اجازه آزمایش دو واکسن چینی روی انسان  صادر شد

دولت چین امروز(سه شنبه 26 فروردین) اعلام کرد که اجازه تست دو واکسن کرونا را روی بدن انسان صادر کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، خبرگزاری شینهوا اعلام کرد که دولت چین اجازه آزمایش واکسن کرونا را روی انسان صادر کرده و این واکسن‌ها در شرکت سینواک بیوتک و انستیتوی محصولات بیولوژیک ووهان کشت و توسعه داده شده اند.

خبرگزاری دولت چین به نقل از پژوهشگران این کشور نوشته است «واکسن‌های آزمایشی با استفاده از میکرو ارگانیسم‌های بیماری‌زای کُشته شده، تلاش می‌کنند تا ایمنی‌زایی بدن را بالا ببرند.»

دولت چین ماه مارس و مدت کوتاهی پس از آزمایش انسانی نخستین واکسن تجربی بر روی انسان در ایالات متحده، به آکادمی علوم پزشکی ارتش اجازه تست مشابه را داده بود.

دانشمندان کشورهای مختلف به دنبال یافتن واکسنی برای ویروس کرونا (که باعث ایجاد بیماری کووید-19 شده) هستند.

پیش از این «سارا گیلبرت» استاد ویروس شناسی در آکسفورد گفت: « فکر می کنم براساس آزمایش هایی که ما با این نوع واکسن انجام داده‌ایم شانس بالایی برای تایید شدن آن وجود دارد و هر هفته که می گذرد داده های بیشتری برای بررسی داریم.»

آمریکا و اسرائیل نیز گزارش دادند که در مورد یافتن این واکسن پیشرفت هایی داشتند. در هلند و استرالیا، محققان اثربخشی واکسن سل که در دهه 1920 تولید شده را آزمایش می‌­کنند؛ محققان در هلند به 1000 کارمند مراکز بهداشتی که در معرض خطر بالای کووید-19 قرار دارند در هشت بیمارستان واکسن سل یا دارونما تزریق کردند.محققان در تلاش اند که این واکسن فوراً در دسترس عموم قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066147

وب گردی

وب گردی