رمزگشایی فغانی از دلیل مهاجرتش به استرالیا/ اعتصاب دوباره در اردوی پرسپولیس!/ جدایی قطعی یک بازیکن از استقلال

با بسته خبری اخبار فوتبال ایران با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار فوتبال کشورمان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال ایران، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

استوری مبهم مجیدی پس از گفتگوی سعادتمند

فرهاد مجیدی درست دقایقی پس از پایان برنامه فوتبال برتر که شب گذشته مدیرعامل جدید استقلال احمد سعادتمند را به‌عنوان میهمان دعوت کرده بود، با انتشار جملاتی از کتاب «چهار اثر فلورانس اسکاول شین» در استوری اینستاگرامش نسبت به این گفتگو واکنش نشان داد. مجیدی که این روزها در امارات به سرمی‌برد با انتشار یک عکس از این کتاب مذکور که در آن نوشته است: «وقتی قانون بخشایش را می‌خوانیم از خطاها و عواقب آن‌ها رها می‌شویم. اگر گناهان شما مانند ارغوان باشد مثل برف سفید خواهد شد و اگر مثل قرمز سرخ باشد مانند پشم خواهد شد. آنگاه: تن ما در نور شسته و مطهر خواهد شد تا مظهر تن، نور باشد که فناناپذیر است و خلل نیافتنی. جوهری پاک_ و نماینگر کمال. من در انتظار غیرمنتظره‌ام. و خیر و صلاح شکوهمند هم‌اکنون به سرانجام خواهد رسید.»

معلوم نیست مجیدی از انتشار این استوری چه هدفی را دنبال می‌کرده است. ضمن اینکه در این استوری، یک ستاره هم قبل از شروع پاراگراف آخر کارکرده است که درواقع به‌طور دقیق نمی‌توان قصد او را از این استوری متوجه شد. حال باید ببینیم آیا او از انتشار این صفحه مشخص این کتاب منظور خاصی داشته است یا خیر؟

رمزگشایی فغانی از دلیل مهاجرتش به استرالیا

علیرضا فغانی در یک گفگتگوی اینستاگرامی به خبرآنلاین درباره دلایل مهاجرتش به استرالیا توضیح داد. او گفت: «من خودم دوست داشتم بروم. برخی از دوستانم رفته بودند و احساس کردم زندگی برای بچه‌هایشان جور دیگری شد و وقتی در جام ملت‌های 2015 حدود 40 روز در استرالیا بودم خیلی از دوستان ایرانی‌ام را دیدم و مشورت کردیم که تصمیم گرفتم بروم. خیلی دوست داشتم در همان سال‌ها می‌رفتم ولی یک سری اهدافی در داوری داشتم و با همسرم که صحبت کردم ایشان گفت دوست دارم کنار خانواده‌ام باشم و این چند سال دنبال داوری باش شاید تا آن زمان نظرت عوض شد. اگر خاطرت باشد در هتل در سنت پترزبورگ بعد از بازی رده‌بندی صحبت کردیم و شما مطرح کردی که اگر این حواشی پیش آمده اذیتت کند که من گفتم تا به حال که دنبال اهداف داوری‌ام بودم که خدا را شکر در این جام جهانی به هرچه می‌خواستم رسیدم و الآن خودم می‌دانم و خانواده‌ام و ما تصمیم خود را از قبل گرفته بودیم و من قبل از جام جهانی اقدام کرده بودم که خوشبختانه یکی دوماه بعد جام جهانی ویزا آمد و اگر هم یک سالی تاخیر افتاد به خاطر این بود که درگیر درس خودم و بچه‌هایم و یک سری کارهای شخصی بودیم.»

اعتصاب دوباره در اردوی پرسپولیس!

