کسب‌وکارهای استارت‌آپی در تعدیل فشار اقتصاد کرونایی موفق عمل می‌کنند

مدیر فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فعالیت حداکثری کسب‌وکارهای کوچک می‌تواند بخشی از فشار اقتصادی شرایط کرونا را تعدیل کند.

حمید مهدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره شرایط کنونی کشورها در حوزه اقتصاد، اظهار کرد: به جرات می‌توان گفت طلایی‌ترین دوران یک ورزشکار حرفه‌ای حضور در المپیک است، چون وارد یک محک جدی از توانمندی‌های خود می‌شود. این روزها نیز کشورها وارد یک محک جدی شده‌اند، یک محک از نظر تمامی انچه تاکنون مدعی آن بوده‌اند، اقتصاد، علم، فناوری و مدیریت و...

وی افزود: آنچه که مسلم است در پشت پرده هر اتفاقی دو وجه منفی و مثبت قابل دیدن است، وجه مثبت این روزها محک خوردن همه ما و روش‌هایی است که تاکنون با ان پیش می‌آمدیم و شاید کرونا باعث شود تا تغییراتی را حتی به اجبار در تمامی بخش‌های زندگی و کاری خود بدهیم.

مدیر فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: این روزها کسب‌وکارهای کوچک به موضوعات مختلف به‌دلیل وابستگی برخی از آنها به وجود شرکت‌های بزرگتر و یا وجود شهروندان در نقاط مختلف اجتماعی دچار افت شدید شده‌اند ولی برخی کسب‌وکارها نیز در این شرایط وضعیت بهتری می‌توانند داشته باشند و یا حتی بعد از بحران کرونا می‌توانند روند بهتری را در پیش بگیرند.

مهدی درباره ضرورت تحول کسب‌وکارها نیز عنوان کرد: کسب وکارهایی هستند که می توانند به سمت دیجیتالی شدن بروند، در واقع از بستر اقتصاد سنتی به اقتصاد دیجیتال تغییر مسیر دهند. یکی از مهم‌ترین نیازهای انسان در این زمان توزیع اقلام مختلف و مایحتاج و از سوی دیگر بخش قابل توجهی از جامعه که دانش‌آموزان و دانشجویان و هر گروهی که با آموزش در ارتباط هستند، تلقی می‌شود، کسب وکارهای مرتبط با توزیع، ارتباط و آموزش در این دوران می‌توانند واسط بین بسیاری از بخشهای مختلف اجتماعی شوند.

وی ادامه داد: اگر در یک کشور بتواند ارتباط بین بازیگران را حفظ کند قطعاً اقتصاد پویایی و سلامت خود را می تواند حفظ نماید. امروزه استارت‌آپ‌هایی که این نقش را بازی کنند قطعاً موفق‌تر از همیشه می توانند باشند. یکی از مهمترین ویژگی کسب‌وکارهای کوچک در مقابل کسب‌وکارهای بزرگ، چابکی آنهاست که این موضوع می تواند فشار کمتری را بر روی آنها وارد کند.

مدیر فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: هرچند که نمی‌توان چشم بر روی بسیاری از واقعیت‌ها بست ولی کسب‌وکارهای کوچک با تعداد زیاد می‌توانند بخشی از این فشار اقتصادی را در این شرایط تحمل کنند. ما باید در آینده‌ای نه چندان دور بحث کسب‌وکارهای کوچک و استارت‌آپی را در کشور جدی‌تر و با برنامه‌تر گرفته که در شرایط‌ مشابه در آینده بتوانیم موفق‌تر ظاهر شویم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1066233

وب گردی

وب گردی