دانش اپیدمیولوژی ویروس کرونا، باید در دانشگاه آزاد اسلامی تولید شود/ نظارت معاونان آموزشی به روند برگزاری کلاس‌های مجازی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه‌ها وظیفه پاسخگویی به چالش‌های اجتماعی را برعهده دارند، گفت: امروز مردم و کشور بیش از هر زمان دیگر به فعالیت دانشگاه‌ها احتیاج دارند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه دیدار نوروزی دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استانهای البرز، زنجان، قزوین، خوزستان، ایلام و کرمانشاه روز سه‌شنبه 26 فروردین به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

دکتر طهرانچی در این جلسه با تبریک سال نو و آرزوی سالی پرخیر و برکت برای تمامی مردم کشور و با اشاره به پاندمی جهانی ویروس کرونا و خانه‌نشینی مردم، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید درک درستی از مشکل پیش‌آمده داشته باشد و نسبت به سازمان و حل معضلات حاصل از این ویروس، اقدام شایسته ای انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه بقاء در تحولات، ناشی از درک و احساس درست از تحولات است، اظهار داشت: اگر افراد و سازمان ها نسبت به تحولات پیرامون خود درک درستی نداشته و آگاه نباشند، قطعاً محکوم به فنا و نابودی هستند. از این رو باید نسبت به اتفاقاتی که در سطح ملی و بین المللی رخ می دهد، هوشیارانه و به موقع عمل کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: اپیدمی ویروس منحوس کرونا رویکرد جدیدی در علم ایجاد خواهد کرد و دانشگاه ها باید جهت گیری خود را اصلاح کنند و نقش تأثیرگذاری در زمینه مبارزه با آن داشته باشند. داشتن عکس العمل مناسب نسبت به اتفاقات پیش رو و برنامه ریزی های متناسب با آن باید اولویت دانشگاه ها باشد. دانشگاه ها وظیفه پاسخگویی به چالش‌های اجتماعی را برعهده دارند. اساساً بشر دانشگاه را به منظور پیش بینی رخدادها و استخراج راه حل های مبارزه با پیشامدها ایجاد کرده است.

وی افزود: نگاه دانشگاه آزاد اسلامی درگیر شدن با چالش‌های کشور و معضلات جامعه است. این دانشگاه باید در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری وارد شود. مطالبه مردم از دانشگاه در شرایط فعلی کشور تنها پیشگیری و درمان کرونا نیست، بلکه آنها مطالبه جدی از نظام علم و فناوری دارند.

باید از توان علمی دانشگاهیان به صورت همه‌جانبه در مقابله با ویروس کرونا بهره ببریم

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه دانشگاه ها در مقابله با ویروس کرونا نه تنها تعطیل نیستند، بلکه فعالتر از گذشته به کار خود ادامه می دهند، اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگر مردم و کشور به فعالیت و تولیدات علمی دانشگاه ها احتیاج دارند. تنها چیزی که تغییر کرده، شکل آموزش حضوری به غیرحضوری و مجازی است. باید از توان علمی دانشگاهیان به صورت همه جانبه بهره ببریم.

دانش اپیدمیولوژی ویروس کرونا باید در دانشگاه آزاد اسلامی تولید شود

دکتر طهرانچی ادامه داد: همان‌گونه که پزشکان، پرستاران و کادر درمانی کشور در شرایط حساس کشور، آرامش و آسایش ندارند و زندگی خود را وقف درمان مردم کرده اند، ما دانشگاهیان نیز باید همسو با آنها حرکت کنیم و جهت گیری خود را تغییر دهیم. دانش اپیدمیولوژی ویروس کرونا باید در دانشگاه آزاد اسلامی تولید شود، چرا که مأموریت پاسخگویی به جامعه را داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر استفاده حداکثری از فضای مجازی تأکید کرد و گفت: نیازمند تحولات جدی در آموزش مجازی هستیم و باید در این فضا مولد، مؤثر و قوی عمل کنیم و اخلاق و انصاف را به طور ویژه در نظر داشته باشیم.

دکتر طهرانچی بار دیگر بر برگزاری جدی کلاس های آموزش آنلاین در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور تأکید کرد و افزود: عدم حضور اساتید در کلاسهای آموزش آنلاین و مجازی قابل توجیه نیست و استادانی که شرایط حضور در اینگونه کلاسها را ندارند، باید از مرخصی بدون حقوق استفاده کنند. معاونان آموزشی واحدهای دانشگاهی باید در خدمت رفع مشکلات دانشجویان باشند و به طور مستمر بر فعالیت اساتید، نحوه ارائه فایل های pdf و پاورپوینت، حضور دانشجویان، کیفیت آموزش و ... نظارت داشته باشند.

وی تربیت قوه عاقله کشور را از وظایف خطیر دانشگاه دانست و افزود: مکتب گفت‌وگو باید در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شود و هیئتهای اندیشه‌ورز به سرعت وارد عمل شوند. تغییر جهت این دانشگاه بدون شک تغییراتی کلیدی و جدی است. باید دانشگاه حل مسأله تمدن ساز داشته باشیم.

دکتر طهرانچی در پایان تأکید کرد: انشاءالله دانشگاه آزاد اسلامی در حل مسأله کرونا پیش‌قراول بوده و حضور فعالانه و جدی داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066238

وب گردی

وب گردی