزاران حج و زیارت را یادآور شد و از مجموعه سازمان حج و بعثه خواست گزارش های خود را در خصوص این نکات هرچه سریعتر تدوین و ارائه دهند تا جمع بندی و به دفتر مقام معظم رهبری منعکس شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066064

وب گردی

وب گردی