حملات صهیونیست‌ها به مناطق فلسطینی با هدف گسترش شیوع کرونا

منابع فلسطینی از حملات نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به مناطق فلسطینی و بازداشت ساکنان یا برهم زدن مقررات مربوط به مقابله با کرونا در آنجا به منظور گسترش شیوع آن در میان فلسطینیان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، نیرو‌های رژیم اشغالگر با ادامه حملات خود به مناطق مختلف کرانه باختری به بازداشت فلسطینی‌ها یا یورش به پست‌های ایجاد شده در چارچوب تدابیر مقابله با کرونا دست می‌زنند و شهرک نشینان هم حملات دیگری را به منطقه الاغوار انجام دادند.

نظامیان صهیونیستی «صهیب نصر جرار» جوان فلسطینی اهل روستای وادبرقین در استان جنین در کرانه باختری را با حمله به خانه پدری او و ترساندن اهالی خانه بازداشت کردند. او فرزند «نصر جرار» یکی از فرماندهان شهید حماس و برادر «احمد جرار» است که دو سال پیش توسط نظامیان صهیونیستی به دلیل انجام یک عملیات نظامی به شهادت رسید.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، نظامیان رژیم اشغالگر همچنین پنج شهروند فلسطینی را در نزدیکی شهرک طوره در غرب شهر جنین در شمال کرانه باختری بازداشت کردند.

نظامیان رژیم اشغالگر همچنین با یورش به دو پست ایجاد شده در منطقه عین البیضاء و بردله در منطقه اغوار شمالی آن را برچیدند. این پست‌ها به منظور کنترل عبور و مرور شهروندان و در چارچوب طرح مبارزه با شیوع کرونا ایجاد شده بود.

«معتز بشارات» مسئول پرونده الاغوار در استان طوباس با اشاره به حمله نظامیان صهیونیستی به این دو پست و پایین کشیدن پرچم فلسطین و بیرون راندن نیرو‌های داوطلب مشغول به کار در آنجا، گفت که این برای دهمین بار است که نظامیان اشغالگر به این دو پست حمله می‌کنند.

دولت فلسطین هم تاکید کرد که مقامات رژیم صهیونیستی با ظلم و استبداد علیه فلسطینیان کرانه باختری در تلاش است تا به مصونیت ملی و سلامت شهروندان ضربه بزند و ادعای رژیم اشغالگر درباره اینکه به فلسطینی‌ها برای جلوگیری از شیوع "ویروس کرونا خدمات می‌دهد، رد کرد.

بر اساس این گزارش نظامیان رژیم صهیونیستی حتی عمدا به هر طریقی شهرک‌های فلسطینی را با انداختن آب دهان در کوچه و خیابان یا به روی در‌های خانه‌ها و مغازه‌ها آلوده می‌کند چیزی که هراس ساکنان آنجا را از احتمال آلودگی به ویروس کرونا به همراه داشته به خصوص که گزارش‌ها حاکی از ابتلای ده‌ها نظامی صهیونیست به این بیماری است.

از سوی دیگر گروهی از شهرک نشینان به جمعی از شهروندان در منطقه الاغوار سنگ و گاز اشک آور پرتاب کردند.

این صهیونیست‌ها که از اعضای گروه تروریستی شبیبه التلال هستند به سمت گروهی از فلسطینیان حمله کردند و دو خودروی آن‌ها را در منطقه الاغوار به آتش کشیدند.

اعضای این گروه تروریستی در حالی که نقاب‌هایی را بر چهره‌های خود زده بودند به سمت شهروندان سنگ و گاز اشک آور پرتاب می‌کردند.

ساکنان کرانه باختری و به خصوص افراد مقیم روستا‌های نزدیک به شهرک‌های صهیونیست نشین بیم آن را دارند که اعضای این گروه تروریستی به کرونا مبتلا بوده باشند و از این طریق قصد انتقال آن را به مناطق فلسطینی داشته باشند به خصوص که ارتش رژیم صهیونیستی حدود ۲۰ عضو این گروه را در یکی از تاسیسات نزدیک به محل مورد حمله به دلیل احتمال ابتلای آن‌ها به کرونا در قرنطینه نگاه داشته بود.

حملات مشابهی نیز توسط گروه‌های شهرک نشینان به مناطق دیگر کرانه باختری انجام شده است و این علاوه بر حملات به کشاورزان و قطع درختان آنهاست که با پشتیبانی نیرو‌های ارتش اشغالگر انجام می‌شود.

شهرک نشینان و مقامات رژیم اشغالگر با این حملات به دنبال اخراج شهروندان از خانه‌هایشان است تا شهرک‌های خود را در خاک آن‌ها گسترش دهند.

ابراهیم ملحم سخنگوی رسمی دولت فلسطین امروز سه شنبه از ثبت ۱۰ مورد جدید ابتلای به کرونا در مناطق فلسطینی خبر داد و گفت با احتساب این تعداد شمار کل مبتلایان به ۲۸۴ نفر به علاوه ۳۶ نفر هم از شهر قدس اشغالی رسیده است.

ملحم گفت که اکثر موارد جدید مبتلا به کرونا در صفوف کارگرانی است که از داخل سرزمین‌های اشغالی ۴۸ به کرانه باختری بازگشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066194

وب گردی

وب گردی