شرکت‌های خلاق از ابزارهای مالی قوی‌تر بهره‌مند می‌شوند

توسعه شتاب‌دهنده‌ها و مراکز نوآوری، شرکت‌های خلاق به ابزارهای مالی قوی نیاز دارد تا بتوان سیر طبیعی رشد را از ایده به سمت شرکتی قوی هدایت کرد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، تعداد شرکت‌های خلاق با تکیه بر گسترش اجزای مختلف زیست بوم صنایع خلاق از جمله شتاب‌دهنده‌ها از عدد 700 شرکت عبور کرده است.

شتاب‌دهنده‌های جدید در استان‌های مانند اصفهان، سیستان و بلوچستان و گیلان ایجاد شده‌اند. مراکز نوآوری در حوزه علوم انسانی نیز در دانشگاه علامه طباطبایی، مرکز نوآوری دانشگاه امام صادق(ع) و دانشگاه شهید بهشتی، با هدف گسترش هر چه بیشتر کمی و کیفی شرکت‌ها و صنایع خلاق و فرهنگی تاسیس شده‌اند.

علاوه بر توسعه شتاب‌دهنده‌ها و مراکز نوآوری، شرکت‌های خلاق به ابزارهای مالی قوی نیاز دارند تا بتوانند سیر طبیعی رشد را از ایده به سمت شرکتی قوی طی کنند.

سیدمحمدحسین سجادی‌نیری دبیر برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این‌باره گفت: در بازه زمانی 12 ماهه اخیر یک صندوق تخصصی صنایع خلاق و فرهنگی آغاز به کار کرد که صندوق سپهر نام دارد. همچنین صندوق کریمه قم هم ارائه خدمات مالی به شرکت‌های خلاق را با جدیت بیشتری پیگیری می‌کند. صندوق فناوری‌های نوین نیز به شرکت‌های خلاق تسهیلات ارائه داده است.

انتهای پیام

کد خبر: 1066149

وب گردی

وب گردی