تلاش مدیران جدید پرسپولیس برای اینکه با پرداخت بخشی چشمگیر از طلب بازیکنان پیش از آغاز سال جدید بتوانند آنها را با خود همسو کنند، نتیجه‌ای نداشت و آن‌طور که بازیکنان اعلام می‌کنند این پرداختی حدود ۳ الی ۴ درصد مبلغ قراردادشان بوده که بسیار ناچیز است. حالا با زمزمه‌هایی مبنی بر آغاز مجدد تمرینات و لیگ برتر، استرس بیشتری مدیران پرسپولیس را احاطه کرده است چراکه در جلسه مدیران فعلی با نماینده بازیکنان به آنها اعلام شده بود، بخش خوبی از مبلغ قراردادشان پیش از آغاز تمرینات به آنها پرداخت می‌شود که اگر شایعه فعلی در خصوص تاریخ آغاز تمرینات درست باشد، بعید به نظر می‌رسد که رسول‌پناه و رفقایش در هیات مدیره بتوانند این وعده را عملی کنند. ظاهرا بازیکنان در تماس با بزرگ‌ترهای تیم اعلام کرده‌اند که اگر این بار هم وعده و وعید بوده باشد و پولی به حساب‌شان واریز نشود در تمرینات حاضر نمی‌شوند و البته باشگاه هم از طریق افشین پیروانی به دنبال کنترل اوضاع فعلی است.

استارت لیگ برتر از هفته دوم خرداد؟

با اعلام رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، احتمال آغاز دوباره مسابقات فوتبال در کشور در هفته دوم خرداد امسال وجود دارد. مهرداد خلیلیان در گفت‌وگو با برنامه فوتبال برتر، درباره آغاز دوباره مسابقات فوتبال ایران اظهار داشت: تا ۱۰ اردیبهشت نمی‌توانیم تمرین و مسابقه‌ای برگزار کنیم تا زنجیره انتقال کرونا زودتر قطع شود. در صورت آغاز رقابت‌ها هم تیم‌ها حداقل سه هفته فرصت تمرین خواهند داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دارد در اوایل خرداد لیگ آغاز شود، گفت: در صورت مهیا شدن شرایط و در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن است لیگ از هفته دوم خرداد و بدون تماشاگر آغاز شود. مدیران با تیم‌ها تماس می‌گیرند و پیگیر موضوع هستند، اما برای ما اولویت سلامت افراد است.

دعوای فیفا و ورزش ایران بر سر دو کلمه

مدت‌ها است که فدراسیون جهانی فوتبال و مسئولان فوتبال و ورزش ایران بر سر اصلاح اساسنامه جدید فدراسیون کشورمان مشکل و اختلاف دارند. چندباری اساسنامه فعلی فدراسیون فوتبال برای فیفا ارسال شد که مورد قبول این نهاد جهانی فوتبال قرار نگرفت. بد نیست بدانید تمام اختلاف‌ و دعوا‌های فیفا با سیستم ورزش ایران بر سر دو کلمه است. مسئولان ورزش کشورمان اعتقاد دارند که فدراسیون فوتبال باید «عمومی و غیردولتی» باشد، این در شرایطی است که فیفا معتقد است فدراسیون فوتبال باید «مستقل و غیردولتی» باشد.

نکته جالب اینجاست که علی کفاشیان در مصاحبه‌ای گفته که سال ۸۶ در یک گروه ۶ نفره که نماینده فیفا هم حضور داشته، توانستند فیفا را «گول» بزنند و گفته‌اند که فدراسیون فوتبال ایران مستقل و غیردولتی است، در حالی که خود کفاشیان به خاطر یک قانون دولتی (منع به کارگیری بازنشسته‌ها) از فدراسیون فوتبال کنار گذاشته شد. در همین خصوص نزدیکان فدارسیون فوتبال به مسئولان این فدراسیون پیشنهاد داده‌اند که اگر این‌بار هم فیفا اساسنامه را قبول نکرد، اساسنامه فعلی به مجلس شورای اسلامی برود و در این نهاد قانونی، اصلاحات جدید اساسنامه تنظیم و برای ارسال دوباره به فیفا، مهیا شود.

باید منتظر ماند و دید که آخر این اختلاف‌نظرها بین ایران و فیفا به کجا می‌رسد و حرف چه کسی به کرسی می‌نشیند. البته ناگفته پیداست با توجه به اظهارات جدید کفاشیان، این وزارت ورزش است که باید از خواسته‌های خود دست بکشد و فدراسیون فوتبال را به عنوان یک NGO یا نهاد مردمی و مستقل از دولت بپذیرد و در تصمیمات کلان آن دخالت نکند.

