انتقاد از سکوت دولت ترامپ درباره آمریکایی‌های بازداشتی در عربستان

سیاسی‌کاری دولت ترامپ درباره شلوغ‌کاری برای آزادی شهروندان آمریکایی بازداشت‌شده در ایران و از طرف دیگر سکوت در برابر بازداشتی‌های آمریکا در عربستان انتقاد روزنامه واشنگتن‌پست را به همراه داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، یک رسانه آمریکایی از مواضع دوگانه دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص بازداشت شهروندان آمریکایی در عربستان انتقاد کرده است.

روزنامه واشنگتن‌پست یادآوری کرده مقام‌های دولت ترامپ بارها از کشورهای دیگر خواسته‌اند شهروندان آمریکایی بازداشت‌شده را آزاد کنند.

این روزنامه نوشته «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در ماه مارس از ایران خواست نه تنها آمریکایی‌های بازداشت‌شده، بلکه شهروندان سایر کشورها را هم آزاد کند.

در ادامه این مطلب آمده درخواست پامپئو تا حدی زیادی خطاب به ایران بود که دشمن آمریکا است، اما او دست‌کم باید درخواست آزادی آمریکایی‌های بازداشت‌شده در عربستان سعودی که از متحدان آمریکا است را هم مطرح کند.

واشنگتن‌پست با اشاره به نام برخی از این زندانیان تصریح کرده دولت ترامپ در خصوص وضعیت آنها کاملاً سکوت اختیار کرده، در حالی که آنها ۲۰ مایل آن‌طرف‌تر از سفارت آمریکا در ریاض زندانی هستند.

رسانه آمریکایی نوشته است: «اگر ایالات متحده نمی‌تواند حاکمان سعودی را بابت نقض ایمنی و رفاه شهروندان آمریکایی پاسخگو کند ائتلاف آمریکا و عربستان سعودی چه فایده‌ای دارد؟»

انتهای پیام/

کد خبر: 1066219

وب گردی

وب گردی