ارائه نزدیکترین تصاویر از جو خورشید+فیلم

دانشمندان با استفاده از تلسکوپ « High-Resolution Coronal Imager» تصاویر جدیدی از پرده های پلاسما در اتمسفر خورشید منتشر کردند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اخترشناسان از نزدیکترین مکان ممکن به لایه بیرونی تاج خروجی نگاه کرده و تصاویر آن را منتشر کرده‌اند. این تصاویر ساختارهایی را که پیش از این فقط درون مناطق مخفی پنهان شده نشان می دهند.

تصاویر جدید با وضوح بالا موج مغناطیسی تا 500 کیلومتر (311 مایل) عرض را نشان می دهد که پلاسمای میلیون درجه ای آن در داخل دارد. این کشف بینش تازه ای از جو شدید خورشید به ارمغان می آورد.

داده های اصلی در سال 2018 توسط تلسکوپ « High-Resolution Coronal Imager » ضبط شد. همانطور که از نام آن پیداست، این تلسکوپ برای گرفتن تصاویر با وضوح بالا از تاج خورشید طراحی شده است.

این نمای HD فوق العاده قسمت‌های قبلی خورشید که قابل مشاهده نبودند را واضح کرده و این به نوبه خود می تواند اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی شکل گیری جو مغناطیسی مرموز خورشید نشان دهد.

میدان مغناطیسی و طناب های پلاسما (یا حلقه های تاج) که لایه بیرونی خورشید را تشکیل می دهند، بخش مهمی از مکانیسم تولید طوفان های خورشیدی هستند وقتی اطلاعات بیشتری در مورد نحوه ایجاد آنها داشته باشیم بهتر برای آنها برنامه ریزی می‌کنیم.

هنوز اطلاعات زیادی در مورد ساختارهای موجود در لایه های بیرونی خورشید وجود ندارد و اتفاقات عجیب و غریب زیادی در نزدیکی ستاره وجود دارد، اما پیشرفت های اخیر در علم و تلسکوپ شروع برخی از این رازها را گشوده است.تحقیقات بیشتری برای درک موضوعات پلاسما تازه کشف شده و عملکرد آنها مورد نیاز خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066095

وب گردی

وب گردی