توافق ۳ میلیاردی دو تیم لیگ برتری فوتبال ایران

باشگاه شهر خودرو خراسان در تاریخ ۵ اسفند ماه سال ۹۸ با حکم کمیته انضباطی به دلیل عقد قرارداد با دو بازیکن تیم فوتبال نساجی (میلاد سرلک و حسن جعفری) به محرومیت از جذب بازیکن در دو پنجره نقل و انتقالاتی محکوم شد.

طبق این حکم میلاد سرلک و حسن جعفری نیز که بدون دریافت رضایت‌نامه از باشگاه نساجی اقدام به عقد قرارداد با باشگاه شهر خودرو کرده بودند، به مدت ۴ ماه از حضور در میادین ورزشی محروم شدند.

بر همین اساس فرهاد حمیداوی مالک باشگاه شهر خودرو در جلساتی با رضا حدادیان مالک و علی امیری مدیرعامل باشگاه نساجی توانست رضایت باشگاه مازندرانی را جلب کند و قرار است این رضایت نامه در روزهای آینده به کمیته تعیین وضعیت ارسال شود. در همین زمینه گفته می‌شود باشگاه شهر خودرو برای دریافت رضایت‌نامه این دو بازیکن مبلغ ۳ میلیارد تومان باید به نساجی پرداخت کند.

سرمربی تراکتور: اعلام قهرمانی پرسپولیس، یک کار اشتباه است

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در گفتگو با خبر ورزشی و در پاسخ به این پرسش که آیا با وجود این شرایط به وجود آمده موافق ادامه برگزاری لیگ هستید یا خیر، گفت: با شرایطی که در تمام دنیا به وجود آمده همه کشور‌های صاحب فوتبال لیگ‌هایشان تعطیل شده است ۹ هفته تا پایان لیگ ما باقی مانده و شرایط سخت شده است، من موافق ادامه لیگ هستم، اما با شرایط نرمال و برگزاری بازی‌ها در زمان‌های مناسب. ما باید یا لیگ را به طور کامل برگزار کنیم، اجازه آماده سازی به تیم‌ها بدهیم و فاصله زمانی بین بازی‌ها زیاد باشد یا مجبوریم آن را تعطیل کنیم.

سرمربی تراکتور در ادامه خاطرنشان کرد: درست است پرسپولیس نسبت به تیم‌های دیگر شانس بیشتری برای قهرمانی دارد، اما فوتبال یک قانون نانوشته دارد، به بازی انجام نشده امتیاز نمی‌دهند شاید پرسپولیس نتواند در بازی‌های آینده اش امتیاز کسب کند و تیم‌های دیگر بتوانند خود را به صدر جدول برسانند.

ساکت الهامی در پاسخ به این سوال که عده‌ای اعتقاد دارند پرسپولیس باید به عنوان تیم قهرمان معرفی شود، گفت: این یک فکر اشتباه است، درست است آن‌ها ۱۰ امتیاز پیش هستند، اما این دلیل نمی‌شود این تیم را قهرمان بدانند تا آنجا که می‌دانم سپاهان به رأی صادره علیه خودش در خصوص بازی با پرسپولیس شکایت کرده و شاید کمیته استیناف رأی را به سپاهان بدهد بنابراین اعتقاد دارم باید لیگ برگزار شود تا قهرمان مشخص شود یا اینکه لیگ نوزدهم نیمه کاره و بدون قهرمان به پایان برسد.

جدایی قطعی یک بازیکن از استقلال

با اعلام احمد سعادتمند، مدیرعامل باشگاه استقلال و سعید رمضانی، سرپرست تیم فوتبال این باشگاه، قرار است پس از پرداخت مبلغی به بازیکنان، کار تمدید قرارداد آنها آغاز شود.

روزبه چشمی، فرشید اسماعیلی، محمد دانشگر، فرشید باقری، علی کریمی، داریوش شجاعیان، مرتضی تبریزی و محسن کریمی هشت بازیکنی هستند که در پایان فصل، قراردادشان به پایان می‌رسد. از میان این بازیکنان، شش بازیکن اولویت اصلی برای تمدید قرارداد هستند و درباره دو بازیکن دیگر باید کادرفنی پس از بررسی لازم تصمیم بگیرد. اگر چه گفته می‌شود جدایی یک بازیکن قطعی است.

