نشست علمی مجازی با عنوان جهان پسا کرونا با تاکید بر روابط ایران و افغانستان برگزار شد

نشست علمی مجازی با عنوان جهان پسا کرونا با تاکید بر روابط ایران و افغانستان به همت میز مطالعات افغانستان انجمن علوم سیاسی ایران و با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، نشست علمی مجازی با عنوان «جهان پسا کرونا با تاکید بر روابط ایران و افغانستان» به همت میز مطالعات افغانستان انجمن علوم سیاسی ایران با همکاری و هماهنگی دانشگاه علامه طباطبائی و انستیتو مطالعات استراتژیک افغانستان برگزار شد.

این نشست مورد استقبال اساتید، پژوهشگران و دانشجویان علاقمند به حوزه علوم سیاسی قرار گرفت. سخنرانان در این نشست با رویکردهای جامعه‌شناسی، روابط بین‌المللی و با تاکید بر علم سیاست با تحلیلی علمی به واکاوی چندجانبه ابعاد ویروس کرونا پرداختند و شیوه‌های مواجهه و عملکرد دولت‌ها را در مقابله با این ویروس بررسی و ارزیابی کردند.

تمرکز این نشست علمی مجازی بر پیامدهای ویروس کرونا و تاثیر آن بر شیوه زیست و تغییر در سبک زندگی مردم و مناسبات دو کشور ایران و افغانستان و استفاده از تجربیات و کمک‌های دوجانبه یکدیگر در مقابله با ویروس کرونا بود. همچنین سخنرانان در ادامه این نشست به تجزیه و تحلیل عملکرد سیستم‌های آموزشی و بهداشتی و نحوه مدیریت دستگاه‌های اجرایی در مهار و کنترل ویروس کرونا در دو کشور پرداختند.

عباس ملکی استاد دانشگاه صنعتی شریف، وحید شالچی جامعه‌شناس و معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی، داود عرفان مسئول انستیتو مطالعات استراتژیک افغانستان در هرات و احمد ارشاد خطیبی استاد دانشگاه جامی هرات از سخنرانان این نشست بودند. مدیریت این نشست را جعفر حق‌پناه استاد مدعو دانشگاه تهران و دبیر میز مطالعات افغانستان انجمن علوم سیاسی ایران بر عهده داشتند.

بخش پایانی این نشست علمی به پرسش و پاسخ مشارکت‌کنندگان از هر دو کشور ایران و افغانستان اختصاص داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066130

وب گردی

وب گردی