سازمان تعزیرات حکومتی بر قیمت اقلام مصرفی نظارت کند

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نامه‌ای خطاب به وزیر دادگستری بیان کرد: در شرایط اقتصادی نامساعد مردم به دلیل کرونا، سازمان تعزیرات حکومتی اقدام به بازرسی‌های ویژه کرده تا شرایط بازارها برای مصرف کنندگان مطلوب باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خطاب به سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری درباره نظارت بر بازار و جلوگیری از افزایش قیمت اقلام مصرفی مردم نامه‌ای نوشت.

در بخش ابتدای این نامه آمده است: نزدیک به 2 ماه است که مردم کشورمان همانند مردم سایر ملت‌های جهان درگیر بیماری کرونا شده‌اند و مشکلات عدیده‌ای‌ در زمینه‌های سلامت، معیشت، اقتصاد، آموزش و دیگر موارد برای آنها پیش آمده است. متاسفانه بی‌تدبیری‌های عوامل اجرایی در سال‌های اخیر باعث ایجاد مشکلات اقتصادی، افزایش قیمت اجناس و اقلام مصرفی و در نهایت کاهش قدرت خرید در اقشار کم درآمد جامعه شده است. جنابعالی مطلع هستید که در این اوضاع شیوع بیماری اکثر مردم خانه نشین شده و درآمدی برای گذران امورات زندگی نداشته یا بسیار اندک شده است.

در نامه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بیان شده است: در این شرایط و البته در آستانه ماه مبارک رمضان که طبیعتا تقاضا در اقلام مصرفی غذایی از جمله برنج، گوشت و دیگر موارد افزاش قابل توجه خواهد داشت، با رصد جامعه همچنان شاهد افزایش بی‌رویه و کاذب قیمت ارزاق عمومی هستیم که باعث افزایش فشار بر اقشار کم درآمد جامعه شده است. متاسفانه در شرایط رکود بازار، دلال‌ها و واسطه‌ها محصولات تولیدی بنگاه‌ها را ارزانتر خریده اما به مردم گرانتر می‌فروشند که این ظلمی آشکار به تولید و مردم است.

در بخش پایانی این نامه آمده است: در این شرایط ضمن آنکه باید با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت از هرگونه افزایش قیمت‌ها خودداری شود، لازم و ضروری است با دستوری ویژه جنابعالی سازمان تعزیرات حکومتی به صورت شبانه روزی اقدام به بازرسی‌های ویژه و بررسی گزارشات مردمی کرده تا شرایط بازارها برای مصرف کنندگان مطلوب و قابل استفاده باشد. قطعا نظارت موثر باعث خواهد شد هم تولید کننده و هم مصرف کننده متضرر نشوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066128

وب گردی

وب گردی