حمایت پزشکان بسیجی از رزمایش «کمک مومنانه»

رئیس بسیج جامعه پزشکی گفت: کمک مؤمنانه با تدبیر رئیس سازمان بسیج مستضعفین در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب در راستای کمک به محرومان برای ماه مبارک رمضان راه‌اندازی شده و ما نیز در بسیج جامعه پزشکی آن را با جدیت اجرا می‌کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ابراهیم متولیان رئیس بسیج جامعه پزشکی با اشاره به خدمت رسانی پزشکان به مردم حاشیه شهرها و مناطق محروم کشور در قالب طرح «شهید رهنمون» مختلف گفت: با تشکیل گروه جهادی سلامت طرح «شهید رهنمون»، پزشک های فوق تخصص و متخصص را برای خدمت به مردم و کمک کردن به بهداشت بسیج کرده ایم.

وی مهمترین اقدام بسیج جامعه پزشکی کشور در پیشگیری از شیوع کرونا را کاستن بار ورودی بیمارستان‌ها بیان کرد و اظهار کرد: تمامی این اقدامات با مشورت وزارت بهداشت و با مدیریت ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام می شود. تلاش کردیم با کمک از همه اقشار بسیج قبل از بیمارستان با تب یابی در محلات مانع رفتن مردم به کلونی های درگیر که همان بیمارستان است، شویم.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به سامانه 4030 توضیح داد: در این سامانه سهم نیروی انسانی و آموزش و در اختیار گذاشتن نیروها را داشتیم که زیرساختش را ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اجرا کرده و وزارت بهداشت پروتکل هایش را نوشت. مردم نگرانی هایشان را ابتدا با 4030 مطرح می کنند و بعد وارد درمانگاه یا کلینیک های تخصصی و بیمارستان می شوند.

وی اعزام نیرو به بیمارستان‌ها را از اقدامات در حوزه درمان بیان کرد و گفت: در بحث بیمارستان‌ها با توجه به خستگی بعضی از استان ها مثل استان قم، گیلان، اصفهان و کاشان و مخصوصا آران و بیدگل سعی کردیم از فاصله ای که بین استراحت پزشکان و پرستاران در سایر استان ها است به آنجا نیرو اعزام کنیم که از فاز بحران و فاز حاد بیماری خارج شدند.

متولیان در خصوص ارسال تجهیزات بیمارستانی به نقاط مختلف کشور گفت: از این مجموعه تجهیزات نگهدارنده، لوازم آزمایشگاهی و امکانات و کمبودات را سریعا به کادر درمان رساندیم چون آنجا محلی است که باید ماسک های اختصاصی مثل N95 و لباس های پوششی استفاده کنند. با پشتیانی سپاه توانستیم نقاهتگاه‌هایی را ایجاد کنیم که بیش از 15 هزار تخت نقاهتگاهی ایجاد شده که حتی یک درصد از آن استفاده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه در تمام مدیریت های علمی در کارهای اجرایی با وزارت بهداشت همراه بودیم، اشاره کرد: آزمایشگاه بیولوژیک سیاری را طراحی کردیم که توانسته به مراکزی که احتیاج به قرنطینه دارند کمک کند و با آزمایشگاه پی سی آر بتوانیم سریع تر طی 5 الی 6 ساعت جواب تست آزمایش را تا حدی که در توانمان است بدهیم.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی به پایگاه‌های بسیج در سرتا سر کشور را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد و افزود: تمام دستورالعمل ها را طراحی و ابلاغ کرده ایم و سریعا توانستند قوانین ضد عفونی و قوانین تریاژ یا همان طبقه بندی بیماران را از قبل از بیمارستان شروع کنند و طرح بسیج ملی کرونا توسط نیروهای بسیجی عملیاتی و اجرا شده است.

متولیان در ادامه با اشاره به راه‌اندازی رزمایش کمک مؤمنانه گفت: ملت ایران از ظرفیت فراوانی برای کمک به همنوعان خود برخوردار است که بخشی از این ظرفیت با شیوع کرونا نشان داده شد.

وی افزود: کمک مؤمنانه با تدبیر رئیس سازمان بسیج مستضعفین در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب در راستای کمک به محرومان برای ماه مبارک رمضان راه‌اندازی شده و ما نیز در بسیج جامعه پزشکی آن را با جدیت اجرا می‌کنیم.

متولیان یادآور شد: علاقه‌مندان برای مشارکت در این طرح می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۵۸۹۲۱۰۱۲۱۴۴۸۵۲۰۹ بانک سپه، به نام سازمان بسیج مستضعفین و یا کد دستوری #۱۱۸۰۰واریز کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066143

وب گردی

وب گردی