کمک ۵۰ میلیونی استادان واحد دامغان برای معالجه بیماران کرونایی/ مدرسه مهارتی حقوق دامغان مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان از کمک ۵۰ میلیونی استادان این واحد دانشگاهی برای کمک به بیماران کرونایی خبر داد.

نعمت الله نعمتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: یک سالن ورزشی از واحد دامغان را در اختیار ستاد مرکزی مقابله با کرونا قرار دادیم و تجهیزات بیمارستانی در این سالن ورزشی مستقر شد تا اگر ظرفیت بیمارستان ولایت دامغان تکمیل و نیاز به تجهیزات دانشگاه آزاد اسلامی دامغان داشت بیماران کرونایی در این سالن ورزشی بستری شوند.

او ادامه داد: البته خوشبختانه تاکنون به این سالن نیاز نداشته ایم؛ اما در صورت درخواست کمک از سوی بیمارستان ولایت دامغان، امکانات و تجهیزات این سالن ورزشی در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت. این سالن ورزشی قرار است به یک نقاهتگاه هزار تخت خوابی تبدیل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان درباره دیگر اقدام این واحد دانشگاهی توضیح داد: امام جمعه دامغان پویشی را برای کمک به بیمارستان دامغان برای خرید تجهیزات لازم برای بیماری کرونا مثل دستگاه اکسیژن و... تشکیل داد؛ استادان این واحد دانشگاهی در این پویش شرکت کرده و مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای کمک به بیماران کرونایی از سوی آن ها جمع آوری شد.

او با بیان این که همچنین در مرکز تحقیقات دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان ژل ضد عفونی کننده و مرطوب کننده تولید شده است، اضافه کرد: از آنجایی که افراد دائما در حال شست و شوی دستان خود با مایع دستشویی هستند، ممکن است پوست دست آنها خشک شود؛ بنابراین یک نوع مایع مرطوب کننده و ضد عفونی کننده با ترکیب آلوورا، الکل و... در این مرکز تحقیقات تولید شده است.

نعمتی تاکید کرد: صورت تأمین مواد اولیه به‌ویژه الکل در این واحد دانشگاهی می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های موجود دانشگاهی بیشترین حجم از این فرآورده ضدعفونی را تهیه کند.

او معتقد است رعایت اصول پیشگیری، همواره بر درمان اولویت دارد؛بنابراین استفاده از این محصولات می‌تواند به جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا کمک کند.

نعمتی در خصوص اقدامات بسیج دانشجویی واحد دامغان نیز توضیح داد: بسیج دانشجویی واحد با همراهی بسیج سپاه دامغان در طرح ضد عفونی کردن تمام امکان اعم از خیابان ها، معابر و...‌ مشارکت داشتند.

او در ادامه تصریح کرد: همچنین با امکانات و تجهیزات زیرساختی دانشکده داروسازی، ژل ضدعفونی با ترکیب ایده‌آل در پیشگیری از نفوذ کووید ۱۹ تولید و در اختیار ستاد مرکزی مقابله با کرونا قرار گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی مدرسه مهارتی حقوق خبر داد: به دنبال این هستیم تا یک مدرسه مهارتی حقوق راه اندازی کنیم. حقوق واحد دامغان بسیار قوی است و دارای یک دانشکده حقوق هستیم. در کشور تنها ۳ دانشکده مستقل حقوق وجود دارد که یکی از این دانشکده ها در واحد دامغان مستقر است.

او با بیان این که در این دانشکده ۶ رشته دکترای تخصصی حقوق وجود دارد، اظهار کرد: همچنین این دانشکده با حضور ۱۰ رشته کارشناسی ارشد حقوق و ۲۳ عضو هیئت علمی استادیار به بالا در گرایش های مختلف مثل حقوق بین الملل، حقوق تجارت بین الملل، حقوق خصوصی، حقوق عمومی، حقوق جزا و جرم شناسی و... یکی از بهترین دانشکده های حقوق در کشور است.

نعمتی با بیان این که در این دانشکده هزار و ۸۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد دامغان امسال در آزمون وکالت یکی از رتبه های برتر قبولی را به خود اختصاص دادند. همچنین در این دانشکده دادگاه های مجازی تشکیل شده و تمام پتانسیل های لازم برای راه اندازی یک مدرسه مهارتی حقوق در این واحد دانشگاهی وجود دارد.

او گفت: به دنبال اخذ مجوز برای تشکیل این مدرسه از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی هستیم و ان شاءالله پس از اخذ مجوز در ابتدای مهر ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در پایان از احداث گلخانه پنج هکتاری هیدروپونیک خبر داد و تاکید کرد: احداث این گلخانه از ابتدای تابستان ۹۹ آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066228

وب گردی

وب گردی