عقب‌نشینی نظامیان آمریکایی از عراق ثمره خون شهیدان «سلیمانی» و «ابومهدی» بود

رئیس اطلاع رسانی سازمان الحشد الشعبی اخراج نظامیان آمریکایی را ثمره خون فرماندهان شهید مقاومت خواند و در عین حال درباره احتمال سفارش آمریکا به داعش برای تشدید حملات خود در عراق هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «مهند العقابی»، مدیر اطلاع رسانی سازمان الحشد الشعبی عراق تاکید کرد که نظامیان آمریکایی در پی شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس شروع به عقب نشینی از خاک عراق کردند.

العقابی افزود: «آمریکایی‌ها پس از ترور سلیمانی و المهندس احساس کردند که دارند خسارات زیادی متحمل می‌شوند».

به گفته این مقام الحشد الشعبی، نیرو‌های آمریکایی با اکراه شروع به عقب نشینی از چند پایگاه نظامی در عراق کردند.

وی افزود: «شهید المهندس راهی را برای مقاومت ایجاد کرد که برای همه مبارزان آن باقی خواهد ماند».

العقابی گفت: «ابومهدی المهندس در طی ۶ سال متوالی جنگ با داعش در همه جبهه‌ها حضور داشت و حقایق و واقعیت‌های میدانی بسیاری است که ابومهدی مستقیما بر آن نظارت داشت».

او افزود: «المهندس در همه کارهایش حرفه‌ای عمل می‌کرد. ما رزمندگان الحشد الشعبی از روحیات این دو شهید الهام گرفتیم».

این مقام الحشد الشعبی تصریح کرد: «شهیدان سلیمانی و المهندس هنگامی که آمریکا و دیگران میدان نبرد با تروریسم و داعش را رها کردند، دلاورمردانه وارد این میدان شدند».

او تصریح کرد: «این فرماندهان شهید حتی چندین بار مورد سوء قصد داعش و احیانا هواپیما‌های ناشناس قرار گرفتند».

العقابی درباره افزایش حملات داعش در برخی استان‌های عراق گفت: «به نظر می‌رسد، نظامیان آمریکایی حالا که در حال عقب نشینی از خاک عراق هستند به گروه‌های تروریستی سفارش کرده‌اند که برای ازسرگیری حملات خود اقدام کنند».

العقابی درباره فرآیند حل بحران سیاسی عراق هم گفت که گروه‌های سیاسی عراق تاکنون به خوبی پرونده سیاسی کشور را مدیریت کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066070

وب گردی

وب گردی