همچنین بحث‌هایی درباره حفظ شیخ دیاباته و هروویه میلیچ دو بازیکن خارجی استقلال مطرح شده است، اما این دو بازیکن یک فصل دیگر با استقلال قرارداد دارند و تنها زمانی می‌توانند جدا شوند که باشگاه به تعهدات مالی‌اش در قبال آنها عمل نکند.

تاکتیک جدید یک تیم پولدار شهرستانی علیه تیم تهرانی!

طبق آنچه خبر ورزشی نوشته یک تیم متمول شهرستانی تصمیم گرفته پس از چند سال ناکامی در کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر از سیاست بایرن‌مونیخ تبعیت کند. این پیشنهاد یک دلال نزدیک به باشگاه متمول ایرانی بوده که به جای صبر و رقابت در مستطیل سبز زودتر دست به کار شده و تیم پرسپولیس قهرمان سال‌های اخیر فوتبال ایران را تضعیف کنند. بر همین اساس مسئولان تیم مورد نظر شهرستانی پیشنهادات وسوسه‌انگیزی به چند بازیکن کلیدی پرسپولیس داده‌اند که فصل آینده جذب این تیم شوند. تیم پولدار مورد نظر در دو، سه سال اخیر حسابی در فوتبال ایران ریخت و پاش کرده و قرارداد بازیکنان را به طرز شگفت‌آوری بالا برده و حالا قصد دارد با پول و وعده‌های سنگین ستاره‌های پرسپولیس را وسوسه کند. البته شنیدیم این ماجرا و پیشنهادات تیم متمول شهرستانی به گوش مدیران باشگاه پرسپولیس هم رسیده است. بر همین اساس و به پیشنهاد یحیی گل‌محمدی، دست‌اندرکاران باشگاه تصمیم گرفته‌اند از دو یا سه هفته آینده مذاکرات خود برای تمدید قرارداد بازیکنان کلیدی خود را آغاز کنند. آیا موفق می‌شوند؟ باید منتظر ماند و دید!

بازیکنان پرسپولیس پیگیر لیست مازاد یحیی!

در جلسه قبلی یحیی گل‌محمدی با مدیران باشگاه پرسپولیس از او خواسته شد اسامی نفراتی که برای فصل بعد خواهان ادامه حضورشان در تیم است را در اختیار باشگاه قرار دهد تا آن‌ها بتوانند باب مذاکره را برای تمدید قرارداد با نفرات مدنظر او باز کنند. سرمربی پرسپولیس از رسول‌پناه خواسته فعلاً تمام تمرکز خود را برای حفظ نفرات فعلی تیم بگذارد و برای خرید بازیکنان جدید عجله نکند چراکه فرصت برای جذب بازیکنان جدید زیاد است و او باید بر اساس نفراتی که ماندن‌شان در فصل بیستم قطعی شده، لیست نفرات مورد نظرش را اعلام کند. به نظر می‌آید فعالیت پرسپولیسی‌ها برای تمدید قرارداد با بازیکنان از هفته آینده آغاز شود تا آن‌ها در پایان فصل مشکلی در خصوص ادامه همکاری با نفرات فعلی نداشته باشند.

اما نکته جالب این است که بلافاصله این خبر پیچید و خیلی هم نزد بازیکنان پرسپولیس پرسروصدا شد. شنیدیم اغلب شاگردان یحیی گل‌محمدی پس از باخبر شدن از ماجرا سخت پیگیر شدند که از لیست سرمربی پرسپولیس باخبر شوند. یکی از بازیکنان پرسپولیس که تمایلی به افشای نام خودش نداشت به ما گفت: «منتظریم ببینیم از هفته آینده از چه بازیکنانی برای تمدید قرارداد دعوت به عمل می‌آید و کسانی هم که دعوت نشوند بی‌تردید در لیست مازاد یحیی گل‌محمدی قرار دارند!»

البته بازیکنانی هم در پرسپولیس حضور دارند که پیش از بازگشت یحیی به این تیم قرارداد خود را با سرخپوشان تمدید کرده بودند. تکلیف این بازیکنان را هم باید طبق صحبت‌های جلسه قبلی، گل‌محمدی روشن کند. بعید نیست گل‌محمدی برخی از بازیکنانی که قرارداد خود را تمدید کرده‌اند را نخواهد!

کد خبر: 1066213

وب گردی

وب گردی